انتقال کرونا از طریق پنجره‌ خودرو

سه شنبه 20 خرداد 99 ساعت 11:02
انتقال کرونا از طریق پنجره‌ خودرو

محققان مؤسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بررسی شواهد موجود می‌گویند انتقال کرونا از طریق پنجره‌ خودرو بسیار غیرمحتمل است. در مقابل، توصیه شده است که تا جای ممکن پنجره‌ی خودرو را به منظور حفظ تهویه و جریان هوا باز نگه دارید.

محققان مؤسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بررسی شواهد و مقالات موجود به این سوال پاسخ داده‌اند که در صورت پایین بودن شیشه خودرو در حین رانندگی، احتمال انتقال ویروس کرونا از محیط بیرون وجود دارد یا خیر؟

در این مطلب آمده است: «بر اساس مطالعات، در صورت حضور فرد آلوده به ویروس کرونا در یک خودروی سواری و باز بودن پنجره‌ی خودرو به خاطر چرخش و جریان هوا، انتقال بیماری به دیگر سرنشینان خودرو کمتر از شرایطی است که شیشه‌ها بالا است.

همچنین توصیه شده است تا جای ممکن از سیستم سرمایشی (کولر ماشین) استفاده نشود. چون که مانع جریان هوا و تهویه‌ی مناسب در داخل خودرو می‌شود.

هرچند بر اساس نظر متخصصان، باز بودن پنجره‌ها در شرایط خاص ( مثلا عبور فرد آلوده به ویروس از کنار خودرو در ترافیک) می‌تواند موجب انتقال شود اما در شرایط عادی و در حالتی که خودرو در حال حرکت است، به خاطر تهویه‌ی ایجاد شده شانس ابتلا از این طریق پایین می‌آید.

بر اساس گزارش‌ها، احتمال انتقال ویروس کرونا از پنجره‌ی خودرو به داخل بسیار کم است و تاکنون موردی از این طریق گزارش نشده است. در ایالات متحده هم مقامات بهداشتی توصیه کرده‌اند که در صورت امکان، پنجره‌ی خودروها هنگام رانندگی باز نگه داشته شود.

در نهایت توصیه می‌شود زمانی که در مناطق پرتردد شهری رانندگی می‌کنید، شیشه‌های خودرو را ببندید و از سیستم تهویه خودرو در حالتی که هوا را از بیرون به داخل خودرو هدایت می‌کند، استفاده کنید و سیستم تهویه اتاق خودرو را با تعویض به موقع فیلتر و تمیز نگاه داشتن آن در مقابل آلودگی محافظت کنید.»

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar