رونمایی بک X3 پرو در نمایشگاه خودروی کرمان

دوشنبه 3 بهمن 01 ساعت 14:34
رونمایی بک X3 پرو در نمایشگاه خودروی کرمان

در خلال برگزاری نمایشگاه خودرو کرمان، گروه خودروسازی بم از محصول جدید خود به نام بک X3 پرو رونمایی کرد.

نمایشگاه خودرو کرمان از ۲۸ دی ماه تا ۱ بهمن ماه سال جاری در حال برگزاری است و خودروسازان بخش خصوصی و دولتی در این رویداد خودرویی حضوری فعال را تجربه می کنند.

 

معرفی بک X3 پرو

بک X3 پرو در واقع همان جیلی X3 پرو است که در برخی بازارها تحت عنوان می پل X3 پرو نیز عرضه می شود. این محصول کوچک که قرار است به زودی توسط خودروسازان بم در ایران عرضه شود، کراس اوور کامپکتی است که توانسته با تکیه بر طراحی منطقی، مشخصات فنی قابل قبول در سگمنت خود و همچنین دارا بودن نسخه های گوناگون نظیر الکتریکی، در بازارهای صادراتی جیلی و به خصوص در کشورهای رو به توسعه، آمار فروش خوبی را برای خود ثبت کند. این خودرو در ایران ری‌برندینگ شده و نوشته BAC و همچنین لوگوی آن مورد بازطراحی قرار گرفته است و این امر توسط حسین وفایی، که پیش تر لوگوی جدید کرمان موتور و ویرا دیزل را طراحی کرده بود، صورت پذیرفته است.

 

طراحی ظاهری بک X3 پرو

بک X3 پرو را می بایست یک کراس اوور کوچک اما با طراحی خوب ظاهری و داخلی و همچنین امکانات و توانایی فنی مناسب برشمرد. از نکات طراحی ظاهری این خودرو می توان به مواردی همچون جلوپنجره با گرافیک عمودی و تزیینات کرومی، که تا بالای چراغ های جلو امتداد یافته است، سپر جلو با ورودی هوای عریض، چراغ های بزرگ جلو با گرافیک زیبا، سپر عقب با طراحی کاملاً هماهنگ با نمای جلو و چراغ های عقب چندضلعی و زیبا اشاره کرد. رینگ های این کراس اوور ساب کامپکت نیز از نوع آلومینیومی ۱۶ اینچی هستند.

 

طراحی کابین و امکانات ایمنی و رفاهی

درون کابین خودرو هم شاهد طراحی ساده اما شکیل و زیبایی هستیم. داشبورد با خطوط افقی طراحی شده است و اصلی ترین ویژگی آن خط افقی و کرومی‌ای است که دریچه های تهویه میانی را به دریچه های کناری وصل می کند. مانیتور به صورت ایستاده و عریض در بالاترین بخش داشبورد جانمایی شده است و دسته دنده و غربیلک فرمان هم طراحی زیبایی دارند.

از امکانات ایمنی و رفاهی بک X3 پرو می توان به مواردی نظیر سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، دو عدد ایربگ، سانروف با قابلیت آنتی ترپ‌، شیشه ها با قابلیت آنتی ترپ، فرمان برقی با کلیدهای کنترلی، کروز کنترل، تریم چرم مصنوعی داخلی، سیستم استارت و ورود بدون کلید، سیستم پایش فشار باد تایرها، تهویه دیجیتال، مالتی مدیا ۸ اینچی، دوربین و سنسور عقب، کامپیوتر سفری و‌… اشاره کرد.

 
 

ابعاد و اندازه های خودرو

بک X3 پرو دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۰۰۵، ۱۷۶۰ و ۱۵۷۵ میلی متر است و فاصله محوری این کراس اوور ساب کامپکت هم ۲۴۸۰ میلی متر اعلام شده است. بک X3 همچنین دارای فضای بار ۴۰۰ لیتری است که برای یک کراس اوور کوچک با این ابعاد، عدد مناسبی به نظر می آید.

 

مشخصات فنی

بک X3 پرو در بخش فنی به یک پیشرانه تنفس طبیعی با حجم ۱۵۰۰ سی سی، تجهیز شده است. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت ۱۰۲ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۱۴۰ نیوتن متر است و این میزان قدرت تولیدی پیشرانه از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک CVT  به چرخ های جلو انتقال می یابد. این کراس اوور کوچک برای کاهش مصرف سوخت، حالت رانندگی اکو را نیز داراست. مصرف سوخت بک X3 پرو با این مشخصات فنی، عدد بسیار خوب ۶.۱ لیتر در صد کیلومتر است. سیستم تعلیق جلوی این خودرو از نوع مک فرسون است و در بخش عقب به سیستم تعلیق پیچشی نیمه مستقل مجهز است.

 

قیمت و زمان عرضه

بک X3 پرو به زودی (احتمالا اوایل سال آینده) به بازار عرضه خواهد شد و قیمت احتمالی آن با در نظر گرفتن قیمت کنونی ارز (به شرط ثبات!) رقمی در حدود ۷۵۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان برآورد می شود و از رقبای اصلی بک X3 پرو می توان به کراس اووری همچون جک S3  اشاره کرد.

اسب بخار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar