رونمایی کیا K4 جدید

جمعه 3 فروردین 03 ساعت 09:34
رونمایی کیا K4 جدید

سدان متوسط کیا K4 و جانشین سراتو از طراحی خاص، کابین مجهز به دو نمایشگر، HUD و… سود می‌برد.

کیا با معرفی مدل K4، نام فورته (که پیشتر باعنوان سراتو روانه بازار می‌شد) را کنار گذاشته است. البته این تنها نام این خودرو نیست که تغییر کرده است چون K4 عملا یک خودروی جدید به شمار می‌رود که در جایگاه سراتو و فورته خواهد نشست. سازنده کره‌ای هنوز جزئیات فنی این خودرو را منتشر نکرده و تاکنون به انتشار تصویر رسمی آن بسنده کرده است. معرفی نهایی این خودرو یک هفته دیگر و در جریان نمایشگاه خودروی نیویورک اتفاق خواهد افتاد.

هرچند که زیبایی امری سلیقه‌ای به شمار می‌رود اما فاکتورهایی هم برای تعریف عامه‌پسندی یک خودرو وجود دارد؛ K4 از این تعریف‌ها تبعیت می‌کند پس انتظار می‌رود در نگاه بسیاری از مردم، زیبا جلوه کند. طراحی K4 آنقدر متفاوت شده که سراتو را قدیمی جلوه می‌دهد؛ از چراغ‌های تازه گرفته که پیرو زبان طراحی جدید این شرکت است تا ستون C نوآورانه آن.

البته که طراحی بیرونی شباهت بسیاری به نمونه کوچک‌تر K3 (جایگزین ریو) دارد. ابعاد بدنه K4 در مقایسه با نسل گذشته بزرگ‌تر شده و با وجود بهره‎‌مندی از فرم‌پردازی یک فست‌بک، همچنان یک سدان با صندوق عقب معمولی محسوب می‌شود. دستگیره درهای عقب درون ستون C و پشت شیشه سوم قرار گرفته‌اند. خود درهای عقب هم درازای بیشتری دارند چون ابعاد بدنه بیشتر شده است.

تغییرات ظاهری راه خود را به کابین K4 2025 هم باز کرده‌اند؛ جایی که شاهد استفاده از دو نمایشگر به‌هم‌ چسبیده روی داشبورد به‌رنگ سبز مرغابی هستیم. خوشبختانه کلیدهای کنترلی تنظیمات در K4 هنوز ترکیبی هستند و تماما لمسی نشده‌اند؛ بنابراین برای کنترل صدا، تهیه هوا، میانبر رهیاب، رسانه و… می‌توان از کلیدهای فیزیکی استفاده کرد. دکمه تنظیمات صندلی گرم و تهویه‌شونده هم بالای دستگیره در راننده قرار گرفته است. سرنشین کناری هم از سیستم گرمکن سه حالته صندلی بهره‌مند خواهد شد.

کیا K4 2025 به نمایشگر شیشه‌ای، HUD، تعداد زیادی درگاه USB، یک ورودی ۱۸۰ واتی ۱۲ ولت و دکمه مخصوص حالت رانندگی روی فرمان مجهز می‌شود.

رنگبندی سبز مرغابی که در تصاویر مشاهده می‎‌شود، «سبز سنگی» نام دارد. از دیگر رنگ‌های کابین که درصورت انتخاب مشتری سرتاسر آن را می‌پوشاند می‌توان به «قهوه‌ای دره»، «سیاه عقیق»، و «خاکستری ملایم» اشاره کرد. کیا تا پایان سال جاری K4 را روانه بازار ایالات‌متحده خواهد کرد. نظر شما درباره مسیر طراحی جدید کیا چیست؟ آیا برندهای کره‌ای در این حوزه از رقبای آلمانی خود پیشی گرفته‌اند؟

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "رونمایی کیا K4 جدید"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
مجید
مهمان

والا اینجوری که تو عکسا نشون میده خیلی طراحی بیرونیش مسخرس. نمیدونم شاید اگه از نزدیک دیده بشه، قشنگ باشه. ولی اگر اینو تو ایران طراحی می کردن هزار تا فحش و بد وبیرا نصیب طراحش میشد