معرفی مکسوس ای ترون ۹

شنبه 31 شهریور 03 ساعت 09:37
معرفی مکسوس ای ترون 9

شرکت مکسوس زیرشاخه سایک موتور چین از وانت برقی ای ترون ۹ با قدرت ۴۳۶ اسب بخار و توان پیمایش ۴۳۰ کیلومتر رونمایی کرد.

چینی‌ها از فرصت برگزاری نمایشگاه حمل‌ونقل هانوفر آلمان نهایت استفاده را می‌کنند و به نفوذ خود به قاره همیشه‌سبز ادامه می‌دهند. جدیدترین خودرویی که برندهای چینی در این رویداد مهم رونمایی کرده‌اند یک وانت برقی با نام ای ترون ۹ است که توسط مکسوس تولید می‌شود. مکسوس زیرمجموعه سایک موتور است، شرکتی که تملک ام جی بریتانیا را نیز در اختیار دارد.

مکسوس می‌گوید ای ترون ۹ اولین وانت پیکاپ برقی چهار چرخ محرک در قاره اروپاست که بر اساس پلتفرم مخصوص خودروهای برقی توسعه می‌یابد. این وانت پیکاپ برقی از طراحی نسبتاً آشنایی بهره می‌برد و در نمای جلوی آن جلوپنجره‌ای کاملاً مسدود به چشم می‌خورد که توسط چراغ‌های عمودی با دیلایت های C شکل احاطه شده است. فضای بار جلوی مکسوس ای ترون ۹ به‌صورت برقی باز می‌شود و فضای ۲۳۶ لیتری را در اختیار مالک می‌گذارد.

با بررسی بدنه خودرو شاهد زوایای تیز و پوشش‌های پلاستیکی هستیم. به این ویژگی‌ها باید در پشتی برقی و در میانی جدیدی را اضافه کرد که با فشار یک دکمه باعث ارتباط بین کابین و فضای بار می‌شود. با این ویژگی می‌توان به راحتی بارهایی را که حداکثر ۲۴۰۰ میلی‌متر طول دارند حمل کرد. از نظر ابعاد باید گفت مکسوس ای ترون ۹ طول ۵۵۰۰ میلی‌متری دارد که ۱۴۰ میلی‌متر بیشتر از فورد رنجر و ۱۷۵ میلی‌متر طویل‌تر از تویوتا هایلوکس است.

اگرچه طراحی ظاهری وانت یاد شده خیلی خاص و منحصربه‌فرد نیست اما کابین به‌طور سورپرایز کننده‌ای جذاب به نظر می‌رسد و از چرم دو رنگ و نمایشگرهای ایستاده در آن سود برده شده است. تریم متالیک، کنسول مرکزی شناور و غربیلک فرمان دو پره هم در بخش داخلی ای ترون ۹ به چشم می‌خورند. خریداران همچنین ۲۰ فضای ذخیره‌ای گوناگون و صندلی برقی راننده با تنظیم در ۸ جهت و سردکن و گرم‌کن را نیز به دست می‌آورند. هر دو صندلی جلوی مکسوس ای ترون ۹ قابلیت تا شدن کامل را دارد تا یک فضای خواب با طول ۱۷۰۰ میلی‌متری فراهم شود.

در دل وانت پیکاپ برقی سایک موتور یک باتری لیتیوم آهن فسفات ۱۰۲ کیلووات ساعتی قرار دارد و توان پیمایش ۴۳۰ کیلومتر را ارائه می‌کند. با استفاده از شارژر سریع ۱۱۵ کیلووات می‌توان در حدود ۴۰ دقیقه شارژ باتری را از ۲۰ به ۸۰ درصد رساند. اگرچه این زمان شارژ کمی زیاد است اما وانت ای ترون ۹ از ویژگی انتقال برق از خودرو به وسایل دیگر بهره می‌برد. همچنین باید گفت دو موتور برقی این وانت ۴۳۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند تا ای ترون ۹ بتواند در زمان ۵.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسد.

ای ترون ۹ از ساختار نیمه مونوکوک سود می‌برد و مزایای ساختار یونی بادی و بدنه روی فریم را با یکدیگر ترکیب می‌کند. به نظر می‌رسد ظرفیت یدک کشی ۳.۵ تنی و حداکثر ظرفیت بارگیری ۶۲۰ کیلوگرمی نیز مؤید این موضوع هستند. یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته وانت برقی مکسوس سیستم تعلیق بادی با قابلیت تنظیم ارتفاع است. همچنین چندین حالت سواری از جمله نرمال، شن و ماسه، گل‌ولای و سفارشی هم در خودرو وجود دارند. فروش این محصول از سه‌ماهه پایانی ۲۰۲۴ در اروپا شروع خواهد شد و در آینده اطلاعات بیشتر آن نیز در دسترس رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar