بی وای دی تانگ ۲

بروزرسانی در: سه شنبه 25 مهر 02 ساعت 20:08
بی وای دی تانگ 2

بررسی بی وای دی تانگ ۲

 با اینکه کمتر از ۲۰ سال از تاسیس کمپانی بزرگ BYD میگذرد اما این کمپانی آنقدر محکم و مصمم شروع به فعالیت نمود که توانسته در همین مدت اندک اسم و رسمی به پا کند و اعتبار خودش را چه در بازار چین و چه در دنیا بالا ببرد. بی وای دی مخصوصا در بخش فناوری های جدید و انرژی های تجدیدپذیر در خودرو طی این چند سال تلاش های زیادی کرده و جالب است بدانید که این شرکت علاوه بر اینکه جزو یکی از ۱۰ خودرو ساز بزرگ چینی می باشد و در ساخت اتوبوس های برقی در جهان پیشروست توانسته بعد از تسلا دومین خودروساز برقی جهان از نظر آمار تولید شود..

در سالهای اخیر نیز پای این کمپانی بزرگ به ایران باز شد و توسط شرکت کارمانیا که یکی از زیرمجموعه های کرمان موتور بود دو محصول این شرکت با نام های S6 و F3  به مونتاژ رسیدند و سرانجام پس از لغو برجام و رفتن شرکت ها از ایران BYD  هم از ایران رفت تا تعداد زیادی حواله روی دست مشتریان بماند و راه به جایی نرسد.

اخیرا خبر هایی از بازگشت دوباره BYD با مدل تانگ ۲ به گوش میرسد و همچنین تصاویری از داخل شرکت کارمانیا منتشر شده که دو دستگاه از این خودرو را نشان میدهد که برای آزمایشات و تست های فنی به ایران آمده اند.

نمای ظاهری

بی وای دی تانگ یک خودروی بسیار جذاب و بروز است که طراحی جسورانه ای دارد. در نمای جلو خودرو کمی از محصولات لکسس الهام گرفته است. یک جلوپنجره ذوزنقه شکل بزرگ که در قسمت بالای آن میان یک خط کرومی لوگوی BYD قرار گرفته است. چراغ های جلو به صورت کشیده و تماما LED با یک طراحی خشن و بروز قرار دارند.

در بخش جانبی خودرو با طراحی ساده ای روبرو هستیم. دو خط که یکی از چراغ های جلو شروع شده و به چراغ های عقب ختم میشوند و دیگری که پایین درب ها قرار دارد، گذاشته است. همچنین آینه های جانبی این خودرو هم روی درب ها قرار گرفته اند.

در نمای عقب هم همانند جلو یک طراحی زیبا و جسورانه وجود دارد. اگر در همان نگاه اول به برند خودرو توجهی نکنید شاید آنرا با یکی از مدل های دوج یا لینکلن اشتباه بگیرید! طراحی متصل چراغ های جلو با چراغ های دور تا دور ترمز این خودرو را بیش از پیش زیبا کرده است. درب صندوق هم به صورت یک تکه طراحی شده و همچنین خروجی اگزوز هم پنهان شده است.

کابین و امکانات رفاهی

از آن طراحی جسورانه و چشم نواز بیرونی تانگ جدید که بگذریم و به داخل کابین بیاییم همه چیز به یک باره تغییر میکند! کابین فوق العاده ساده و بی آلایش. در وسط داشبورد یک صفحه نمایش ۱۲.۵ اینچی وجود دارد که همانند خودروی تسلا مدل Y میتواند هم به صورت عمودی هم به صورت افقی در آید و تمامی تنظیمات خودرو در این مانیتور قابل تنظیم است.

خروجی های هوا در زیر این مانیتور قرار دارند و دیگر هیچ! فرمان BYD تانگ جدید به صورت دی کات طراحی شده و کلید های کروز کنترل و سیستم صوتی هم رو آن قرار گرفته اند. از امکانات رفاهی تانگ جدید میتوان به : سقف پانوراما، فرمان برقی، گرمکن و سرد کن و گرمکن صندلی راننده، صندلی های جلو برقی با حافظه صندلی راننده، آینه های جانبی برقی به همراه گرمکن، دوربین ۳۶۰ درجه، تهویه مطبوع دو کاناله، سنسور نور، سنسور باران و کروز کنترل هوشمند از امکانات رفاهی تانگ جدید میباشد.

بررسی و مشخصات فنی

BYD تانگ جدید دارای چند نسخه میباشد. از مدل هیبربد تا بنزینی که با توجه به عدم استقبال مردم و نبود امکانات لازم برای مدل های برقی احتمالا کارمانیا فقط نسخه بنزینی این خودرو را برای بازار داخل در نظر گرفته است. مدل بنزینی تانگ جدید بی وای دی یک پیشرانه ۲ لیتری مجهز به توربوشارژر و قدرت ۲۰۲ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر را داراست که از فناوری تزریق مستقیم سوخت GDI  بهره می‌برد که از طریق یک گیریکس ۶ سرعته اتوماتیک نیروی خود را به چرخهای جلو منتقل میکند

بی وای دی تانگ در نسخه‌های ۵، ۶ و ۷ نفره تولید می‌شود که با توجه به شرایط بازار ایران، احتمال عرضه نسخه ۶ نفره آن بسیار کم است و به احتمال زیاد این خودرو با یکی از نسخه‌های ۵ یا ۷ نفره درون خط کارمانیا خواهد آمد. سیستم تعلیق این خودرو در چرخ های جلو مک فرسون و در چرخ های عقب چند اتصالی میباشد. بی وای دی تانگ جدید شتابی ۱۰ ثانیه ای دارد و حداکثر میتواند تا ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین این خودرو دیفرانسیل جلو میباشد.  

امنيت بی وای دی تانگ ۲

نسل جدید بی وای دی تانگ از نظر امکانات ایمنی هم بسیار خوب و راضی کننده میباشد. این خودرو توانسته 5 ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP بگیرد و با امتیاز ایمنی حدود 87 درصد، یکی از ایمن‌ترین خودروهای سگمنت و رده قیمتی خود محسوب می‌شود.

آپشن های ایمنی این خودرو هم در سطح خوبی قرار دارد و مواردی از جمله به سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، اتوهلد، سیستم حرکت در سربالایی و سراشیبی، ترمز کمکی و شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای در این خودرو قرار داده شده اند.

ارزش خريد بی وای دی تانگ ۲

هنوز قیمت این خودرو از طرف کارمانیا مشخص نشده اما با توجه به سگمنت این خودرو در دسته ای قرار دارد که رقبای زیادی خواهد داشت که باید دید از لحاظ فنی و ظاهری چقدر میتواند خودش را ثابت کند اما گمان میرود این خودرو ارزش خرید بالایی داشته باشد و میتواند خطری جدی برای کراس اوور های موجود در بازار ایران باشد. مجموعه ای از امکانات رفاهی روز دنیا به همراه امکانات ایمنی تعبیه شده در بی وای دی تانگ 2 ارزش خرید این خودرو را بالا برده است.

10
0 5

رقبای بی وای دی تانگ ۲

بی وای دی تانگ در مدل فول در بازار چین قیمتی 26 هزار دلاری دارد که تقریبا کمی ارزان تر از قیمت جهانی نسخه پایه خودروهای کراس اوور کره ای و ژاپنی نظیر راو4 و سورنتو و سانتافه و ... می باشد که البته با توجه به اینکه هنوز رقمی برای این خودرو مشخص نشده است شاید بتوان گفت نزدیک ترین رقیب صفرکیلومترش بورگوارد BX7 باشد که باید دید تانگ جدید در صورت ورود به بازار ایران میتواند در دل ایرانیان جا باز کند یا شکست خواهد خورد.


مشخصات فنی بی وای دی تانگ ۲

نام لاتین خودرو BYD Tang
کلاس بدنه کراس اوور
کشور سازنده چین
سال طراحی 2018
تعداد سرنشین 7
حجم موتور 2000 سی سی
نوع موتور توربو
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 202 اسب بخار در 5500 دور بر دقيقه
گشتاور 320 نيوتن متر در 1750-4500 دور بر دقيقه
شتاب 0-100 9.6 ثانيه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی پاشش مستقیم
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب اتصال چندگانه
نوع فرمان برقی/ حساس به سرعت
طول 4870 میلیمتر
عرض 1940 میلیمتر
ارتفاع 1720 میلیمتر
فاصله محوری 2820 میلیمتر
وزن 1895 کیلوگرم
حجم صندوق 940 ليتر
رینگ و لاستیک جلو 245/45R20
رینگ و لاستیک عقب 245/45R20
حجم باک 68 لیتر
استاندارد آلایندگی يورو 5
ستاره ایمنی 5 ستاره ایمنی از CNCAP
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک سه گانه-تهویه مستقل ردیف عقب
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا GPS-نمایشگر 12.8اینچ وسط با تغییر به صورت افقی و عمودی + 9 بلندگو - بلوتوث - USB
غربیلک فرمان تنظیم در 4 حالت
سیستم صندلی های جلو چرمی-برقی - حافظه صندلی راننده-تنظیم اتفاع پشت سری-گرمکن و سردکن صندلی های جلو-تنظیم صندلی راننده 8جهت-تنظیم صندلی سرنشین در 4 جهت
سیستم صندلی های عقب چرمی-ایزوفیکس-تاشو
سیستم روشنایی جلو LED-تطبیقی در پیچ ها-چراغ روز-مه شکن
سیستم روشنایی عقب LED-مه شکن
سنسورهای پیش فعال سنسور باد تایرها-سنسور نور - سنسور باران
سیستمهای کمکی راننده چرخش خودکار آینه جانبی زمان دنده عقب-کروز کنترل-حرکت در سراشیبی-سنسور عقب-دوربین 360درجه-ترمز پارک برقی-اتوهلد
سیستم آینه ها برقی گرمکن دار ضدبخار
سیستم شیشه ها بخار زدای شیشه جلو هوشمند-شیشه های ضد UV-برف پاک کن عقب
سیستهای سقف سانروف پانورامیک-ریل سقف
سایر موارد دو درگاه USB جلو و 2عدد عقب-حالت رانندگی اسپرت، عادی و اقتصادی-استارت دکمه ای-درب صندوق برقی با سنسور حرکتی-چراغ مطالعه-دوربین ثبت وقایع
کیسه های هوا شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای
سیستم های امنیتی و حفاظتی قفل کودک-سیستم پیشگیری از تصادف-کمربند ایمنی 3نقطه ای پیش کشنده-هشدار خروج از خط- رادار تابلوخوان
ترمزهای جلو: دیسکی خنک شونده
ترمزهای عقب دیسکی خنک شونده
سیستم های ترمز و پایداری کنترل پایداری الکتریکی esp-ترمز اظطراری خودکار-سیستم bos ترمز

عکس بی وای دی تانگ ۲

smartcapture

smartcapture

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar