رونمایی اسکات تراولر و ترا

بروزرسانی در: شنبه 5 آبان 03 ساعت 09:23
رونمایی اسکات تراولر و ترا

شرکت اسکات که توسط فولکس‌واگن ایجاد شده، اولین خودروهای خود را در سال ۲۰۲۷ با قوای محرکه تمام برقی و ژنراتوری به بازار عرضه خواهد کرد.

اسکات شاسی‌بلند و پیکاپ آفرودی بود که بین سال‌های ۱۹۶۱ تا ۱۹۸۰ توسط شرکت اینترنشنال هاروستر تولید می‌شد. در سال ۲۰۲۱، گروه فولکس‌واگن این شرکت آمریکایی را خرید و با به دست آوردن حقوق تجاری نام اسکات، در سال ۲۰۲۲ شرکتی بنام اسکات موتورز را برای تولید خودروهای آفرودی الکتریکی تأسیس کرد. حال درحالی‌که ۴۴ سال از زمان خاتمهٔ تولید اینترنشنال اسکات می‌گذرد، این نام با معرفی دو خودروی جدید، دوباره بازگشته است. این خودروها شاسی‌بلند تراولر و پیکاپ ترا هستند که هرچند فعلاً در قالب کانسپت معرفی شده‌اند ولی قرار است در سال ۲۰۲۷ تولید شوند.

دقیقاً مثل ریویان R1T و R1S، طراحی تراولر و ترا هم با یکدیگر یکسان است. این خودروها هردو فرمی جعبه‌ای شکل دارند که با جلوپنجرهٔ مشکی، چراغ‌های جلوی ساده و دی‌لایت‌های افقی، از اسکات قدیمی الهام گرفته‌اند. اوورهنگ‌های کوتاه، سپرها و رکاب‌های مشکی، رینگ‌های مشکی با لاستیک‌های آفرودی و ستون‌های مشکی هم از دیگر ویژگی‌های این خودروها هستند. هردو خودرو از چراغ‌های LED استفاده می‌کنند ولی چراغ‌های عقب ترا جالب‌تر بوده و در کل درب پشتی کشیده شده است.

ترا و تراولر از دو موتور الکتریکی بهره می‌برند که قدرت آن‌ها اعلام نشده اما به گفتهٔ اسکات، مجموعاً حدود ۱۳۵۵ نیوتن متر گشتاور دارند و خودروها را ظرف ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسانند. هردو خودرو از معماری الکتریکی ۸۰۰ ولی بهره می‌برند که امکان پیمودن تا ۵۶۰ کیلومتر را با هر بار شارژ فراهم می‌کند. این خودروها همچنین از شارژ سریع ۳۵۰ کیلوواتی بهره می‌برد و قابلیت شارژ دوطرفه هم دارند. علاوه بر این، برای برطرف کردن نگرانی خریداران در مورد زیرساخت شارژ خصوصاً در مناطق دورافتاده، اسکات یک نسخهٔ ژنراتوری را هم برای شاسی‌بلند و پیکاپ خود ارائه می‌کند. این نسخه که هاروستر نام دارد، به یک پیشرانهٔ کوچک بنزینی مجهز است که صرفاً برای شارژ باطری‌ها طراحی شده و شعاع حرکتی را به بیش از ۸۰۰ کیلومتر افزایش می‌دهد.

تراولر و ترا روی شاسی نردبانی با اکسل‌های صلب ساخته شده‌اند و ظرفیت حمل حدود ۹۰۰ کیلوگرم بار را دارند. همچنین تراولر می‌تواند تا ۳۱۷۵ کیلوگرم را یدک بکشد درحالی‌که این رقم در ترا به ۳۵۳۵ کیلوگرم می‌رسد. کسانی که بیشتر از آسفالت خارج می‌شوند نیز می‌توانند لاستیک‌هایی تا ۳۵ اینچی را سفارش دهند که فاصلهٔ خودرو از زمین را به بیش از ۳۰ سانتی‌متر می‌رساند و امکان حرکت تا عمق ۹۰ سانتی‌متری آب را فراهم می‌کند. این خودروهای اسکات همچنین به آنتی‌رول بار جلوی قطع شونده و قفل دیفرانسیل عقب مکانیکی هم مجهز هستند.

ازآنجایی‌که تراولر و ترا برای ماجراجویی در طبیعت در نظر گرفته شده‌اند، اسکات امکانات ویژه‌ای را برای آن‌ها تدارک دیده است. به‌عنوان‌مثال، در صندوق بار تراولر خروجی برق ۱۲۰ ولت و پورت USB-C تعبیه شده و در اتاق بار ۱۷۰ سانتی‌متری ترا هم دو پریز برق ۱۲۰ ولت و یک پریز ۲۴۰ ولت نصب شده که انرژی موردنیاز ابزارهای سنگین را فراهم می‌کند. علاوه بر این، مجموعه‌ای از لوازم جانبی مثل وینچ، چراغ‌های کمکی و سپرهای آفرود با قلاب‌های بکسل هم قابل سفارش خواهد بود.

خودروهای اسکات در داخل طراحی ساده و درعین‌حال شیکی دارند. مقابل راننده یک غربیلک فرمان دو پره D شکل قرار گرفته که از پشت آن صفحه آمپر دیجیتالی دیده می‌شود. در میانهٔ داشبورد هم نمایشگر بزرگ‌تری برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی دیده می‌شود. هرچند اکثر عملکردها از طریق این نمایشگر کنترل می‌شوند ولی زیر آن تعدادی دکمهٔ فیزیکی هم تعبیه شده است. جالب اینکه می‌توان برای ترا صندلی‌های جلوی نیمکتی را سفارش داد درحالی‌که تراولر به یک کنسول مرکزی بزرگ با جا لیوانی مجهز است.

این خودروهای اسکات در آمریکا در کارخانهٔ فولکس‌واگن در کارولینای جنوبی تولید خواهند شد و انتظار می‌رود قیمت پایه‌ای زیر ۶۰ هزار دلار داشته باشند. درحالی‌که اسکات ابتدا قصد داشت این خودروها را در سال ۲۰۲۶ به بازار عرضه کند، حال زمان فروش آن‌ها را سال ۲۰۲۷ اعلام کرده است.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar