حراج موتورسیکلت‌های احتکاری!

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
حراج موتورسیکلت‌های احتکاری!

قیمت انواع موتورسیکلت که در ماه‌های گذشته با افزایش ۲ برابری در مقایسه با ماه‌های ابتدایی سال جاری به فروش می‌رسید، این روزها با کاهش قیمت رو به رو است و بعضی از محتکران برای پیشگیری از ضرر بیشتر محصولات خود را با ۳ میلیون کاهش قیمت و یکجا می‌فروشند.

در ماه‌های اخیر قیمت موتورسیکلتهای مصرفی مردم همزمان با افزایش قیمت ارز گران می‌شد ولی در روزهای گذشته با کاهش قیمت ارز نه تنها افزایش قیمتی ندارند، بلکه با کاهش و در مواردی با سقوط قیمت رو به رو است.

موتورسیکلت‌های مدل CG125 که ارزان و پرفروش‌ترین محصولات موجود در بازار هستند پیش از افزایش نرخ ارز و در ماههای ابتدایی سال نزدیک به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسید، در ماه‌های پیش با افزایش نرخ ارز و بروز برخی از سودجویی‌ها به بیش از ۵ میلیون تومان رسید و میزان خرید و فروش این محصول به شدت کاهش یافت.

درحالی که دستگاههای نظارتی نظیر سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان تعزیرات حکومتی واکنش مشخصی به این افزایش قیمت‌های بی‌ضابطه نداشتند، سقوط روزهای گذشته نرخ ارز موجب شد بعضی محتکران برای پیشگیری از ضرر و زیان بیشتر محصولات خود را با کاهش قیمت‌های چندمیلیونی به فروش برسانند.

بنابر این گزارش، یکی از موتورسیکلت‌هایی (بنلی ۱۵۰) که پیش از افزایش افسارگسیخته نرخ ارز ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسید، در هفته‌های پذشته به خاطر بعضی از سودجویی‌ها قیمت این محصول به حدود ۱۰ میلیون تومان در بازار آزاد و حتی نمایندگی فروش این برند به فروش رسید؛ ولی این روزها قیمت این محصول هم کاهش یافته است به صورتی که در یکی از آگهی‌های فضای مجازی که تصویر آن در ذیل مطلب مشاهده می‌شود، فردی قصد فروش یکجایی ۸۰۰ موتور این برند با قیمت ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را دارد.

فروش این محصولات با قیمت ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان یعنی کاهش قیمت بیش از ۳ میلیون تومان این محصول در مقایسه با یک هفته اخیر است، ولی در مقایسه با قیمت واقعی، یعنی ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی این محصول، کماکان یک و نیم میلیون تومان گرانتر است.

حراج موتورسیکلت‌های احتکاری!

حراج موتورسیکلت‌های احتکاری!

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar