کاربردهای دوربین ۳۶۰ درجه در خودرو

دوشنبه 23 دی 98 ساعت 17:20
کاربردهای دوربین 360 درجه در خودرو

در شهرهای شلوغ، برخی از آپشن‌های خودرو مثل یک معجزه به کمک راننده می‌آیند. از جدیدترین آپشن‌های خودرو که می‌تواند در مراحل زیادی از رانندگی به کمک شما بیاید؛ دوربین ۳۶۰ درجه است.

دوربین ۳۶۰ درجه خودرو یکی از پیشرفتهای خوب در زمینه دوربین خودرو می‌باشد که امکانات بسیار خوبی به رانندگان خودرو می‌دهد. این دوربین می‌تواند تا حد زیادی از بروز تصادف توسط راننده جلوگیری کند و در صورت تصادف دیگران با خودرو هم امکان پیگیری تمام صحنه با این دوربین میسر است. در این مطلب به طور کامل به معرفی دوربین ۳۶۰ درجه خودرو، نحوه کار آن و ویژگی‌های خوبی که دارد می‌پردازیم.

دوربین ۳۶۰ درجه روی بسیاری از خودروهای مدرن خارجی به طور پیش‌فرض نصب شده است. خوشبختانه شما می‌توانید این آپشن‌ها را جداگانه هم روی خودروی خود نصب نمایید. به‌طور خلاصه با داشتن این دوربین، تصویری ۳۶۰ درجه از محیط اطراف خودروی خود خواهید داشت. این ویژگی کمک می‌کند با اطمینان هرچه بیشتر در کوچک‌ترین فضاهای موجود هم اقدام به پارک خودرو نموده و با امنیت و اطمینان خاطر بیشتری رانندگی کنید.در سالهای گذشته توجه به دوربین خودرو بسیار زیاد شده است و تمامی کمپانی‌های خوب خودرو از دوربین خودرو به عنوان یک آپشن بر روی محصولشان استفاده می‌کنند. با این وجود دوربین‌های بسیار متنوعی به طور جداگانه در بازار موجودند که می‌توانید با توجه به نوع نیاز و بودجه‌تان از دوربین ارزان تا قیمت‌های بالا یکی را انتخاب کرده و بر روی خودرویتان نصب کنید.

دوربین ۳۶۰ درجه چگونه کار می‌کند؟

دوربین ۳۶۰ درجه خودرو از ۴ عدد دوربین تشکیل شده است. موقعیت قرارگیری این دوربینها زیر آیینه‌های کناری و روی سپر عقب و روی سپر جلو خودرو می‌باشد و با این شرایط قابلیت دید ۳۶۰ درجه بر روی مانیتور را به راننده می‌دهد.یک واحد پردازش مرکزی هم در این نوع سیستمها وجود دارد که وظیفه آن دریافت فیلم‌های تهیه شده توسط دوربین‌ها، پردازش آن‌ها و نمایش موقعیت‌های گوناگون خودرو از هر جهت در مانیتور می‌باشد.بوسیله دوربین‌ها وسنسورهای موجود در این سیستم ، یک نرم افزار خاص اطلاعات بدست آمده از این حسگرها را پردازش می‌کند. اطلاعات دریافت شده از دوربین‌ها یک نمای کامل و ۳۶۰ درجه از فضای اطراف خودرو را برای راننده به نمایش می‌گذارد و با استفاده از این قابلیت، راننده توانایی بیشتری در کنترل خودرو بخصوص در فضاهای تنگ خواهد داشت.ویژگی‌های دوربین ۳۶۰ درجه خودرودوربین ۳۶۰ درجه خودرو دید خیلی خوبی دارد و دید کاملی از تمام ابعاد خودرو به راننده می‌دهد.

این دوربین جهت پارک در پارکینگ‌های شلوغ و رفت و آمد از کوچه‌های باریک بی نظیر است و تا حد زیادی از بروز تصادف یا برخورد با موانع جلوگیری می‌کند.دوربین ۳۶۰ درجه خودرو قادر است که علاوه بر ثبت و ضبط رویدادها آن‌ها را به شکلی کاملاً زنده به صاحب خودرو ابلاغ نماید.این دوربین به سامانه تشخیص صدا مجهز است.سهولت در پارک خودرو  بخصوص پارک دوبل امتیازی است که راننده با استفاده از دوربین ۳۶۰ درجه خودرو از آن برخوردار می‌شوید.یکی از مهمترین مزیت‌های دوربین ۳۶۰ درجه خودرو این است که فرد می‌تواند به راحتی خودروی خود را از راه دور مشاهده و ردیابی کند.

همچنین به راحتی می‌تواند آن را در یک پارکینگ بسیار شلوغ از بین انبوده خودروها پیدا کرده و نگران تلف شدن وقت بابت پیدا کردن خودرو نباشد.تمامی اتفاقات اطراف خوردو به طور کاملاً خودکار ضبط می‌شود .مالک دوربین ۳۶۰ درجه خودرو می‌تواند از طریق موبایل خود تمامی اتفاقات اطراف خودرویش را مشاهده کند.

با استفاده از این دوربین شما از تصادف و دیگر اتفاقات احتمالی خودرویتان با خبر می‌شوید و می‌توانید از عکس و فیلم گرفته شده توسط دوربین جهت پیگیری بیمه و پلیس استفاده کنید. این دوربین می‌تواند از جایگاه خودرو شما در هنگامی که خودرو به سرقت رفته است اطلاع دهد.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "کاربردهای دوربین ۳۶۰ درجه در خودرو"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
سجاد نجفی
مهمان

واقعا کاربردی هست مثل فرمان برقی، سیستم شستشوی چراغ های جلو و esp هم واقعا کاربردی اند.