مسابقه درگ جذاب نسل‌های مختلف آئودی R8 + ویدیو

دوشنبه 27 خرداد 98 ساعت 15:18
مسابقه درگ جذاب نسل‌های مختلف آئودی R8 + ویدیو

آئودی R8، ابرخودروی جذاب شرکت خودروسازی آلمانی آئودی محسوب می‌شود. این ابرخودرو که روی همان شاسی و با همان پیشرانه لامبورگینی گالاردو ساخته شده بود، برخلاف اشتراکات فنی زیادی که با این ابرخودروی ایتالیایی دارد، ولی همه آن را به عنوان یک مدل خاص می‌شناسند.

بیش از ۱۲ سال از رونمایی نسل اول آئودی R8 می‌گذرد و اکنون چند سالی می‌شود نسل دوم آن رونمایی شده است. سال گذشته نیز فیس لیفت نسل دوم آن وارد بازار شد. سوالی که مطرح می‌شود این است که فاصله ۱۲ ساله بین دو نسل خودرو چقدر می‌تواند روی عملکرد فنی آن‌ها تأثیر بگذارد؟

مجله کار واو مدل اورجینال آئودی R8 را در یک مسابقه درگ در مقایسه نسخه‌های مختلف نسل جدید، از جمله جی تی اسپایدر و LMX و همچنین V10 Performance قرار داده است. برای این که بتوانید بهتر موضوع را درک کنید، بیایید به بررسی آمار و ارقام خودروها بپردازیم.

مدل اورجینال R8 به یک موتور هشت سیلندر خورجینی تمام آلومینیومی با ۴۱۴ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. خروجی‌های پیشرانه به کمک یک گیربکس شش دنده دستی به تمام چرخ‌ها ارسال می‌شوند.

از سویی دیگر، R8 جی تی اسپایدر یک نسخه تولید محدود از جی تی بوده و فقط ۳۳۳ دستگاه از آن در کل دنیا وجود دارند. این مدل به یک موتور ۵.۲ لیتری ۱۰ سیلندر خورجینی با ۵۵۲ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. گیربکس آن یک شش دنده اتومات تک کلاچه می‌باشد.

مدل بعدی نیز یک نسخه تولید محدود از نسل اول R8 به نام R8 LMX است. این خودرو که در مسابقه ۲۴ ساعته لومان رونمایی شده بود، به یک موتور ۵.۲ لیتری ۱۰ سیلندر خورجینی با ۵۶۲ اسب بخار قدرت و همان میزان گشتاور مدل قبلی مجهز می‌باشد. البته گیربکس این خودرو یک هفت دنده اتومات دو کلاچه است.

همان طور که حدس زده‌اید، مدل بعدی R8 مارک ll است. به جز طراحی بدنه متفاوت، R8 جدید یک موتور ۵.۲ لیتری ده سیلندر خورجینی پشت صندلی‌های خود دارد که حداکثر ۶۰۲ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

به نظر شما کدام یک برنده این مسابقه درگ خواهد شد؟ مطمئنیم که شما هم به یک نتیجه نهایی رسیده‌اید، ولی پیشنهاد می‌کنیم حتماً به تماشای این ویدیوی جذاب بنشینید.

motor1

منبع: Z4Car

ویدیو:

تصاویر:

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar