فواید پوشش‌ نانو سرامیکی

چهارشنبه 21 آذر 97 ساعت 17:09
فواید پوشش‌ نانو سرامیکی

بدنه خودروها همیشه مورد توجه خودروسازان و صاحبان خودرو بوده است و در چند سال گذشته با پیشرفت‌های بسیار در زمینه صنعت خودروسازی، واکس، پولیش و شوینده‌های تخصصی برای رفع خط و خش بدنه خودرو، وارد بازار شده و مورد توجه عموم قرار گرفت.

در یک دهه گذشته و با ورود تکنولوژی نانو به صنایع خودروسازی، متخصصان با ایجاد لایه‌های محافظتی، مقاومت خودرو را در برابر خط و خش‌های سطحی و همچنین لکه‌های شیمیایی بالا می‌برند.

پوشش‌های نانو سرامیکی برای نخستین بار توسط شرکت‌های تیونینگ برای خودروهای گران قیمت و لوکس مورد استفاده قرار گرفت و بعدها با پیشرفت تکنولوژی به بازارهای عمومی هم راه پیدا کرد.

پوشش نانو سرامیکی، یک پلیمر مایع است که همانند کاور روی بدنه خودرو کشیده می‌شود و با رنگ خودرو پیوند برقرار کرده و لایه‌ای آب گریز یا هیدروفوبیک را ایجاد می‌کند. این مواد برای ترکیب شدن با رنگ خودرو باید با متریال بی‌رنگ و نسبتاً مات پایه سرامیکی ترکیب شوند.

روکش‌های نانو سرامیک به طور یک لایه سه بعدی و ضخیم روی بدنه خودرو اعمال می‌شوند و از مزایای آن می‌توان به براق شدن بدنه خودرو، پیشگیری از آفتاب سوختگی، پیشگیری از خط و خش و پیشگیری از خوردگی شیمیایی اشاره کرد.

پوشش سرامیکی چه تاثیری بر روی بدنه خودرو دارد؟

اگر بخواهیم به طور خلاصه بیان کنیم، پوشش سرامیکی یک محافظ اضافی بر روی بدنه خودرو شماست که کمک می‌کند رنگ بدنه نو و شفاف به نظر برسد. به علاوه نگهداری آن آسان‌تر است و به آسانی تمیز می‌شود.

پوشش سرامیکی رنگ بدنه را در مقابل اکسید شدن و نیز آسیب دیدن در اثر اشعه UV محافظت می‌کند. همچنین اگر مواد شیمیایی و اسیدی بر روی بدنه خودرو بریزد، پوشش سرامیکی از آسیب رسیدن به رنگ بدنه جلوگیری می‌کند.

گاهی اوقات در خصوص پوشش‌های سرامیکی اغراق می‌شود ولی باید این نکته را در نظر بگیریم که پوشش‌های سرامیکی تضمینی برای خط و خش به ویژه در صورت برخورد سنگ ریزه نیست. ضمن اینکه پوشش سرامیکی علتی برای نشستن خودرو نیست و باید بدنه را تمیز نگه داشت.

قطرات آب همواره مواد دیگری را همراه خود دارند که پس از خشک شدن آب باعث ایجاد لک بر روی بدنه می‌شوند. پوشش‌های سرامیکی هم از این قاعده مستثنی نیستند و آب می‌تواند بر روی آنها هم لک ایجاد کند.

نکته:

نکات منفی یاد شده در پوشش‌های سرامیکی تقلبی حتی نمود بیشتری دارند و استفاده از مواد غیر اصلی باعث می‌شود که پوشش موجود بر روی بدنه خودرو شما حتی وظایف اولیه خود را هم ایفا نکند. به علاوه اینکه بعد از برداشتن آنها رنگ اصلی بدنه هم آسیب می‌بیند. پس باید در انتخاب آن دقت زیادی داشته باشید و از استفاده از پوشش‌های غیر اصلی خودداری نمایید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar