رونمایی برابوس از پورشه ۹۱۱ توربو S

شنبه 17 تیر 02 ساعت 10:16
رونمایی برابوس از پورشه 911 توربو S

در اقدامی شگفت‌انگیز، برابوس اقدام به تیونینگ پورشه ۹۱۱ توربو S کرده است. این محصول، نه‌تنها افزایش قدرت چشمگیر ارائه می‌دهد؛ کیت بدنه‌ی اختصاصی با چرخ‌های ویژه نیز دارد.

برابوس با عنوان محبوب‌ترین شرکت مستقل در زمینه‌ی تیونینگ محصولات مرسدس بنز مشهور است؛ اما گاهی بر اساس خودروهای دیگر برندها نیز محصول ویژه معرفی می‌کند. چند ماه پیش، پورشه تایکان تیونینگ برابوس رونمایی شد و حالا نوبت به مشهورترین مدل اسپرت آلمان رسیده است.

برای بسیاری از علاقه‌مندان خودرو، پورشه ۹۱۱ توربو بهترین نمونه از یک گرندتورر مناسب رانندگی جاده‌ای با قابلیت‌های عالی در پیست محسوب می‌شود. این محصول، یکی از معدود خودروهای دنیا است که توانایی‌های سوپراسپرت و راحتی بسیار خوب برای راننده فراهم می‌کند. بسیاری از مالکان ۹۱۱ توربو، این مدل را برای تردد روزانه انتخاب کرده‌ و قیمت ۱۸۵ هزار دلار را عادلانه می‌دانند. البته برای ۹۱۱ توربو S کابریوله ۲۳۰ هزار دلاری و اسپرت کلاسیک ۲۷۵ هزار دلاری هم، مشتریان پرتعداد وجود دارد.

شکی نیست که مهندسان برابوس، گروهی از بهترین متخصصان دنیا برای ارتقا پیشرانه‌های توربوشارژ هستند. تقویت انواع مرسدس بنز با هدف رسیدن به ۹۰۰ اسب بخار قدرت و بیش از هزار نیوتن‌متر گشتاور، از سال‌ها پیش توسط برابوس انجام می‌شود. آنچه افراد متمول را برای خرید مدل‌های تیونینگ برابوس قانع می‌کند؛ بهبود فنی همراه با خدمات پس از فروش و گارانتی است که معمولا توسط شرکت‌‌های فعال در صنعت افترمارکت، ارائه نمی‌شود.

پروژه‌ی جدید برابوس برای پورشه ۹۱۱ توربو S، با نام کامل Brabus 900 Rocket R شناخته می‌شود. این محصول، در تمام بدنه به کیت وایداستار (Widestar) ساخت برابوس مجهز شده است. شرکت سازنده ادعا می‌کند تمام قطعات بدنه را، با دقت بالا در تونل باد آزمایش کرده تا بهترین عملکرد آیرودینامیک فراهم شود. ورودی‌های هوا در سپر جلو، پشت درهای ورود به کابین و گلگیرها، کاملا متفاوت از نسخه‌ی استاندارد پورشه هستند. بالا عقب و چرخ‌های سیاه‌رنگ هم مخصوص برابوس ۹۰۰ راکت R طراحی شده‌اند. رینگ‌های ۲۲ اینچ در عقب و ۲۱ اینچ در جلو، از سری مونوبلاک P پلاتینیوم برابوس هستند.

فراتر از طراحی بدنه، تقریبا تمام پوشش صندلی‌ها و دیگر تزئینات اتاق نیز با نمونه‌ی ساخت برابوس ارائه می‌شود. طرح ۶ ضلعی و چرم آلکانتارا، نمایی از یک خودروی اسپرت کلاسیک را نشان می‌دهد؛ درحالی‌که بعضی ادوات با فیبرکربن جای‌گزین شده‌اند. نشان برابوس و جزئیات متفاوت از مدل استاندارد در کفپوش‌ها و صندوق بار هم دیده می‌شوند.

تولید ۹۰۰ اسب بخار قدرت از موتور ۳/۸ لیتری پورشه، شاهکار برابوس است. گشتاور این محصول هنوز مشخص نیست اما سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۲/۵ ثانیه خواهد داشت. برای رسیدن به این سطح از توانایی فنی، بسیاری از قطعات شامل تجهیزات سوخت‌رسانی، خنک‌کاری، تامین‌کننده‌ی هوای پیشرانه و سیستم‌های الکترونیکی، بهینه‌سازی شده‌اند. مدل استاندارد پورشه ۹۱۱ توربو S براساس اطلاعات رسمی شرکت سازنده، در زمان ۲/۷ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد اما بعضی رسانه‌ها مثل CarAndDriver ادعا می‌کنند با این خودرو، زمان ۲/۲ ثانیه در آزمون صفر تا ۶۰ مایل‌برساعت (معادل ۹۶ کیلومتر برساعت) ثبت کرده‌اند.

قیمت نهایی برابوس ۹۰۰ راکت R مشخص نیست اما منابع مختلف شامل CarWow، حدود قیمت ۵۰۰ هزار دلار را پیش‌بینی کرده‌اند.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar