معرفی دانگ‌ فنگ Forthing Xinghai S7

بروزرسانی در: دوشنبه 9 مهر 03 ساعت 11:25
معرفی دانگ‌ فنگ Forthing Xinghai S7

در تاریخ ۲۶ سپتامبر، برند Forthing از گروه دانگ‌فنگ خودروی برقی Xinghai S7 را که یک سدان/هاچ‌بک است، رونمایی کرد. با وجود اینکه این خودرو بزرگتر از Xpeng Mona M03 است، برخی از ادعاهای دانگ‌فنگ نشان می‌دهد که این شرکت مستقر در ووهان این خودرو را به عنوان رقیبی برای خودروی کوچکتر Xpeng Mona M03 می‌بیند.

این خودرو در سه نسخه عرضه می‌شود که همگی دارای بُرد ۵۵۵ کیلومتر هستند. قیمت‌ها از ۱۱۹,۸۰۰ یوان تا ۱۳۹,۸۰۰ یوان (۱۷,۱۰۰ – ۱۹,۹۵۰ دلار) متغیر است. نسخه‌های مختلف این خودرو عبارتند از:

نسخه لایت: ۱۱۹,۸۰۰ یوان (۱۷,۱۰۰ دلار)

نسخه پلژر: ۱۲۹,۸۰۰ یوان (۱۸,۵۰۰ دلار)

نسخه لوکس: ۱۳۹,۸۰۰ یوان (۱۹,۹۵۰ دلار)

این قیمت‌ها بسیار مشابه قیمت‌های خودروی Xpeng Mona M03 هستند. علاوه بر این، هر دو خودرو با طراحی لیفت‌بک خود، مرز بین هاچ‌بک و سدان را محو می‌کنند. در مراحل پیش‌ از معرفی Xpeng Mona M03، ادعا شد که این خودرو دارای کمترین مقاومت هوا در بین هاچ‌بک‌های تولید انبوه با ضریب ۰.۱۹۴ است. با این حال، اکنون به نظر می‌رسد که Xinghai S7 با ضریب ۰.۱۹۱ این رکورد را شکسته است. این ضریب، کمتر از مقاومت یک گلوله است و به S7 عنوان کمترین مقاومت هوا در میان خودروهای تولید انبوه را می‌دهد.

 

ابعاد و طراحی خارجی

Forthing Xinghai S7 دارای ابعاد ۴۹۳۵ میلی‌متر طول، ۱۹۱۵ میلی‌متر عرض و ۱۴۹۵ میلی‌متر ارتفاع است و فاصله بین محورها ۲۹۱۵ میلی‌متر است. در قسمت جلو، خودرو دارای یک جلوپنجره بسته است و طراحی چراغ‌های جلو نیز با طراحی خانواده Forthing هماهنگ است و به نوعی شبیه به عدد ۷ به نظر می‌رسد. از دیگر ویژگی‌های طراحی که به کاهش ضریب مقاومت هوا کمک می‌کنند، می‌توان به دستگیره‌های مخفی درب و پوشش‌های چرخ با کاهش اصطکاک اشاره کرد. این خودرو با چرخ‌های ۱۹ یا ۲۰ اینچی عرضه می‌شود.

از ستون B به بعد، خط سقف به‌صورت شیب‌دار و به شکل کوپه‌مانند خم می‌شود. خریداران می‌توانند از بین پنج رنگ مختلف برای S7 انتخاب کنند: آبی دود و باران، سبز موج آبی، سفید ابری، قرمز ابر قرمز، و مشکی تیره.

 

طراحی عقب و فضای داخلی

در قسمت عقب، درب صندوق عقب به شکل دم اردکی طراحی شده و به‌صورت الکتریکی باز و بسته می‌شود. با وجود اینکه این خودرو به‌طور قابل توجهی بزرگ‌تر از Xpeng Mona M03 است، فضای صندوق عقب آن کمتر و معادل ۵۴۱ لیتر است در حالی که ظرفیت صندوق عقب Xpeng 621 لیتر است. با خواباندن صندلی‌ها، این ظرفیت به ۱۳۰۳ لیتر افزایش می‌یابد. همچنین یک صندوق جلو (فرونک) نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

داخل خودرو، تریم داخلی در دو رنگ سفید یا مشکی موجود است که به‌طور رسمی به آن‌ها سفید شرقی و سیاه غروب آسمان گفته می‌شود. در قسمت جلوی خودرو، یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی ۱۵.۶ اینچی و یک صفحه نمایش ابزار ۸.۸ اینچی قرار دارد. سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو بر روی سیستم‌عامل Xinghai OS اجرا می‌شود که از حرکات و فرمان‌های صوتی مداوم پشتیبانی می‌کند و همچنین دارای قابلیت ۴G و هات‌اسپات وای‌فای است.

 

امکانات و پیشرانه

به صورت استاندارد، این خودرو دارای صندلی‌های چرمی مصنوعی با قابلیت گرم‌کن است. در مدل‌های بالاتر، یک سیستم صوتی با ۱۲ بلندگو ارائه می‌شود. با این حال، سرنشینان عقب از امکانات رفاهی کمتری برخوردارند و صندلی‌های عقب نیز دارای تنظیم زاویه تکیه‌گاه نیستند که برخی آن را ناراحت‌کننده می‌دانند.

قدرت این خودرو از یک موتور برقی ۱۶۰ کیلوواتی در محور عقب تأمین می‌شود. با ۳۱۰ نیوتن‌متر گشتاور، این خودرو می‌تواند در مدت ۶.۶۷ ثانیه از سرعت ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت شتاب بگیرد. یک باتری ۵۶.۸ کیلووات‌ساعتی فسفات آهن لیتیوم نیروی موتور را تأمین می‌کند. همان‌طور که قبلاً ذکر شد، این خودرو دارای بُرد ۵۵۵ کیلومتر بر اساس چرخه CLTC است. گزارش‌ها حاکی از آن است که نسخه EREV این خودرو نیز در آینده عرضه خواهد شد.

این خودرو به سیستم کمک‌راننده پایه‌ای مجهز است که از دوربین‌ها، حسگرهای اولتراسونیک و رادارهای موج میلی‌متری استفاده می‌کند. این سیستم از عملکردهایی مانند کروز کنترل تطبیقی در تمام سرعت‌ها، کمک به حفظ خطوط و حفظ مرکز خط پشتیبانی می‌کند.

قابل ذکر است که دانگ‌فنگ برند Forthing را در نمایشگاه IAA مونیخ ۲۰۲۳ به نمایش گذاشته است.

خودروبانک

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar