اطلاعات جدید از کراس اور فولکس واگن اطلس مدل ۲۰۲۱

بروزرسانی در: یکشنبه 8 بهمن 02 ساعت 15:16
اطلاعات جدید از کراس اور فولکس واگن اطلس مدل 2021

امروز، ما شانس دیدن فولکس واگن اطلس مدل ۲۰۲۱ جدید را در مراسمی کوچک در موزه خودرویی Ypsilanti را داشتیم. به دلیل ممنوع بودن عکاسی، فعلاً نمی‌توانیم تصاویر خودرو را با شما به اشتراک بگذاریم. ولی فولکس واگن برخی تصاویر اسکچ در اختیار ما قرار داده که بسیار دقیق هستند و در ادامه مطلب، قصد داریم با هم طراحی ظاهری این خودرو را بررسی کنیم.

به طور کلی شرکت فولکس واگن در مورد عملکرد اطلس و به طور کلی شاسی بلندهای خود در بازار بسیار خوشحال است. فقط در آمریکا شاسی بلندها ۵۳ درصد از فروش سالانه شرکت فولکس واگن را به خود اختصاص داده‌اند. فروش فولکس واگن اطلس در ماه نوامبر نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۸ درصد افزایش یافته بود. از این رو، فولکس واگن برای افزایش سهم خود در این بازار مدل نسبتاً کوچک‌تر اطلس کراس اسپرت را رونمایی کرده و دستی هم می‌خواهد به سر و روی اطلس بکشد.

برای مدل سال ۲۰۲۱، اطلس از نظر ابعاد رشد داشته و طولی، تقریباً ۸ سانتی متر بزرگ‌تر شده است. فولکس واگن می‌گوید این افزایش طول مربوط به سپر جلو است که برای افزایش ایمنی عابر پیاده فوم بیشتری روی آن نصب شده است. این تغییر سبب شده فولکس واگن دستی روی بخش‌های دیگر رخ خودرو نیز بکشد و در این مدل، جلوپنجره و چراغ‌های LED نیز تغییراتی داشته‌اند. این تغییرات واقعاً زیبا هستند. حداقل روی نسخه آر لاین که ما از نزدیک دیدیم این گونه بود. خودرو بسیار باشخصیت تر شده است. فولکس واگن اطلس مدل ۲۰۲۱ ظاهری قوی‌تر و تهاجمی‌تر دارد. سپر و چراغ‌های عقب نیز تغییراتی داشته‌اند.

اطلاعات جدید از کراس اور فولکس واگن اطلس مدل 2021

داخل کابین، اطلس به یک فرمان جدید کف تخت با روکش چرمی زیبا مجهز شده است. تمام مدل‌ها به جز مدل پایه به یک صفحه نمایش ۸ اینچی اطلاعات سرگرمی مجهز شده‌اند. در مدل آر لاین، کابین ظاهر بسیار بهتری دارد و به هیچ وجه خبری از پلاستیک خشک و ظاهر ارزان قیمت نیست. در مدل ۲۰۲۱ برای نخستین بار شاهد قابلیت شارژ بی سیم تلفن همراه در کابین این خودرو هستیم.

فولکس واگن اطلس مدل ۲۰۲۱ برخی به روزرسانی های تجهیزات رانندگی نیز دارد. از مهم‌ترین تکنولوژی‌های ارائه شده روی آن می‌توان به قابلیت تشخیص علایم جاده و کمکی ترافیک سنگین اشاره کرد. مورد دوم با بهره گیری از کروزکنترل هوشمند و سیستم کمکی حفظ مسیر، در سرعت‌های زیر ۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌تواند کنترل خودرو شامل توقف و حرکت را بر عهده بگیرد. این بر عهده گرفتن کنترل شامل حرکت فرمان نیز می‌شود، ولی در زمان فعال بودن این قابلیت اگر دستان خود را از روی فرمان به مدت بیش از هشت ثانیه بردارید، سیستم به شما هشدار خواهد داد.

در مدل آر لاین، طراحان شرکت برخی تغییرات ظاهری نیز روی خودرو در مقایسه با مدل پایه انجام داده‌اند. از آن جمله می‌توان به سپر تهاجمی‌تر و خشن‌تر، برخی تزئینات مشکی دریچه‌های ورودی هوا، فلپ های مشکی در کناره‌های خودرو و رینگ‌های ۲۱ اینچی اشاره کرد.

پیشرانه‌های خودرو در مقایسه با مدل قبلی دست نخورده باقی مانده‌اند. خانواده پیشرانه‌ها شامل یک موتور ۲ لیتری توربو ۴ سیلندر با ۲۳۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور و یک شش سیلندر خورجینی ۳.۶ لیتری با ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور می‌شود. در فولکس واگن اطلس مدل ۲۰۲۱، سیستم دو دیفرانسیل ۴Motion علاوه بر مدل شش سیلندر، در مدل چهار سیلندر نیز ارائه خواهد شد.

اطلاعات جدید از کراس اور فولکس واگن اطلس مدل 2021

ما انتظار داریم فولکس واگن اطلس مدل ۲۰۲۱ را در نمایشگاه خودروی شیکاگو ۲۰۲۰ ببینیم. فروش این خودرو نیز از ماه مه آینده شروع خواهد شد.

در مراسم مذکور، فولکس واگن اندکی در مورد استراتژی‌های آینده شرکت صحبت کرد. هیچ اشاره‌ای در صحبت‌ها به سگمنت فول سایزها نشد و سگمنت سایز متوسط‌ها را قرار است اطلس با سه ردیف صندلی و اطلس کراس اسپرت پوشش بدهند. کراس اسپرت نیز ماه مارس امسال وارد بازار خواهد شد.

در سگمنت شاسی بلندهای کامپکت، فولکس واگن تیگوان حضور دارد. در سال ۲۰۲۱ فولکس واگن در این بخش یک مدل دیگر اضافه خواهد کرد که جایگاهی پایین‌تر از تیگوان به عنوان کراس اور پایه شرکت خواهد داشت. از نظر ابعاد، این خودرو بزرگ‌تر از مدل‌هایی مثل هیوندای کونا خواهد بود. آن را می‌توان چیزی بین جیپ کامپس، کیا اسپرتیج و هیوندای توسان تصور کرد.

همان طور که حدس زده‌اید احتمال یک مدل تمام الکتریکی مبتنی بر کانسپت آی دی کراز نیز خواهیم دید. پیش نمایش این خودرو را همین چند وقت پیش در مدل ID 4 دیده بودیم. در خانواده فولکس واگن این خودرو جایگاهی بین مدل پایه کراس اور کامپکت جدید و تیگوان از نظر ابعاد خواهد داشت. مانند خانواده اطلس این کراس اور الکتریکی نیز در کارخانه چاتانوگا قرار است مونتاژ شود.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar