شاسی بلند W1 در خیابان های ایران دیده شد

دوشنبه 28 آذر 01 ساعت 09:18
شاسی بلند W1 در خیابان های ایران دیده شد

به تازگی، تصاویری منتشر شده است که نشان می دهد شاسی بلند Kawei با نام W1 تست های فنی خود را در ایران پشت سر می گذارد.

پیش تر نیز اعلام شده بود که خودروسازان راین قرار است یک پیکاپ و یک شاسی بلند جدید را از نشان چینی Kawei در ایران مونتاژ کنند. پیکاپ رپچر و شاسی بلند W1 محصولات جدید خودروسازان راین هستند که احتمالاً به زودی ورود این دو محصول را در ایران خواهیم داشت.

 

درباره برند Kawei

نشان Kawei یکی از خودروسازان چینی است که در سال ۱۹۹۲ در چین و در استان جیانگسو تأسیس شد. در ابتدا در خط تولید این نشان مینی بوس ها، خودروهای کار و تجاری و قطعات خودرو تولید می شدند، اما در سال ۲۰۱۲ این کمپانی تصمیم گرفت به جمع خودروسازان چین اضافه شود و تولید خودروهای خود را آغاز کند. در حال حاضر، سبد محصولات این خودروساز محدود به پیکاپ K1 (یا همان رپچر) و شاسی بلند W1 می شود که هر دو آن ها هم قرار است توسط خودروسازان راین به بازار ایران بیایند. شاسی بلند W1 در سال ۲۰۱۴ در چین معرفی شد و در سال ۲۰۱۷ یک فیس لیفت جزئی برای این خودرو صورت گرفت. نسخه ای که برای بازار ایران در نظر گرفته شده هم همان فیس لیفتی است که در سال ۲۰۱۷ معرفی شده بود.

 

طراحی و مشخصات فنی شاسی بلندW1

طراحی شاسی بلند W1 همان سبکی را دارد که در پیکاپ کپچر یا همان K1 دیده بودیم. سبک به کاررفته در این خودرو با الهام از نسل قبل سری F فورد است و چهره این خودرو در جلو تا حد زیادی نزدیک به تراک های آمریکایی است، اما این را در نظر  داشته باشید که این سبک از طراحی حالا خیلی قدیمی شده است و طراحی در جلو قدیمی به نظر می رسد. در نمای عقب هم طراحی تا حد زیادی شبیه به نسل قبل سورنتو است و خطوط طراحی همچنان قدیمی هستند. البته این را هم در نظر داشته باشید که در صورت مونتاژ این خودرو، شاسی بلند W1 در کنار دایون Y5 تنها SUVها و یا شاسی مستقل های این رده خواهند بود و این قسمت بازار به دلیل ممنوعیت واردات تقاضای زیادی دارد. به همین دلیل است که خودروسازان راین به سراغ چنین خودروی چینی‌ای رفته است.

W1 به پیشرانه ۲ لیتر توربوشارژ مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۲۰۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده AT به چرخ ها منتقل می شود. از آن جا که با یک شاسی بلند چهار چرخ محرک طرف هستیم، پس تنظیمات مربوط به سیستم دنده سبک و سنگین را هم در این خودرو داریم. هنوز امکاناتی که برای نسخه ایران در نظر گرفته شده نهایی نشده است و در تصاویر فقط می توان امکاناتی نظیر تهویه الکترونیکی دستی، دسته دنده الکترونیکی، صفحه نمایش لمسی و… را دید.

در نهایت، باید دید خودروسازان راین چه مشخصاتی را برای شاسی بلند W1 انتخاب کرده است و چه زمان معرفی این خودرو را در ایرن خواهیم دید. با توجه به مشخصات ظاهری و آن چه در دیگر رسانه های خارجی در مورد این خودرو دیده می شود، انتظار می رود این خودرو در رده اقتصادی تری نسبت به راین Y5 عرضه شود و با توجه به قواعد فعلی عرضه، بورس کالا راه ورود این شاسی بلند به بازار خواهد بود.

نظر شما در مورد طراحی شاسی بلند W1 چیست؟ به نظر شما این خودرو می تواند در بازار ایران موفق عمل کند؟

اسب بخار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar