فروش یک پورشه خاص، ۹۱۱ RSR 3.8

پنج شنبه 9 آذر 02 ساعت 11:26
فروش یک پورشه خاص، 911 RSR 3.8

پورشه RSR 3.8 Strassenversion نسخهٔ بسیار خاصی از ۹۱۱ نسل ۹۶۴ است که تنها دو نمونهٔ جاده‌ای از آن ساخته شد. این خودرو به پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری لمان مجهز بود.

از پورشه ۹۱۱ RSR 3.8 Strassenversion تنها دو نمونهٔ جاده‌ای ساخته شد که یکی از آن‌ها اخیراً در یک حراجی در ابوظبی با قیمتی بیش از ۲.۱ میلیون دلار فروخته شده است. قیمت دقیق فروش این خودرو دو میلیون و ۱۲۷ هزار دلار است که رقمی نجومی برای یک ۹۱۱ قدیمی به نظر می‌رسد اما همان‌طور که اشاره شد، این یک ۹۱۱ معمولی نسل ۹۶۴ نیست. RSR 3.8 توسط پورشه موتوراسپرت در حدود ۵۰ دستگاه ساخته شد که اکثر آن‌ها برای مسابقات در نظر گرفته شده بودند ولی دو نمونهٔ جاده‌ای هم با پسوند استراسن‌ورژن ساخته شد.

به همین دلیل، این مدل خاص بسیار موردعلاقهٔ کلکسیونرها است و وقتی هرکدام از این دو دستگاه برای فروش گذاشته می‌شود با قیمت‌های باورنکردنی به فروش می‌رسد. RSR به پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری لمان مجهز شده بود که در هر سیلندر دو شمع داشت. به گفتهٔ پورشه، این موتور ۳۲۰ اسب بخار قدرت داشت اما آزمایش‌های پرفورمنس خیلی زود نشان داد که این رقم کمتر از واقع بوده و قدرت واقعی موتور چیزی در حدود ۳۷۵ اسب بخار است.

نمونه‌ای که اخیراً در حراجی فروخته شده، توسط یک مشتری خاص پورشه سفارش داده شده است. گفته می‌شود سفارشات مختلف وی آن‌قدر زیاد بوده که چندین سال طول کشیده است تا پورشه خودرو را تحویل دهد. هرچند تولید نسل ۹۶۴ در سال ۱۹۹۳ پایان یافت اما این RSR در ۲۵ می ۱۹۹۶ در بریتانیا به خریدار تحویل داده شده است. این خودرو که تنها ۱۰ کیلومتر کار کرده بود، بعداً در یک کلکسیون خصوصی ناپدید شد و دیگر هیچ‌گاه دیده نشد تا اینکه در سال ۲۰۱۷ به آخرین مالک فروخته شد.

طی این سال‌ها، خودرو کاملاً دست‌نخورده باقیمانده و با آن رانندگی نشده است. بااین‌حال، درحالی‌که همچنان پوشش محافظ کارخانه‌ای خودرو وجود دارد اما این RSR باید به‌خوبی تمیز شود. همچنین به نظر می‌رسد اگر مالک جدید بخواهد با آن رانندگی کند به تعمیراتی اساسی نیاز داشته باشد. خریدار اولیهٔ این RSR که خودرو را با رنگ نقره‌ای متالیک قطبی سفارش داد، از پورشه خواست این ۹۱۱ مسابقه‌ای را به برخی ویژگی‌های جاده‌ای مجهز کند. یکی از این سفارشات، تودوزی چرمی کاملی است که تا روی سقف، ستون فرمان و حتی رول کیج هم کشیده شده است. باک بنزین ۱۲۰ لیتری، صندلی سرنشین، رینگ‌های تک پیچ و دیفرانسیل قفل شونده هم از دیگر ویژگی‌های خاص این RSR هستند.

ازآنجایی‌که این ۹۱۱ بسیار کمیاب است و کارکرد بسیار پایینی هم دارد، به‌احتمال‌زیاد با وجود فروش به مالکی جدید، بازهم هیچ‌گاه آن را در جاده‌ها نخواهیم دید و احتمالاً همچنان در کلکسیون‌های سرپوشیده نگهداری خواهد شد. جالب اینکه ۹۱۱ موردبحث در سال ۲۰۱۷ هم با قیمت ۲.۲۵ میلیون فروخته شد و بنابراین مالک قبلی هیچ سودی نکرده است. نمونهٔ دوم RSR استراسن‌ورژن هم با کارکرد ۶۵ کیلومتر، حدود ۲.۵ میلیون دلار ارزش دارد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar