خروج آخرین مدل نسل فعلی پورشه ۹۱۱ از خط تولید

شنبه 30 آذر 98 ساعت 18:01
خروج آخرین مدل نسل فعلی پورشه 911 از خط تولید

بالاخره خورشید نسل هفتم خودروی نمادین پورشه ۹۱۱ هم با خروج آخرین نمونه تولیدی نسل ۹۹۱ این خودرو از کارخانه غروب کرد. با خروج این نمونه اسپیدستر کانورتیبل نقره‌ای رنگ، تیراژ نهایی تولید این نسل از پورشه ۹۱۱ به ۲۳۳ هزار و ۵۴۰ دستگاه رسید.

نسل ۹۹۱ این خودرو نخستین بار سال ۲۰۱۱ به عنوان جانشین نسل ۹۹۷ در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی شد. این مدل یکی از نسل‌های خاص ۹۱۱ بود که تغییرات زیادی در طول عمر خود داشت. پورشه آن را با یک گیربکس هفت دنده دستی، فرمان برقی و سیستم پورشه Dynamic Chassis Control رونمایی کرد. نسل ۹۹۱ پورشه ۹۱ همچنین از نظر وزن نیز در قیاس با نسل قبلی خود سبک‌تر شده بود. بعدها در مدل نیمه عمر ۹۹۱.۲ پورشه نخستین بار موتورهای توربو را روی مدل‌های غیر توربو عرضه کرد.

خروج آخرین مدل نسل فعلی پورشه 911 از خط تولید

تصمیم شرکت برای ساخت یک نسخه ویژه به عنوان آخرین مدل تولیدی ۹۹۱ به نظر ما فوق العاده بود، چرا که این نسل از پورشه ۹۱۱ بیشتر از هر خودروی دیگری نسخه ویژه داشت که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نسخه ویژه ۵۰ سالگی، ۹۱۱ آر، ۹۱۱ تی، ۹۱۱ GT3 تورینگ پکیج و ۹۱۱ توربو اس Exclusive Series اشاره کرد. همچنین در این نسل بود که ۹۱۱ به رکورد یک میلیون دستگاهی رسید. پورشه برای گرامیداشت این اتفاق نه تنها یک نسخه تولید محدود روانه بازار کرد، بلکه خودرویی که یک میلیون امین مدل تولیدی ۹۱۱ محسوب می‌شد را با یک رنگ برنده سبز خاص و روکش چرم قهوه‌ای زیبا داخل کابین تزئین کرده و آن را مستقیماً به موزه پورشه برد.

خروج آخرین مدل نسل فعلی پورشه 911 از خط تولید

جانشین نسل ۹۹۱ اکنون اینجاست: پورشه ۹۱۱ نسل ۹۹۲ قبلاً رونمایی شده و ابتدا قرار است چهار مدل کاررا اس، کاررا ۴ اس، کاررا و کاررا ۴ از آن وارد بازار شوند. بدون شک بعداً مدل‌های بسیار بیشتری از آن رونمایی خواهند شد. باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا پورشه می‌تواند همان میزان مدل که برای ۹۹۱ طراحی کرد را برای نسل جدید ۹۹۲ نیز طراحی کند یا نه.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar