نحوه صحیح ضدعفونی کردن خودرو

بروزرسانی در: سه شنبه 20 اسفند 98 ساعت 16:29
نحوه صحیح ضدعفونی کردن خودرو

این روزها توصیه اکید متخصصان،حداقل کردن رفت و آمد های بیرون منزل است . اما درصورتی که مجبور به خروج از خانه هستیم ،در هنگام استفاده از خودروی شخصی با رعایت نکات بهداشتی می‌توان ریسک ابتلا به ویروس را به حداقل رساند.

مهم‌ترین توصیه برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ، در خانه ماندن است.اما ممکن است بعضی از ما در وضعیتی مجبور به خروج از خانه شویم .

در وضعیت فعلی برعکس همیشه، توصیه می‌شود برای تردد به جای وسایل نقلیه عمومی از خودروی شخصی استفاده کنیم.اما در شرایط شیوع اپیدمی،حفظ بهداشت خودروی شخصی هم موضوعی است که باید به آن توجه کرد.

ضد عفونی کردن خودرو ، باید با تمیز کننده کلر دار ( مانند وایتکس ) انجام شود.اما این ضدعفونی کننده‌ها به علاوه ضررهایی که برای تنفس و پوست انسان دارند ، به روکش‌های صندلی و فرمان خودرو آسیب می‌رسانند و ممکن است موجب تغییر شکل آنها شوند .به همین جهت لازم است پیش از استفاده ، این ترکیبات را با نسبت ۱ به ۲۰۰ رقیق کنید .برای این منظور به ازای یک پیمانه ( مثلاً در قوطی تمیزکننده ) ۱۹۹ پیمانه آب اضافه کنید.

تمیز کننده‌های الکل دار به هیچ عنوان برای تمیز کردن خودرو مناسب نیستند . سرعت اشتعال بالای الکل ، موجب می‌شود استفاده از آنها در خودرو ، ریسک آتش سوزی را بالا ببرد .از طرف دیگر ترکیب این تمیز کننده‌ها با تمیز کننده کلر دار ، ایجاد گازهای سمی خواهد کرد و خطرناک خواهد بود.

در حالت عادی نیاز به ضدعفونی مداوم خودرو نیست .اما در صورتی که فردی مشکوک به بیماری سوار خودرو شما شد،پس از پیاده شدن او حتماً بایدتمام خودرو را با تمیز کننده رقیق شده ضدعفونی کنید و برای مدتی شیشه‌های خودرو را پایین نگه دارید.

هنگام رفت و آمد با خودرو،اگر خیابان خلوت بود،جهت تهویه هوا بهتر است شیشه‌های خودرو را پایین بکشید.اما توجه کنید که پیش از خروج از پارکینگ‌های سربسته از سیستم تهویه داخلی خودرو استفاده کنید و به هیچ عنوان شیشه‌ها را پایین نکشید.

اگر مسافر خودرو شما فردی با علائم کروناست ،حتماً از ماسک استفاده کنید و شیشه‌های خودرو را پایین بکشید.اگر سرنشین دیگری هم در خودرو وجود دارد،لازم است از ماسک استفاده کند.همچنین رعایت فاصله توصیه شده نیز در چنین وضعیتی الزامی خواهد بود . توجه کنید در این وضعیت به هیچ عنوان نباید از سیستم‌های تهویه خودرو استفاده کرد،چون که این سیستم‌ها هوای تنفس شده توسط فرد بیمار را در خودرو می‌گرداند و موجب ابتلای سایرین خواهد شد.

اگر برای انجام امور روزانه،مانند خرید ، بنزین زدن ، استفاده از ای تی ام و... از خودرو پیاده شدید ، هنگام ورود ،حتماً پیش از دست زدن به فرمان خودرو دستهایتان را ضد عفونی کنید.اگر از دستکش استفاده کرده‌اید ،قبل از سوار شدن آن را در بیاورید و در کیسه در بسته بیندازید.اگر در اطراف شما سطل زباله وجود ندارد ، می‌توانید تا رسیدن به سطل زباله ، کیسه با در گره زده را گوشه‌ای از خودرو نگه دارید.

توجه و عمل به این توصیه‌ها ، زنجیره ابتلا را از هم خواهد گسست و با همکاری هم، زودتر کرونا را شکست خواهیم داد .

اعتماد آنلاین

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar