طول عمر باتری خودرو چقدر است ؟

بروزرسانی در: یکشنبه 23 آبان 00 ساعت 11:52
طول عمر باتری خودرو چقدر است ؟

به طور کلی، هر خودرویی معمولاً بعد از سه تا چهار سال، به یک باتری جدید نیاز دارد و خوب است رانندگان از نشانه هایی که خبر از خرابی باتری می دهد، اطلاع داشته باشند.  به طور متوسط ​​باتری خودرو بین ۲ تا ۵ سال دوام می‌آورد. یکی از مهم‌ترین عواملی که بر عمر باتری خودرو تأثیر می‌گذارد، آب و هوا است.

یک موتور در حال کار گرمای زیادی تولید می‌کند. هوای گرم می‌تواند باعث تبخیر مایع درون باتری‌ خودرو شود و به ساختار داخلی باتری آسیب برساند. صرف نظر از دمایی که در آن رانندگی می‌کنید، مراقبت صحیح از باتری خودرو می‌تواند به کارکردن آن کمک کند. ۶ نکته زیر را در مورد افزایش عمر باتری ماشین خود بررسی کنید.

۱. ماشین خود را طولانی خاموش نگه ندارد: یکی از عواملی که باعث خالی شدن باتری خودرو می شود، خاموش نگه داشتن خودرو برای طولانی مدت است از این رو تعمیرکاران خودرو توصیه می کنند که هرازچندگاهی باید ماشین را روشن و با آن سواری کوتاه مدت داشت.  با رانندگی مکرر و طولانی مدت، نیروی باتری ماشین حفظ می شود.

۲. باتری را محکم نگه دارید: باتری‌ که به طور ایمن بسته نشده باشد، می‌تواند لرزش داشته باشد و به طور بالقوه منجر به آسیب داخلی و اتصال کوتاه شود. ترمینال باتری را به طور مرتب بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی و محکم در پایه نصب قرار گرفته است.

۳. هنگام خروج از خودرو، همه چراغ‌ها را خاموش کنید: روشن نگه داشتن چراغ‌های جلو و درب خودرو می‌تواند خسارت سنگینی به باتری وسیله نقلیه وارد کند. برای اینکه فراموش نکنید، یادداشتی را روی داشبورد خود بگذارید یا یک برگه روی ریموت ماشین خود بچسبانید.

۴. پایانه‌های باتری به مرور زمان خورده می‌شوند، اما تمیز نگه داشتن آن‌ها از انباشته شدن آن‌ها جلوگیری می کند و یک راه عالی برای افزایش عمر باتری ماشین است. پایانه‌ها را با یک مسواک آغشته به مخلوط جوش شیرین و آب بشویید. سپس با استفاده از یک بطری اسپری با آب سرد، مخلوط را بشویید و سپس با یک پارچه تمیز خشک کنید.

۵. باتری خود را هرزگاهی آزمایش کنید: دانستن وضعیت باتری خودرو زمانی مهم است که می‌خواهید عمر آن را به حداکثر برسانید. سطح ولتاژ خروجی باتری را با یک تستر باتری خودرو تست کنید تا میزان ولتاژ باتری را به خوبی حفظ کنید و اینکه آیا می‌خواهید یک باتری جدید بخرید.

۶. در حین بیکاری از وسایل الکترونیکی استفاده نکنید: عملکرد‌هایی مانند رادیو یا تهویه مطبوع را هنگامی که موتور کار نمی‌کند خاموش کنید تا استهلاک کمتری در باتری شما ایجاد شود. مدت زمان طولانی بیکار بودن نیز می‌تواند باتری را فرسوده کند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar