معرفی مرسدس بنز AMG SL63 منهارت

شنبه 10 تیر 02 ساعت 09:07
معرفی مرسدس بنز AMG SL63 منهارت

منهارت کیت تیونینگی را برای مرسدس AMG SL63 ارائه کرده است که قدرت موتور را از ۵۸۵ به ۷۰۷ اسب بخار افزایش می‌دهد.

مرسدس بنز SL در نسل هفتم خود برای اولین بار با برند مرسدس-آام‌گ ارائه می‌شود زیرا بخش AMG به‌طور جدی در توسعهٔ این رودستر جدید نقش داشته است. این یعنی SL جدید خودرویی است که به‌خودی‌خود تمرکز زیادی روی پرفورمنس دارد اما برای کسانی که حتی قوی‌ترین مدل استاندارد این خودرو یعنی SL63 را کافی نمی‌دانند، منهارت پکیج تیونینگ جدیدی را ارائه و آن را با نام SL700 R لیمیتد معرفی کرده است.

تصاویری که از این خودرو منتشر شده طرح دورنگ مشکی و طلایی را نشان می‌دهد که به‌نوعی امضای منهارت محسوب می‌شود زیرا این ترکیب را در بسیاری از دیگر پروژه‌های تیونر آلمانی دیده‌ایم. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های بیرونی SL700 R رینگ‌های ۲۲ اینچی با پره‌های Y شکل است که در جلو با لاستیک‌های ۲۹۵ و در عقب لا ۳۳۵ هانکوک پوشیده شده‌اند. در این رینگ‌ها نیز همان ترکیب طلایی و مشکی بدنهٔ خودرو دیده می‌شود. هرچند ترمزهای SL بدون تغییر باقی مانده‌اند و فقط نوشتهٔ منهارت روی کالیپرهای آن‌ها دیده می‌شود اما به گفتهٔ تیونر آلمانی، امکان ارتقاء سیستم ترمز به درخواست خریدار وجود خواهد داشت.

مهم‌ترین ارتقاء این SL اما زیر کاپوت رخ داده است یعنی جایی که پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی مرسدس به لطف اینترکولر جدید، فیلتر هوای پرفورمنس و بهبودهای نرم‌افزاری حالا ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۹۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این ارقام افزایش قابل‌توجهی را نسبت به ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور نسخهٔ استاندارد SL63 نشان می‌دهند. منهارت همچنین گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک مرسدس را هم برای تعویض دنده‌های سریع‌تر اصلاح کرده است.

به گفتهٔ منهارت، ارتقاء پیشرانهٔ SL توسط TUV (انجمن بازرسی فنی آلمان) تأیید شده است که این یعنی کیت تیونینگ در سراسر اروپا قانونی خواهد بود. البته این تیونر ارتقاء دیگری را هم برای رودستر مرسدس ارائه می‌کند که با استفاده از کاتالیزور ضعیف‌تر همراه است و به همین دلیل توسط TUV تأیید نشده و فقط در بازارهای صادراتی خارج از آلمان عرضه می‌شود. از SL700 R تنها ۱۰ دستگاه ساخته می‌شود.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar