معرفی جتور X50 مکث موتور

بروزرسانی در: چهارشنبه 2 آبان 03 ساعت 17:18
معرفی جتور X50 مکث موتور

اکنون اخباری تازه به گوش می‌رسد که نشان می‌دهد گروه ماموت در نظر دارد تا از طریق مکث موتور محصولات جدید را به‌صورت تولیدی به بازار عرضه کند. جتور X50 یا همان سوئیست S05 یکی از این محصولات است که عکس‌های آن در حال تست و بررسی‌های فنی منتشرشده است.

لازم به ذکر است مکث موتور در دوره جدید واردات چند محصول از برند ونوسیا که جوینت ونچری بین نیسان و دانگ فنگ است را به بازار کشور عرضه کرده است. در این مطلب نگاهی به مشخصات فنی و اصالت برند محصول جدید مکث موتور خواهیم انداخت.

سوئیست که نامش از مخفف عبارت South East Motor co. برداشته‌شده و به‌اختصار Soueast نوشته می‌شود یک خودروساز نسبتاً جوان چینی است که از سال ۱۹۹۵ (۱۳۷۴ شمسی) فعالیت خود را آغاز کرده است. محصولات متعددی از این برند در بازار ایران بانام و نشان‌های تجاری متعدد و توسط خودروسازان مختلف عرضه‌شده‌اند که ازجمله مشهورترینشان می‌توان به ون دلیکا خودروسازی اسنا و خودرو DX3 دیار خودرو اشاره کرد. اما در سال ۲۰۲۴ گروه «چری» سهام این خودروسازی را به‌طور کامل خریداری کرد و قرار شد محصولات این برند ازاین‌پس بانام جتور (Jetour) که یکی از زیرمجموعه‌های این گروه است به بازار عرضه شوند. محصولی که مکث موتور قرار است در بازار ایران به‌صورت تولیدی عرضه کند کراس اوور جتور ایکس۵۰ است که در خط تولید سوئیست بانام S05 شناخته می‌شود. برادران بزرگ‌تر این خانواده از محصولات سوئیست نیز که به ترتیب S06، S07 و S09 هستند رد لاین‌آپ چری جتور بانام‌های داوشینگ، ایکس۷۰ پلاس و ایکس۹۰ پلاس شناخته می‌شوند. زمزمه‌هایی از عرضه نسخه ایکس۷۰ توسط مکث موتور در آینده نزدیک نیز شنیده می‌شود.

مکث موتور نام این خودرو را تیسان S05 گذاشته که با تایپوگرافی شبیه به محصولات سوئیست با عبارت Tissan بر روی در صندوق‌عقب این خودرو نوشته‌شده است.

تیسان S05 یا همان جتور ایکس۵۰ با یک موتور ۱.۵ لیتری در دو نسخه اتمسفریک و توربو با توان‌های خروجی ۱۱۶ و ۱۵۶ اسب بخار در بازار چین تولید می‌شود. به‌منظور ایجاد فضای رقابتی احتمالاً این خودرو در ایران با موتور توربو عرضه می‌شود که ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و قدرتش از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه  به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

این کراس اوور ۴.۳۹ متری را می‌توان به نحوی برادر نونوار شده همان سوئیست DX3 دانست که اکنون بانام و نشان و هویتی جدید قرار است توسط شرکتی جدید در چین تولید و در ایران نیز توسط پارتنر تجاری جدیدی مونتاژ و عرضه شود.

کراس اوور جدید مکث موتور ازنظر ایمنی یک خودرو نسبتاً خوبی به‌حساب می‌آید به این صورت که علاوه بر همه الزامات استانداردی ازجمله دو ایربگ جلو، سنسور نمایشگر باد تایرها، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، ترمز ABS و EBD، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری، اتو هلد، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و تنظیم حالت رانندگی در سه مد اسپرت، نرمال و اقتصادی به دستگاه‌های کمکی رانندگی همچون سنسور تشخیص نقطه کور، سیستم هشدار برخورد با مانع در هنگام باز کردن در، هشدار ترافیک و هشدار حرکت بین خطوط نیز مجهز شده است که البته این امکانات تنها در نسخه فول آپشن قرار داده‌شده است. مشخص نیست مکث موتور قرار است کدام نسخه این خودرو ازنظر آپشنی و ایمنی را به بازار ایران عرضه کند.

در لیست امکانات رفاهی این خودرو سیستم تهویه مطبوع دستی با تنظیم برقی، سیستم مالتی مدیا لمسی باقابلیت اتصال به اپل کارپلی و اندروید اتو، صندلی راننده با تنظیم برقی ۶ جهته و صندلی شاگرد با تنظیم ۴حالته دستی،  فرمان باروکش چرمی و مجهز به دکمه‌های کنترلی، دوربین ۳۶۰ درجه(تنها در نسخه فول آپشن)، شارژر وایرلس و ... به چشم می‌خورد.

هنوز هیچ اطلاعات رسمی از زمان، نوع و تعداد عرضه این خودرو از سوی شرکت مکث موتور اعلام‌نشده است.

عصرخودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar