مشخصات فنی هونگچی H5 بهمن موتور

بروزرسانی در: چهارشنبه 3 آبان 02 ساعت 10:14
مشخصات فنی هونگچی H5 بهمن موتور

بروزرسانی ۳ آبان ۱۴۰۲: هونگچی، نام برند جدیدی است که فروش آن در سامانه یکپارچه ثبت نام خودرو آغاز شده است؛ برند نیمه‌لوکس و نسبتا گران‌قیمتی که هرچند برچسب «ساخت چین» روی پیشانی‌اش دارد اما تاحدودی می‌تواند جای خالی سدان‌های کره‌ای و حتی ژاپنی‌ را در بازار کشورمان پر کند.

نخستین محصول هونگچی که وارداتش به کشورمان قطعی شده است، محصولی با نام HONGQI H5 است که فقط مبلغ پیش پرداخت ثبت نامی آن ۱ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان است.

مشخصات کامل این خودرو گرانقیمت در ادامه آمده است:

 

بروزرسانی مرداد ۱۴۰۲: در دنیای خودروهای لاکچری از چین، هونگچی H5 با طراحی برجسته‌ای و فضای داخلی مجلل، سگمنت خودروهای لاکچری را به چالش کشیده است.

پس از سال‌ها زمزمه در خصوص حضور برند لوکس و معروف هونگچی در ایران، حالا بنظر می‌رسد گروه بهمن برای عرضه این برند در کشورمان اقدام کرده است. با توجه به احداث یک شوروم جدید از این گروه بزرگ خودرویی در بازار بزرگ ایران مال، حالا یک مدل از این برند در سگمنت سدان با نام H5 از گزینه‌های اصلی واردات خواهد بود و احتمالا به زودی شاهد ورود اولین نسخه‌های این خودرو توسط گروه بهمن به کشورمان خواهیم بود.

 

معرفی به سدان لاکچری هونگچی H5

نمایشگاه خودرو چونگ‌چینگ در چین به تازگی نسخه نهایی هونگچی H5، یک سدان خیره‌کننده، را به نمایش گذاشت. این مدل سال ۲۰۲۳ نسبت به نسخه قبلی، به‌علاوه تغییرات بزرگ در ظاهر، بهبود‌های چشم‌گیری در امکانات راحتی و ایمنی دارد. لازم به ذکر است که این سدان لوکس با همکاری شرکت فاو (ابَر شرکت فاو) طراحی شده و همین امر موجب می‌شود تا به‌راحتی با هونگچی H5آشنا شویم. حالا بیایید نگاهی نزدیک‌تر به این آثار هنری خودروسازی چینی بیندازیم.

 

طراحی ظاهری و تغییرات نسبت به نسل قبلی

جلو پنجره هونگچی H5طراحی بی‌نظیر و جذاب شاسی بلند H9 را یدک می‌کشد. این اشتراک بین H9 و H5به هیچ وجه تصادفی نیست زیرا این دو خودرو شمار زیادی از ویژگی‌ها را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. اولین چیزی که در این خودرو به چشم می‌آید جلو پنجره غول‌پیکری است، که با یک خط منحنی به دو بخش تقسیم می‌شود و تا حدود زیادی شبیه به جلو پنجره محصولات رولزرویس است.

لامپ‌های نور روز و چراغ‌های باریک و کشیده نیز تقریباً به خطوط عمودی جلو پنجره می‌پیوندند و چهره این سدان را متجلی‌تر می‌کنند. طراحان اما نیاز به جلو پنجره بزرگ‌تری دارند و این امر با اضافه کردن یک قطعه اضافی، باعث ایجاد حس سه بعدی در لبه‌ی پنجره می‌شود.

لازم به ذکر است که از چراغ‌های مه شکن و دی لایت‌ها هم نباید غفلت کرد. این اجزا، طرح اسپرتی به چهره هونگچی H5می‌دهند. ابعاد هونگچی H5شامل طول ۴۹۸۷ میلی‌متر، عرض ۱۸۷۴ میلی‌متر و ارتفاع ۱۴۶۵ میلی‌متر است. همچنین فاصله محوری آن نیز حدود ۲۹۲۰ میلی‌متر است که باعث ایجاد فضای بزرگ در کابین، همچون پورشه پانامرا، می‌شود.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که فاصله محوری هونگچی H5نسبت به نسل قبلی، تقریبا ۱۰ سانتی‌متر افزایش یافته است.

دو نشان قرمز در جلوی هود و پشت گلگیر جلویی هم یکی از المان‌های مهم و شناخته‌شده در چهره هونگچی H5هستند. این علامت‌ها به علاوه لوگوی هونگچی، نماد خودروی چینی و اراده این کشور برای جلوه‌گری در صنعت خودرو‌سازی به حساب می‌آیند. به مرحله‌ی پایانی می‌رسیم و نگاهی به پشت خودرو می‌اندازیم که می‌توانیم دیفیوزر مشکی و دو اگزوز دو کاناله کرومی را مشاهده کنیم که واقعی هستند.همچنین چراغ‌های خطر هم با طراحی هماهنگ، چهره‌ی هونگچی H5را به شیوه‌ای شبیه به خودروهای آمریکایی تراز می‌دهند.

 

طراحی کابین مدرن و لوکس هونگچی H5

کابین هونگچی H5، جایی است که هنر و تکنولوژی با هم آمیخته و زیبایی و مدرنیته را به وجود آورده‌اند. تریم اصلی کابین با استفاده از رنگ‌های کالباسی، نقره‌ای و مشکی طراحی شده است. این رنگ کالباسی یکی از طیف‌های رنگ صورتی است که طراحان چینی از آن برای به وجود آوردن نمای کلاسیک و ادای احترام به فرهنگ چینی استفاده کرده‌اند.

نمایشگر اصلی سیستم مولتی‌مدیا در هونگچی H5اندازه‌ای ۱۲.۴ اینچی دارد و عمودی در داشبورد خودرو قرار گرفته است که در اصطلاح رایج به آن نمایشگر تسلایی گفته می‌شود. به همین دلیل، دریچه‌های مرکزی سیستم تهویه هوا به بالای نمایشگر منتقل شده‌اند و دریچه‌های کناری کمی پایین‌تر قرار گرفته‌اند. همچنین، نمایشگر دیجیتال پشت آمپر احتمالا از نوع ۱۰.۴ اینچی LCD TFT است و چهره مدرن و تکنولوژیکی را پیش روی راننده قرار می‌دهد. متأسفانه ابعاد بزرگ فرمان خودرو باعث شده که کار برخی از اجزا را دشوار کند و عدم وجود فرمان اسپرت D شکل نیز یکی از نقص‌های این نسخه است.

در بخش طراحی کابین هونگچی H5 از دکمه‌های فیزیکی کاسته شده است و بر روی داشبورد و کنسول وسطی به جز دکمه‌های استارت / استپ، فلاشر، ترمز پارک برقی و سیستم کنترل کشش، هیچ دکمه‌ی دیگری قرار ندارد. همچنین، شارژر وایرلس هم در کنار دستگیره دنده قرار داده شده است که می‌توانید از آن به عنوان محفظه‌ای برای نگه‌داری وسایل و البته موبایل هم استفاده کنید.

 

مشخصات فنی و قیمت هونگچی H5

هنوز مشخصات فنی نسخه وارداتی سدان هونگچی به کشور ایران به صورت اعلام و مشخص نشده است اما هونگچی، شرکت خودروسازی چینی، سه نسخه با تریم‌های مختلف از خودرو H5را برای خریداران عرضه کرده است تا تمام سلیقه‌ها را پوشش دهد. افرادی که به دنبال یک سدان بزرگ و لاکچری با مصرف کم هستند، می‌توانند نسخه‌ای با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ را انتخاب کنند که دارای ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۵۸ نیوتن متر گشتاور می‌باشد و این قدرت مستقیماً به چرخ‌های جلویی منتقل می‌شود.

اما اگر به دنبال هیجان بیشتری هستید، می‌توانید به سراغ پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوشارژ بروید که دارای ۲۲۴ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور است و این موتور از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته دو کلاچه، توان به محور جلویی را منتقل می‌کند.

نسخه‌ی سوم هونگچی H5 یک نسخه هیبریدی است که با همراهی پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ، یک موتور الکتریکی ۵۰ کیلو واتی دارد. این موتور الکتریکی در کنار موتور بنزینی می‌تواند کلیت قدرت ۱۹۰ اسب بخار تولید کند. از نظر گیربکس، تمامی تریم‌ها از یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته با نام DCT AT 8 استفاده می‌کنند که نسبت به نسخه‌های قبلی که گیربکس ۶ سرعته داشتند، بهبود یافته است.

 

قیمت و امکانات هونگچی H5 محصول جدید گروه بهمن

در مورد قیمت هونگچی H5هنوز اطلاعات رسمی اعلام نشده است، اما سایر بازارهای جهانی این خودرو در نسخه پایه (با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ) ۲۳,۹۳۴ هزار دلار و در نسخه Flagship با قیمت ۲۷,۱۲۹ دلار است.

باید اشاره کنیم که هونگچی H5بر اساس پلتفرم نسل سوم مزدا ۶ طراحی شده است. این پلتفرم به طور کامل و مشترک توسط گروه مزدا-فاو توسعه یافته و استفاده شده است. سیستم تعلیق این خودرو مک فرسون در محور جلو و سیستم تعلیق چند میله‌ای در محور عقب است. سیستم فرمان نیز حساس‌تر شده تا رانندگی با هیجان بیشتری را فراهم کند.

هونگچی H5 همچنین به همراه ۶ ایربگ عملکردی ایمنی مناسبی دارد، که شامل ۲ ایربگ در داشبورد، ۲ ایربگ در صندلی‌ها و ۲ ایربگ پرده‌ای است. از دیگر ویژگی‌های ایمنی آن می‌توان به سیستم هدلایت نوربالای اتوماتیک (IHC) اشاره کرد. کروز کنترل تطبیقی و ترمزهای خودکار هم از جمله ویژگی‌های دیگر ایمنی این خودرو هستند. به علاوه، این خودرو با سیستم سردکن و گرم‌کن صندلی‌های ردیف جلو و سانروف پانارومیک هم مجهز شده است تا بهترین تجربه را برای سفرهای لوکس فراهم کند. از نظر رنگ‌بندی نیز رنگ‌های سفید، قرمز، آبی دریاچه‌ای و مشکی به صورت رسمی اعلام شده‌اند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar