نکات مهم درباره استارت زدن خودرو

سه شنبه 26 آذر 98 ساعت 11:38
نکات مهم درباره استارت زدن خودرو

برای روشن کردن خودرو باید نکاتی را رعایت کنیم که یکی از مهم‌ترین آن‌ها صبر کردن پیش از استارت زدن خودرو به مدت ۱۰ ثانیه در حالت باتری است.

شاید بارها شنیده باشید که آیا لازم است پیش از استارت خودرو سوئیچ را به مدت چند ثانیه در حالت باز گذاشته و سپس نسبت به استارت خودرو اقدام نمائیم؟

به دلایل زیر پیشنهاد می‌گردد این نکته در مواقعی که خودرو سرد بوده و چند ساعتی از خاموش شدن موتور می‌گذرد رعایت گردد:

۱-در این چند ثانیه فرصتی به ECUخودرو خود داده تا کلیه مدارها،قطعات برقی و سنسورها را چک کرده و از بوجود آمدن error در این اسیستم جلوگیری شود. این خطاها در زمان تداخل چک کردن سیستم توسط ECU و استارت زدن خودرو احتمال به وجود آمدن بیشتری دارند .

۳-در این چند ثانیه راننده فرصت خواهد داشت که صفحه نشاندهنده آمپرها را ببیند و در صورت معیوب بودن و روشن نشدن یکی از چراغهای اعلان خطر نسبت به رفع ایراد اقدام نمائید. چون تست سالم بودن این علائم توسط راننده فقط در زمانی که سوئیچ باز است و موتور استارت نخورده امکان پذیر است .

۲-اگر دقت کنیم پس از بازکردن سوئیچ صدائی از پمپ بنزین شنیده می‌شود که نشاندهنده ارسال سوخت به سمت انژکتورها می‌باشد وپس از چند ثانیه این صدا قطع می‌گردد.این قطع شدن صدا نشاندهنده پرشدن مسیرهای سوخت از بنزین ازپمپ به انژکتور است و فشار اولیه مناسبی برای پاشش سوخت توسط انژکتورها فراهم می‌گردد.در مواقعی که خودرو سرد است برای زود روشن شدن خودرو; استپر موتور دریچه گاز را بسته تا میزان بیشتری سوخت برای شروع احتراق مصرف گردد که پر شدن مسیرهای سوخت و ایجاد یک فشار اولیه کمک به سزائی برای زود روشن شدن خودرو دارد. در اصطلاح موتور با تک استارت روشن شود.

شاید این سؤال پیش بیاید که من موارد فوق را رعایت نمی‌کنم و تا به حال هم با مشکلی رو به رو نشده‌ام، در این صورت چگونه می‌توان به توضیح این موضوع پرداخت؟

بله ممکن است در کوتاه مدت با مشکلی مواجه نشویم اما این یک نکته پیشگیرانه است که در درازمدت تأثیر مثبت خود را خواهد گذاشت.

وجود error در سیستم موجب بالا رفتن مصرف سوخت ، کاهش شتاب ، بالا رفتن مواد آلاینده و تأثیر منفی بر روی کلیه سنسورهای اصلی خودرو خواهد گذاشت.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar