معرفی شلبی F-150 جدید

چهارشنبه 13 تیر 03 ساعت 08:25
معرفی شلبی F-150 جدید

شرکت شلبی از نسخه ارتقا یافته فورد F-150 2024 جدید با قیمت قابل‌توجه ۱۳۰ هزار دلار رونمایی کرد.

برای خرید این وانت پیکاپ بزرگ و پرقدرت باید حداقل ۱۳۰ هزار دلار پرداخت کرد اما با این مبلغ قوای محرکه دست نخورده باقی می‌ماند. در صورت سفارش کیت تیونینگ قوای محرکه بهای خودرو به ۱۴۰ هزار دلار می‌رسد که تقریباً ۲۷ هزار دلار بیشتر از قیمت فورد F-150 رپتور R صفرکیلومتر است. البته شلبی F-150 اندکی قوی‌تر از رپتور R است چراکه به لطف کیت سوپرشارژر نصب شده، خروجی پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری به ۷۸۵ اسب بخار می‌رسد. شلبی برای استخراج چنین قدرتی از پیشرانه انژکتورهای سوخت جدید، ورودی هوای کربنی و سیستم اگزوز بورلا را در نظر گرفته است. در صورتی که سوپرشارژر سفارش داده نشود پیشرانه ۵ لیتری فورد ۴۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت.

از دیگر بهبودهای فنی شلبی F-150 جدید می‌توان به شوک‌های فاکس ۲.۵ با تکنولوژی بای پس داخلی، ارتفاع بیشتر خودرو از سطح زمین و میله‌های کشش عقب پرفورمنس اشاره نمود. شلبی از سیستم تعلیق فاکس با عنوان “مشابه رپتور” نام می‌برد اما رینگ‌های ۲۲ اینچی داستان دیگری دارند. این رینگ‌ها با لاستیک‌های ۳۵ اینچی همراه می‌شوند تا به خوبی زیر قوس چرخ‌های گیرای خودرو جا خوش کنند.

در بخش جلوی وانت شلبی پوشش جدیدی برای سپر نصب شده و کاپوت متفاوت با ورودی‌های هوا به چشم می‌خورد. به این لیست باید جلوپنجره با نشان مار را نیز اضافه کرد. گاردهای جدید، ورودی‌های هوای روی گلگیر، پوشش ویژه‌ فضای بار، کف‌پوش و پوشش داخلی سقف نیز جزو دیگر تغییرات شلبی F-150 جدید هستند. در داخل کابین صندلی‌های چرمی، تریم فیبر کربن، پلاک شماره‌دار، پدال‌های آلیاژی و… به چشم می‌خورند.

شلبی محصول جدید خود را بر اساس فورد F-150 لاریات سوپر کرو دو دیفرانسیل ساخته است، خودرویی که قیمت پایه ۷۷ هزار دلاری دارد. پکیج تیونینگ شامل سوپرشارژر این شرکت ۶۳ هزار دلار قیمت دارد که قیمت نهایی محصول را به ۱۴۰ هزار دلار می‌رساند. تنها آپشن های موجود دیگر شامل رنگ قرمز ۴۹۵ دلاری و رنگ سفید متالیک ۹۹۵ دلاری هستند. در مجموع ۸۰۰ دستگاه از این وانت پیکاپ تولید خواهد شد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar