معرفی مک لارن ۷۶۵LT نوویتک

یکشنبه 8 مرداد 02 ساعت 14:56
معرفی مک لارن 765LT نوویتک

مک لارن ۷۶۵LT به عنوان نسخه‌ای ویژه از سوپر اسپرت ۷۲۰S و به تعداد محدود معرفی شد و حالا نوویتک پروژه تیونینگ خود برای این خودروی بریتانیایی را معرفی کرده است.

این برند تنها ۷۶۵ دستگاه از نسخه دم‌دراز ۷۶۵LT را تولید کرده است بنابراین تعداد زیادی از آن در بازار وجود ندارد اما تیونرهای متنوعی دست روی آن گذاشته‌اند و جدیدترین آن‌ها نیز نوویتک خواهد بود. خودرویی که مشاهده می‌کنید از پوشش تولیدی شرکتی آلمانی به نام فوستلا سود می‌برد. در بدنه خودرو می‌توانیم قطعات فیبر کربنی از جمله آینه‌بغل‌ها را مشاهده کنیم. همچنین تریم نارنجی رنگ روی اسپلیتر جلو، تیغه‌های جانبی، فضای بار جلو، سقف، بال و دیفیوزر عقب بکار رفته است.

مک لارن ۷۶۵LT نوویتک علاوه بر تغییرات یاد شده دارای قطعات فیبر کربنی برای کاهش وزن است. ترکیب رنگی سبز بدنه با فیبر کربن و نارنجی باعث ایجاد تضاد بصری جذابی می‌شود. همچنین باید گفت ورودی هوای جدیدی روی سقف وجود دارد و در ورودی‌های هوای جانبی نیز تریم متفاوتی بکار رفته است. مک لارن موردبحث از رینگ‌های MC3 فورج کاری شده با ابعاد ۲۰ و ۲۱ اینچی محصول ووسن سود می‌برد.

نوویتک همچنین ارتفاع سیستم تعلیق ۷۶۵LT را حدود ۲۰ میلی‌متر کاهش داده است تا بر جذابیت‌های بصری خودرو افزوده شود. برای یادآوری باید گفت این خودرو در مارس ۲۰۲۰ و درست قبل از همه‌گیری کرونا معرفی شد. در دل ۷۶۵LT پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی مک لارن با ۷۵۵ اسب بخار قدرت قرار دارد. این نیروی تولیدی نیز از طریق گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه راهی چرخ‌ها می‌شود. خودروی موردبحث چند کیلوگرمی سبک‌تر از ۷۲۰S است و در عرض ۲.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر و در ۷.۲ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. به لطف استفاده از قطعات فیبر کربنی، اگزوز تیتانیومی و شیشه‌های نازک‌تر، وزن ۷۶۵LT به ۱۲۲۹ کیلوگرم می‌رسد.

تغییرات رخ داده در بخش‌هایی همچون سپر و اسپلیتر جلو، دیفیوزر عقب و تیغه‌های جانبی باعث شده‌اند داون فورس این خودرو ۲۵ درصد افزایش یابد. همچنین فاصله بین چرخ‌های جلو نیز چند میلی‌متری بیشتر شده است تا هندلینگ محصول جذاب مک لارن بهتر شود. بریتانیایی‌ها برای محصول خود از روتورهای کربن سرامیکی و کالیپرهای ترمز سنا استفاده کرده‌اند. این برند در تابستان ۲۰۲۱ نسخه اسپایدر ۷۶۵LT را معرفی کرد که به اندازه مدل کوپه توانا بود. از این مدل نیز تنها ۷۶۵ دستگاه تولید می‌شود. به عنوان سخن پایانی باید گفت تولید ۷۲۰S امسال به پایان می‌رسد و همین امر درباره ۷۶۵LT نیز صدق می‌کند. جایگزین این خودرو ۷۵۰S است و امیدواریم مک لارن نسخه‌های متنوعی از آن به ویژه مدل دم‌دراز را تولید کند.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar