‎آیا تردد با موتورسیکلت‌ های پاکشتی نیاز به گواهینامه دارند؟

شنبه 20 خرداد 02 ساعت 17:28
‎آیا تردد با موتورسیکلت‌ های پاکشتی نیاز به گواهینامه دارند؟

رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور توضیحاتی درباره قانونی بودن یا نبودن موتورسیکلت‌های موسوم به "پاکشتی" و این‌که آیا این موتورسیکلت‌ها هم برای تردد باید پلاک شوند یا می‌توانند بدون پلاک در شهر تردد داشته باشند.

سرهنگ علی محمدی؛ رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا موتورسیکلت‌هایی که با نام "پاکشتی" در سطح کشورمان خرید و فروش می‌شوند، توسط پلیس شماره‌گذاری می‌شود یا خیر اظهار کرد: بله، هیچ مشکل قانونی برای شماره‌گذاری موتورسیکلت‌هایی که با عنوان "پاکشتی" معروف هستند، وجود ندارد.

وی افزود: البته باید به این نکته دقت کرد که لازمه شماره‌گذاری یک وسیله نقلیه، برخورداری از اسناد مالکیتی است؛ یعنی هر فردی که سند مالکیت یک موتورسیکلت را داشته باشد، می‌تواند برای پلاک کردن این موتورسیکلت اقدام کند.

رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور خاطرنشان کرد: برخی از افراد سودجو و کلاهبردار ادعا می‌کنند موتورهای پاکشتی نیازی به پلاک ندارند اما طبق قانون، هر وسیله نقلیه‌ای که در شهر تردد می‌کند باید پلاک داشته باشد و خریداران دقت کنند که در دام این افراد نیفتند چراکه اگر موتورسیکلت بدون پلاکی در شهر مشاهده شود، توقیف می‌شود.
سرهنگ محمدی در پاسخ به این سؤال که عاقبت موتورسیکلت‌های پاکشتی فاقد پلاک که توقیف می‌شوند، چیست، گفت: اگر مالک موتورسیکلت اسناد این موتورسیکلت را ارائه دهد، موتورسیکلت به مراکز شماره‌گذاری معرفی و بعد از پلاک شدن ترخیص می‌شود و اگر مالک، اسناد موتورسیکلت را نداشته باشد به‌منزله کالای قاچاق محسوب می‌شود و موتورسیکلت به دادگاه معرفی می‌شود تا مقام قضایی در این خصوص تصمیم بگیرد.

وی در پاسخ به این سؤال که رانندگی کردن با موتورسیکلت‌های پاکشتی که احیاناً حجم موتور (CC) پایینی دارند، نیاز به داشتن گواهینامه موتورسیکلت دارد یا خیر گفت: بله! رانندگی با هر موتورسیکلتی فارغ از اینکه این موتورسیکلت از چه نوعی و با چه ظرفیتی باشد، نیاز به داشتن گواهینامه رانندگی است.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar