معرفی فورد اورست رپتور

یکشنبه 1 بهمن 02 ساعت 11:55
معرفی فورد اورست رپتور

شرکت تایلندی شانا E اسپرت از کیت بدنه رپتور خود برای شاسی‌بلند فورد اورست رونمایی کرد.

فورد برانکو رپتور و F-150 رپتور از طراحی خشن و گیرا با عناصر مشابهی سود می‌برند. همه‌چیز از جلوپنجره گرفته تا بخش‌های زیرین تقویت شده و لاستیک‌های بزرگ نشان دهنده محصولاتی آماده آفرود هستند. طراحی این دو خودرو الهام‌بخش تیونرهای زیادی برای تولید محصولات دیگر شده اما تصور کنید اگر طراحی محصولات رپتور فورد روی خودرویی دیگر پیاده شود نتیجه نهایی چه خواهد بود.

شرکت AMP تایرز و شانا E اسپرت تایلند اخیراً تصاویری از شاسی‌بلند فورد اورست را منتشر کرده‌اند. آنچه روی بدنه اورست خودنمایی می‌کند عبارت رپتور روی پانل پشتی خودروست. AMP کیت خود را با در نظر گرفتن ویژگی‌های مشابه محصولات رسمی رپتور معرفی کرده هرچند ظاهر اورست برای اکثر آمریکایی‌ها شناخته شده نخواهد بود. اورست اگرچه از پلتفرم T6 فورد رنجر استفاده می‌کند اما در آمریکا عرضه نمی‌شود. این شاسی‌بلند دیزلی فقط در کشورهای استرالیا، ویتنام، فیلیپین، هند و… ارائه شده است.

طراحان فورد اورست رپتور تمامی سعی خود را کرده‌اند تا این شاسی‌بلند خشن شبیه دیگر محصولات رپتور باشد. به نظر می‌رسد شانا E اسپرت به فکر تولید انبوه این کیت است و قبلاً نیز تصاویر متنوعی از کیت‌های دیگر خود را منتشر کرده و بنابراین احتمال عرضه آن نیز وجود خواهد داشت. سپر جلوی جدید به همراه لاستیک‌های بزرگ و سیستم تعلیق گیراتر باعث می‌شوند اورست توانایی آفرود قابل‌توجهی داشته باشد. باید گفت شانا E اسپرت شاسی بلندها و وانت‌های زیادی را ارتقا داده هرچند به نظر می‌رسد تمرکز خاصی روی محصولات فورد داشته باشد چراکه قبلاً پروژه‌های تیونینگ F-150 و رنجر را نیز معرفی کرده است.

باید گفت فورد برانکو رپتور و F-150 رپتور تنها از کیت بدنه گیرا در مقایسه با مدل‌های استاندارد استفاده نمی‌کنند بلکه قوای محرکه و سخت‌افزار آن‌ها نیز ارتقا یافته است. برانکو رپتور به پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربو با ۴۱۸ اسب بخار قدرت، سیستم تعلیق فاکس و لاستیک‌های ۳۷ اینچی مجهز است و F-150 رپتور هم از نیروگاه آهنین ۶ سیلندر توئین توربوی ۳.۵ لیتری اکوبوست، شوک‌های سفارشی فاکس، تریل کنترل و… سود می‌برد. مدل رپتور R گل سرسبد این خانواده است و پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری آن قوی‌ترین پیشرانه تاریخ F-150 به شمار می‌رود. اما این اورست رپتور سفارشی به لاستیک‌های آفرود A/T مجهز شده هرچند مشخص نیست که آیا زیر کاپوت هم تغییری رخ داده است یا خیر. صرف‌ نظر از این موضوع، محصول موردبحث طراحی زیبایی دارد و قطعاً طرفداران فورد به دنبال سفارش آن خواهند بود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar