کاربرد دش‌ کم در ثبت وقایع رانندگی

شنبه 14 اسفند 00 ساعت 11:28
کاربرد دش‌ کم در ثبت وقایع رانندگی
احتمالا شما هم در شبکه‌های اجتماعی ویدئو محور فیلم های باکیفیت را از زاویه نگاه راننده در زمان تصادف یا وقوع اتفاقات عجیب دیده باشید، این ویدئوها توسط «دش‌ کم» ضبط می‌شود.

چند سالی می‌شود که به لطف پیشرفت ریزتراشه‌ها، لوازمی مانند دوربین در ابعاد هر چه کوچک‌تر ساخته شده است.

ساخت دوربین های فیلم برداری و عکاسی در ابعاد کوچک، گستره استفاده از دوربین را بیشتر کرده تا جایی که در بسیاری از لوازم افزایش ایمنی شاهد وجود دوربین های کوچک هستیم.

یکی از این لوازم که اتفاقا بسیار نیز کاربردی است دوربین های ضبط وقایع در زمان رانندگی است که به آن دش‌کم می‌گویند.

دش کم ها انواع مختلفی دارند اما معمول ترین مدل همان ضبط اتفاقات از نگاه راننده خودرو با یک دوربین روبه‌جلو است.

البته انواع دیگری نیز وجود دارد که با دوربین پشتی می تواند وقایع عقب خودرو را نیز ثبت و ضبط کند یا مدل هایی که به حسگرهای ضربه مجهز است و می‌تواند در صورت ورود ضربه به خودروی پارک شده به صورت اتوماتیک فعال شده و به ضبط اتفاقات بپردازد.

استفاده از دش‌کم ها آنچنان گسترده شده است که در بسیاری از کشورها، پرداخت خسارت تصادف توسط شرکت های بیمه‌گر تنها منوط به تصاویر ثبت شده دش‌کم شده است و در صورتی که دش‌کم وجود نداشته باشد، بیمه هیچ گونه خسارتی پرداخت نخواهد کرد.

خوشبختانه این دوربین در انواع مدل های مختلف در ایران نیز وجود دارد که با قیمت های متنوع قابل خرید و نصب روی خودرو است.
استفاده از دش‌کم در ایران شبیه به بسیاری از لوازم دیگر خودرو یک مشکل بزرگ دارد که خریدران باید به آن توجه کنند.

با توجه به اینکه دش‌کم روی داشبورد خودرو نصب می‌شود و از طریق کارت حافظه داخلی وقایع را ضبط می‌کند این موضوع خود می تواند به عاملی برای سرقت از خودروی پارک شده تبدیل شود.

در صورتی که دش کم از داخل خودرو سرقت شود شما دیگر دسترسی به تصاویر روی کارت حافظه نخواهید داشت.

طبیعتا سرقت دش کم از داخل خودروی پارک شده هزینه تخریب در یا شکستن شیشه را نیز به شما تحمیل خواهد کرد.

دش‌ کم ارزش خرید دارد !؟

خریدن یا نخریدن دش کم و لوازم این‌چنینی بیشتر به شرایط مالک خودرو بستگی دارد.

در کاربردی بودن دش کم با وجود تصادف های ساختگی با هدف دریافت دیه در این روزها تقریبا در حال تبدیل شدن به یک الزام است اما باید یک نکته کلیدی را خرید دش‌کم مورد توجه توجه قرار دهید.

اگر دش‌کم را روی خودرو نصب کردید باید در زمانی که خودرو را پارک می‌کنید حتما آن را از خودرو خارج کنید تا به عامل تشویقی سارقان خودرو تبدیل نشود.

با گسترش سرقت های خرد و افزایش سرقت لوازم داخل خودرو بهتر است تا حتی در زمان پارک های کوتاه مدت نیز این کار را انجام دهید که این موضوع خود به یک چالش تبدیل می‌شود.

پس پیشنهاد می‌کنیم اگر فراموشکار هستید از خیر خرید این وسیله کاربردی بگذرید در غیر این صورت خرید دش‌کم می تواند یک سرمایه گذاری مناسب در زمان وقوع اتفاقات و حوادث باشد به خصوص اگز خدای ناکرده با فعالان صنف تصادف های ساختگی روبرو شوید.

پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar