رونمایی برابوس راکت GTS

بروزرسانی در: شنبه 5 آبان 03 ساعت 11:43
رونمایی برابوس راکت GTS
برابوس با دگرگونی کامل مرسدس ای‌ام‌جی SL63 S E Performance، هیولایی یک میلیون دلاری با ۹۸۶ اسب‌ بخار قدرت خلق کرده است.

در بازطراحی جسورانه‌ای از مرسدس ای‌ام‌جی SL63 S E Performance، برابوس از Rocket GTS رونمایی کرد؛ یک شوتینگ بریک (Shooting Break) با بدنه‌ی فیبرکربن که مرزهای طراحی و عملکرد را جابه‌جا می‌کند. برابوس در این بازآفرینی رادیکال، به‌لطف پیشرانه‌ی هیبریدی ۹۸۶ اسب‌بخاری، کارایی یک خودرو استیشن را با عملکردی در سطح خودروهای سوپرکار ترکیب کرده است.

به گفته‌ی برابوس، راکت جی‌تی‌اس بلندپروازانه‌ترین پروژه‌ی آن‌ها تا به امروز محسوب می‌شود؛ چراکه آن‌ها سقف جمع‌شونده و پنل‌های بدنه‌ی مرسوم SL63 را به‌طور کامل با قطعات سفارشی فیبرکربن جایگزین کرده‌اند. این تغییرات به‌قدری گسترده‌اند که دیگر به‌سختی می‌توان خودرو رودستر مرسدس را زیر ظاهر جدید شوتینگ بریک تشخیص داد.

طبق صفحه‌ی راکت جی‌تی‌اس در وب‌سایت برابوس، قلب تپنده‌ی این هیولای چهارچرخ، پیشرانه‌ی هیبریدی شدیداً اصلاح‌شده‌ای است که یک موتور ۴٫۴ لیتری هشت سیلندر‌ توربو‌ی دوقلو با ۷۸۵ اسب بخار توان به‌همراه یک موتور برقی با ۲۰۱ اسب بخار دیگر را شامل می‌شود. مجموع توان این سیستم از طریق گیربکس ۹ سرعته‌ی اتوماتیک کنترل می‌شود؛ اگرچه برابوس برای حفاظت از گیربکس مجبور شد گشتاور را از ۱۳۴۲ به ۱۱۹۵ پوند فوت محدود کند.

اعداد عملکردی ساخته‌ی عجیب برابوس خیره‌کننده‌اند؛ راکت جی‌تی‌اس تنها در ۲٫۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر‌در‌ساعت (۶۲ مایل‌در‌ساعت) می‌رسد، ظرف ۹٫۵ ثانیه ۲۰۰ کیلومتر‌در‌ساعت (۱۲۴ مایل‌در‌ساعت) را پر می‌کند و در ۲۳٫۶ ثانیه، مرز ۳۰۰ کیلومتر‌در‌ساعتی (۱۸۶ مایل‌در‌ساعتی) را در هم می‌شکند. حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی به ۳۱۷ کیلومتر‌در‌ساعت (۱۹۷ مایل‌در‌ساعت) محدود شده و برابوس معتقد است در صورت برداشتن این محدودیت‌ها، راکت جی‌تی‌اس می‌تواند از رکوردهای فعلی نیز سریع‌تر باشد.

تغییرات ظاهری خودرو نیز به اندازه‌ی عملکرد آن چشم‌گیر هستند. بدنه‌ی فیبرکربنی که در تونل باد آزمایش شده شامل گلگیرهای برجسته، کاپوت دارای دریچه و اسپویلر جلویی برجسته‌ای است که برای کاهش نیروی بالابر طراحی شده‌اند.

از طرف دیگر، عرض خودرو برابوس به ۱۹۸ سانتی‌متر (۷۸ اینچ) افزایش یافته است و در عقب نیز یک اسپویلر داک‌تِیل منحصر‌به‌فرد و یک دیفیوزر تهاجمی با چهار خروجی اگزوز تیتانیوم با پوشش کربن دیده می‌شود.

درون کابین، حذف مکانیزم سقف تاشو باعث شده است فضای بار بیشتری در پشت چیدمان ۲+۲ صندلی ایجاد شود، به‌ طوری که می‌توان راکت جی‌تی‌اس را کاربردی‌ترین مدل SL لقب داد. فضای داخلی با تریم مَستِرپیس برابوس، شامل ترکیبی از چرم نرم و پارچه‌ی آلکانترا به رنگ‌های خاکستری تیره و مشکی جت، همراه با دوخت‌های خاکستری روشن و تزئینات فیبرکربنی می‌شود.

راکت جی‌تی‌اس از رینگ‌های استگرشده‌ی مونوبلاک پی پلاتینیوم ادیشن برابوس بهره می‌برد که در جلو ۲۱ اینچ و در عقب ۲۲ اینچ است. این رینگ‌ها دارای تیغه‌های کربنی یکپارچه برای کمک به خنک کردن ترمز هستند که توجه برابوس به هر دو جنبه‌ی فرم و عملکرد را به تصویر می‌کشد.

برابوس خودرو سفارشی منحصر‌به‌فرد خود را به‌‌عنوان یک مدل تولید محدود عرضه کرده است و اولین نمونه‌ی راکت جی‌تی‌اس در حال حاضر با قیمت ۹۴۵٬۷۶۲٫۵۰ یورو (حدود ۱٬۰۲۴٬۵۵۳ دلار) به فروش می‌رسد.

زومیت

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar