روش باز کردن قفل ضبط پژو ۲۰۶

بروزرسانی در: دوشنبه 8 مرداد 03 ساعت 10:13
روش باز کردن قفل ضبط پژو 206

رمز ضبط ماشین پژو ۲۰۶ به طور پیش فرض عدد ۱۱۱۱ است و مالکان خودرو اغلب به محض خرید، این رمز را تغییر می‌دهند.

رمز سیستم مالتی مدیای هر خودرویی تضمین کننده امنیت بخش‌های الکتریکی این قسمت است. اما مانند هر وسیله الکتریکی دیگری که به کد مجهز می‌شود، امکان دارد همین رمز گاهی دردسرساز شود و با مشکل قفل شدن ضبط خودرو مواجه شوید. در این گزارش به نحوه باز کردن قفل ضبط ۲۰۶ و تعویض رمز سیستم صوتی خواهیم پرداخت.

رمز ضبط ماشین پژو ۲۰۶ چیست؟

برای باز کردن قفل ضبط ۲۰۶ و سایر اتومبیل‌های شرکت ایران خودرو از جمله پژو ۴۰۵، پرشیا، رانا و پژو ۲۰۷ عموماً از مدل MCD-206 با رمز فابریک یکسانی استفاده می‌شود. رمز ضبط ماشین پژو ۲۰۶ به طور پیش فرض عدد ۱۱۱۱ است و مالکان خودرو اغلب به محض خرید، این رمز را تغییر می‌دهند. اگر خود شما رمز را تغییر داده و فراموش کرده‌اید یا مالک قبلی رمز ضبط ۲۰۶ فابریک را به اطلاع شما نرسانده باشد، بایستی برای رفع قفل ضبط خودرو ۲۰۶ اقدام کنید و مجدداً به ماشین رمز بدهید.

وارد کردن اشتباه رمز به سیستم، خطای CD3612/14 را نمایش می‌دهد. در صورتی که حین تلاش برای باز کردن قفل ضبط ۲۰۶ بیش از سه مرتبه رمز را اشتباه وارد کنید، دستگاه قفل خواهد شد. برای انجام مراحل باز کردن قفل ضبط ۲۰۶ مسدود شده، بایستی سوئیچ را خارج کنید یا سر باتری ماشین را به مدت یکی دو ساعت جدا نمایید. بعد از این مدت، دستگاه به حالت قبل بازمی‌گردد و می‌توانید برای رفع قفل ضبط خودرو ۲۰۶ اقدام کنید.

راهنمای گام به گام باز کردن قفل ضبط پژو ۲۰۶

فرآیند رفع قفل ضبط خودرو ۲۰۶ مشابه رانا و ۲۰۷ است. برای باز کردن قفل ضبط خودرو ۲۰۶، به ترتیب زیر عمل کنید.

۱. سیستم مالتی مدیای خودرو را خاموش کنید. سپس دکمه‌های AM/FM و پاور را همزمان نگه دارید. بعد از حدود ۳ ثانیه، کلمه Code 1 روی صفحه نمایش داده خواهد شد. حالا بایستی رمز ضبط ماشین پژو ۲۰۶ فابریک (یا اگر رمز را تغییر داده‌اید، رمز فعلی) را وارد کنید.

۲. بعد از ورود رمز اولیه، عبارت New 1 نمایش داده خواهد شد. با استفاده از اعداد روی صفحه ضبط خودرو، رمز جدید را وارد کنید. البته به خاطر داشته باشید که ضبط ماشین، تمام اعداد را به صورت ۱ نشان می‌دهد. بعد از ورود رمز جدید، دکمه ولوم یا Select را بزنید.

۳. زمانی که عبارت New 2 روی صفحه نمایش داده شد، رمز جدید را دوباره وارد کنید. با مشاهده عبارت Code OK دوباره دکمه پاور را بزنید تا تغییرات اعمال و ذخیره شوند. بعد از اتمام مراحل رفع قفل ضبط خودرو ۲۰۶ می‌توانید بدون مانع از ضبط ماشین استفاده کنید.

نکته: در هنگام ورود رمز جدید برای باز کردن قفل ضبط ۲۰۶، دقت داشته باشید که رمز اشتباه را دومرتبه وارد نکنید. نمایش داده شدن عبارات Code 2 و Code 3 به معنای این هستند که رمز را اشتباه وارد سیستم کرده‌اید. تکرار بیش از ۳ مرتبه رمز اشتباه، موجب قفل

نحوه ریست کردن ضبط پژو ۲۰۶

پیش می‌آید که به علت مشکلات فنی، تغییر یا تلاش مکرر برای رفع مشکل قفل شدن ضبط پژو ۲۰۶، دستگاه با اشکالات متعددی روبرو شود. در این حالت معمولاً ریست کردن ضبط، جوابگو خواهد بود. شیوه ریست کردن ضبط پژو ۲۰۶ هم تا حدود زیادی مشابه سایر محصولات ایران خودرو انجام می‌شود. برای ریست کردن سیستم مالتی مدیای ۲۰۶ می‎توانید به شیوه‌های زیر عمل کنید.

نحوه ریست کردن قفل ضبط پژو ۲۰۶ از طریق تنظیمات سیستم: اگر به منوی ضبط دسترسی دارید، وارد آن شوید و به دنبال گزینه RESET یا بازگشت به تنظیمات کارخانه بگردید.

قطع اتصال ضبط به خودرو: اگر برای باز کردن قفل ضبط ۲۰۶ بیش از سه مرتبه رمز را اشتباه وارد کرده و حالا با دستگاهی قفل شده روبرو هستید، سوکت پشت ضبط را بکشید و مجدداً وصل کنید. سپس مراحلی که گفته شد را مجدداً انجام بدهید.

قطع باتری ماشین: قطع و وصل اتصال برق سیستم الکتریکی خودرو، در بسیاری از مواقع (مانند نیاز به رفع چراغ چک) می‌تواند جوابگوی مشکل باشد. اگر قصد دارید به این روش برای باز کردن قفل ضبط ۲۰۶ اقدام نمایید، ابتدا خودرو را خاموش کنید و نیم ساعتی زمان بدهید تا خنک شود. سپس قطب منفی باتری را جدا کنید و اتصال باتری را قطع نمایید. ۱۵ الی ۳۰ دقیقه منتظر بمانید و سپس دوباره باتری را وصل کنید. به احتمال زیاد با این روش، ضبط ماشین پژو ۲۰۶ ریست خواهد شد.

استفاده از دکمه RST ضبط: ریست کردن ضبط، می‌تواند مشکلات عملکردی در پخش خودرو را رفع کند. بسیاری از مدل‌های سیستم پخش ۲۰۶ مجهز به دکمه ریست هستند. برای فورس ریست دستگاه، ضبط را خاموش کنید و سپس دکمه ریست را فشار بدهید. این دکمه معمولاً روی پنل جلویی تعبیه می‌شود، ولی امکان دارد در برخی مدل‌ها پشت دستگاه قرار گرفته باشد. ممکن است برای ریست کردن ضبط ۲۰۶ به سوزن نیاز داشته باشید.

بعد از فشردن دکمه ریست، آن را چند ثانیه‎‌ نگه دارید تا سیستم ریست شود. در این مرحله شنیدن صدایی مانند بیپ از سمت ضبط خودرو، عادی و بخشی از فرایند رفع قفل ضبط خودرو ۲۰۶ است. در نهایت می‌توانید دکمه را رها کنید.

بعد از طی این مراحل و روشن کردن دستگاه، رمز ضبط ماشین پژو ۲۰۶ به حالت فابریک برگشته و مشکل آن حل خواهد شد. در نهایت وضعیت تنظیمات صدا، ایستگاه‌های رادیویی، فرکانس دریافتی ضبط و کیفیت صدا را بررسی کنید تا مطمئن شوید همه چیز به خوبی پیش می‌رود.

جمع بندی

باز کردن قفل ضبط ۲۰۶ کار چندان دشواری نیست و با روش‌هایی که در راهنمای امروز توضیح داده شد، می‌توانید به راحتی این امر را به انجام برسانید. در صورتی که بعد از امتحان هریک از روش‌های رفع قفل رمز ضبط ماشین پژو ۲۰۶ به نتیجه نرسیدید، جداً از دستکاری بیش از اندازه سیستم خودداری کنید.

زمانی که از طی تمامی این مراحل بازهم در رفع قفل ضبط خودرو ۲۰۶ با مشکلی روبرو شدید، احتمالاً مشکلی در سیستم خودرو وجود دارد و برای رفع آن بایستی به نمایندگی‌های معتبر مراجعه نمایید.

پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar