ثبت رکورد حداکثر سرعت ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت توسط بوگاتی شیرون + تصاویر

سه شنبه 12 شهریور 98 ساعت 16:32
ثبت رکورد حداکثر سرعت 490 کیلومتر بر ساعت توسط بوگاتی شیرون + تصاویر

بالاخره شرکت بوگاتی موفق شد دوباره تاج حداکثر سرعت را از کوئنیگزگ پس گرفته و به اولین سازنده ابرخودرو تبدیل شود که رکورد بالای ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت می‌کند. اندی والاس، راننده این شرکت فرانسوی اخیراً موفق شده پشت فرمان یک نمونه اولیه بوگاتی شیرونی که برای این رکوردگیری ساخته شده بود، در پیست Ehra-Lessien در آلمان این رکورد را به ثبت برساند.

با کمک موتور قدرتمند ۱۶ سیلندر خورجینی، والاس موفق شده در یک خط مستقیم در پیست مذکور رکورد سرعت ۴۹۰.۵ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند. برای این که بهتر بتوانید بزرگی این عدد را درک کنید، باید بگوییم که بوگاتی ویرون سوپر اسپرت رکورد حداکثر سرعتی معادل ۴۳۱ کیلومتر بر ساعت داشت و کوئنیگزگ آگرا آر اس توانسته بود رکورد حداکثر سرعت ۴۵۸ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند. قطار سریع السیر شینکانسن ژاپن معمولاً با سرعتی حدوداً ۳۲۰ کیلومتر بر ساعتی حرکت می‌کند. این بوگاتی شیرون خاص در مقایسه با بسیار از هواپیماهای کوچک سریع‌تر بوده و در آسمان می‌تواند تقریباً اکثریت هلیکوپترها را پشت سر بگذارد.

ثبت رکورد حداکثر سرعت 490 کیلومتر بر ساعت توسط بوگاتی شیرون + تصاویر

شرکت بوگاتی می‌گوید مدلی که این رکورد را ثبت کرده نمونه اولیه‌ای از یک نسخه خاص شیرون می‌باشد. در حالی که جزئیات فنی این ثبت رکورد هنوز اعلام نشده، فعلاً همین قدر می دانیم که برای افزایش داون فورس بدون ایجاد درگ شرکت بخش عقب خودرو را طویل‌تر کرده است. دریچه‌های گرد موجود در بخش‌های بالایی قسمت جلوی خودرو تلاطم هوایی را در گلگیرها کاهش داده و داخل کابین، شرکت یک رول کیج و همچنین یک صندلی اسپارکو برای راننده نصب کرده است. در قیاس با شیرون استاندارد، این نمونه اولیه ظاهراً اندکی خوابیده‌تر هم هست، ولی باید تا زمانی که بوگاتی جزئیات بیشتری در مورد این خودرو و آن چه زیر بدنه فیبر کربنی‌اش وجود دارد منتشر می‌کند منتظر بمانیم.

ثبت رکورد حداکثر سرعت 490 کیلومتر بر ساعت توسط بوگاتی شیرون + تصاویر

شرکت ایتالیایی Dallara در طراحی و توسعه این نسخه ویژه شیرون به شرکت بوگاتی کمک کرده است. شرکت تایرسازی میشلن نیز نقش بزرگی در ثبت این رکورد فوق العاده داشته است. تایرهای پایلوت کاپ اسپرت ۲ ساخت این شرکت در این ثبت رکورد توانسته‌اند ۵۳۰۰ G فشار را تحمل کنند که عددی بی نظیر می‌باشد. برای طراحی این تایرها، شرکت میشلن تمامی ۴ حلقه را با اشعه ایکس اسکن کرده تا هیچ کدام حتی کوچک‌ترین عیب و ایرادی نداشته باشند.

این ثبت رکورد جدید توسط بوگاتی به نوعی تعجب همه را برانگیخته، زیرا بعد از رونمایی از شیرون شرکت علاقه خیلی زیادی به ثبت رکوردهای این چنینی از خود نشان نداده بود. رسیدن به سرعت ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت بدون شک به تلاش و زحمت زیادی نیاز دارد و اکنون، بوگاتی یک افتخار بزرگ دیگر توانسته در رزومه خود ثبت کند. بوگاتی اولین خودروسازی است که از مرز ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت (۳۰۰ مایل بر ساعت) عبور کرده و شیرون هم اکنون سریع‌ترین خودروی دنیا می‌باشد.

ثبت رکورد حداکثر سرعت 490 کیلومتر بر ساعت توسط بوگاتی شیرون + تصاویر

ما انتظار داریم طی هفته‌های آتی و در حالی که شرکت همچنان صد و دهمین سالگرد تولد خود را جشن می‌گیرد اطلاعات بیشتری در مورد این نسخه ویژه شیرون و این که آیا وارد خط تولید خواهد شد یا نه کسب کنیم.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar