معرفی نسل جدید نیسان مورانو ۲۰۲۵

بروزرسانی در: پنج شنبه 26 مهر 03 ساعت 08:38
معرفی نسل جدید نیسان مورانو 2025

نسل جدید نیسان مورانو با طراحی متحول شده، کابین به‌روزتر و پیشرانهٔ چهار سیلندر توربو اوایل سال آینده راهی بازار خواهد شد.

سبد محصولات نیسان طی چند سال گذشته یک خانه‌تکانی بزرگ را تجربه کرده است اما دراین‌بین یک استثناء بزرگ بنام مورانو وجود داشت. نسل کنونی این کراس‌اوور میان سایز در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۴ معرفی شد و هم‌اکنون یک دهه از عمر آن می‌گذرد. حال اما سرانجام سازندهٔ ژاپنی رسماً نسل جدید مورانو را با تحول بزرگی در طراحی، کابین و قوای محرکه معرفی کرده است.

این ماشین که نسل چهارم مورانو محسوب می‌شود، ۶۶ میلی‌متر عریض‌تر شده و فاصلهٔ آن از زمین حدود ۵ سانتی‌متر افزایش پیدا کرده است. طول و ارتفاع خودرو تقریباً مشابه نسل قبلی است و فاصلهٔ محوری ۲,۸۲۴ میلی‌متری هم تغییری نکرده است. در طراحی نسل جدید مورانو اما شاهد یک تحول اساسی هستیم. این کراس‌اوور ژاپنی در جلو با جلوپنجره‌ای عریض که دی‌لایت‌های چندخطی در طرفین آن تعبیه شده است، از طراحی کاملاً جدیدی بهره می‌برد که مشابه نسل جدید کیکس است. در پروفیل جانبی هم با فرمی اسپرت و گلگیرهای عقب برجسته، شاهد الهاماتی از کراس‌اوور الکتریکی آریا هستیم.

در نسل جدید مورانو همچنان طراحی متمایز ستون C حفظ شده ولی حالا این ویژگی با خط سقف کوپه مانندی همراه شده که یک زه کرومی روی آن کشیده شده است. در عقب نیز با چراغ‌های سراسری که میان آن‌ها لوگوی نیسان خودنمایی می‌کند، بازهم شاهد نمایی مشابه آریا هستیم درحالی‌که جا پلاک از روی درب صندوق به روی سپر منتقل شده و نمای ساده‌تری را به عقب خودرو بخشیده است.

نسل جدید مورانو در داخل هم یک بازطراحی بزرگ و بشدت موردنیاز را تجربه کرده و کابین قدیمی نسل قبلی جای خود را به فضایی به‌مراتب مدرن‌تر با نمایشگرهای دوگانه ۱۲.۳ اینچی برای صفحه آمپر دیجیتالی و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی داده است. در اینجا همچنین تقریباً تمام دکمه‌ها و کنترل‌های فیزیکی حذف و مثل آریا با نمونه‌های دیجیتالی و لمسی جایگزین شده‌اند. مورانوی جدید به‌صورت استاندارد با پکیج کمک‌رانندهٔ Safety Shield 360 نیسان، فناوری کاپوت نامرئی، اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم، دوربین دید اطراف سه‌بعدی و سیستم فعال مقابله با سروصدا ارائه می‌شود درحالی‌که هدآپ دیسپلی رنگی، سیستم صوتی Bose با ۱۰ بلندگو و ماساژور صندلی‌های جلو هم قابل سفارش خواهد بود.

زیر کاپوت مورانو هم شاهد تغییر بزرگی هستیم زیرا در اینجا پیشرانهٔ V6 تنفس طبیعی قبلی جای خود را به یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ تراکم متغیر داده است که ۲۴۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این اعداد کاهش ۱۹ اسب بخاری قدرت را نسبت به نسل قبلی نشان می‌دهند ولی گشتاور ۲۷ نیوتن متر افزایش یافته است. برای انتقال نیرو هم گیربکس CVT منفور جای خود را به یک نمونهٔ ۹ سرعته اتوماتیک داده است. مورانو همچنان در حالت استاندارد به‌صورت محرک جلو عرضه می‌شود ولی سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابل سفارش خواهد بود.

نسل جدید نیسان مورانو اوایل سال آینده راهی بازار خواهد شد و برای مشخص شدن قیمت آن باید تا همان زمان صبر کنیم ولی با توجه به قیمت نسل کنونی، انتظار می‌رود قیمت نسل جدید از حدود ۴۰ هزار دلار آغاز شود درحالی‌که این رقم در تیپ پرچم‌دار پلاتینوم با سامانهٔ چهارچرخ محرک می‌تواند از ۵۰ هزار دلار فراتر رود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar