معرفی کانسپت جنسیس X کانورتیبل در نمایشگاه لس‌ آنجلس

جمعه 27 آبان 01 ساعت 09:35
معرفی کانسپت جنسیس X کانورتیبل در نمایشگاه لس‌ آنجلس

جنسیس در نمایشگاه لس‌آنجلس از سومین و آخرین عضو خانواده کانسپت‌های سری X خود رونمایی کرده است. این کانسپت جدید که X کانورتیبل نام دارد، زبان طراحی جنسیس بنام Athletic Elegance را در خالص‌ترین شکل به نمایش می‌گذارد.

این خودرو هم در پلت‌فرم و هم قوای محرکه با دو کانسپت قبلی این سری یعنی جنسیس X سال ۲۰۲۱ و جنسیس X اسپیدیوم سال ۲۰۲۲ مشترک است و در ظاهر نیز با کاپوت کشیده و انتهای کوتاه به همراه چراغ‌های دوخطی آشنای جنسیس، شباهت زیادی با آن‌ها دارد.

اسپویلر دم اردکی عقب و اوورهنگ‌های کوتاه جلو و عقب نیز مستقیماً از دو کانسپت مذکور گرفته شده‌اند و مثل آن‌ها، جنسیس در مورد جزئیات قوای محرکهٔ این کانسپت جدید هم حرفی نزده است؛ اما اصلی‌ترین تفاوت X کانورتیبل با دو کانسپت قبلی، سقف بازشو است. در این خودرو حتی در صورت بسته بودن سقف هم سرنشینان می‌توانند آسمان آبی یا شب‌های پرستاره را ببینند زیرا این سقف فلزی به مونروف شفاف مجهز است.

این کانسپت چهارنفره در داخل هم مشابه دو برادر قبلی خود است. این یعنی در اینجا هم شاهد کابینی هستیم که کاملاً راننده را احاطه کرده و به گفتهٔ جنسیس از معماری سقف خانه‌های کره‌ای الهام گرفته است. حتی رنگ داخلی اصلی این خودرو بنام Giwa Navy نیز رنگی است که اغلب در کاشی‌های سقف استفاده می‌شود. البته در سراسر کابین X کانورتیبل تریم‌های نارنجی‌رنگ هم به چشم می‌خورد. جنسیس برای این ماشین یک سیستم صوتی فراگیر را هم در نظر گرفته که توسط استاد صدا Guk-il Yu توسعه پیدا کرده است.

مهم‌ترین سؤال اما این است که آیا این خودرو یا دو کانسپت X قبلی به تولید خواهند رسید یا نه. از ابتدای معرفی این کانسپت‌ها تاکنون، جنسیس از آن‌ها به‌عنوان تصویر زبان طراحی شرکت برای آینده یاد کرده است و بنابراین، انتظار نداشته باشید که یکی از این جنسیس‌های زیبا و جذاب را در نمایندگی‌های فروش ببینید.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar