پیکاپ جدید راین رپچر در راه ایران

جمعه 11 آذر 01 ساعت 08:59
پیکاپ جدید راین رپچر در راه ایران

خودروسازان راین قصد دارد پیکاپ جدیدی را از برند Kawei چین، مدل K1 البته با نام راین رپچر وارد بازار نماید که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

راین رپچر پیکاپ جدید مارکت ایران است که قصد دارد با قیمتی رقابتی، وارد بازار شده و سهمی را برای خودروسازان راین از تنور داغ پیکاپ ها در ایران، دست و پا نماید.

 

اندکی در خصوص خودروسازان راین

خودروسازان راین را عموم مردم با خاطرات خوب و خودروهای شاخصی همچون هیوندای ورنا و آوانته می شناسند. این خودروساز همچنین تجربه عرضه محصولات دیگری نظیر گریت وال ولکس C30 و راین V5 را هم در کارنامه خود دارد. پس از غیبتی چند ساله در بازار، خودروسازان راین در گام اول هاچبک راین R3 را به بازار عرضه کرد و حال قصد دارد با خودروی رپچر وارد بازار پیکاپ ها شود.

طراحی ظاهری رپچر

راین رپچر در ظاهر شباهت بی چون و چرایی به پیکاپ آمریکایی فورد F150 رپتور نسل قبلی دارد و همین امر کافی بوده تا نام آن برای بازار ایران یعنی رپچر، نزدیک به نمونه آمریکایی انتخاب شود. شباهت رپچر با رپتور در بخش چراغ های جلو، قالب جلوپنجره، سپر، خطوط کاپوت، آینه های جانبی و درب حوضچه بار به اوج خود می رسد. البته شایان ذکر است که گرافیک داخلی جلوپنجره و چراغ ها با رپتور آمریکایی متفاوت بوده و طرحی منحصربفرد برای این پیکاپ دارد. نکته حائز اهمیت دیگری که باید به آن اشاره شود، زاویه ورود و خروج مناسب این پیکاپ است که دلیل عمده آن هم فرم خوب سپر ها و کوتاهی ارتفاع آن ها است.

نمای جانبی رپچر هم عضلانی به نظر می رسد و این نمای عضلانی را بی تردید مدیون رکاب بزرگ و کاربردی پایین درها، آینه های جانبی عمودی و متفاوت، فلاپ های برجسته دور گلگیر ها و در نهایت قلاب های بزرگ در قسمت بار است. حوضچه بار با طول بلند نیز از دیگر ویژگی های نمای جانبی رپچر به شمار می آید که سبب کاربردی شدن هرچه بیشتر آن می شود. تمامی تجهیزات آفرودی از قبیل سوپر لید، کشو، باکس و… در حوضچه بار این خودرو قابل نصب و استفاده است.

داخل کابین راین رپچر

داخل کابین رپچر نسبت به رقبایش نظیر زامیاد زاگرس که درواقع همان دایون V5 است، کمی قدیمی به نظر می رسد اما در هر حال استفاده از قطعات دکوراتیو طرح چوب در بخش داشبورد و تو دری ها سبب تمایز آن شده است. نمایشگر های پشت فرمان به صورت آنالوگ و اصطلاحا عقربه ای هستند و در مرکز داشبورد هم یک مانیتور برای سیستم مالتی مدیای خودرو تعبیه شده است. بخش پنل تهویه رپچر هم شامل سه کلید دوار برای تنظیمات شدت باد، دما و تنظیم موقعیت پرتاب باد می باشد.

امکانات ایمنی و رفاهی پیکاپ راین رپچر

راین رپچر دارای امکانات ایمنی و رفاهی همچون دو کیسه هوا، مانیتور، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری، دوربین و سنسور دنده عقب، دی لایت، سیستم ورود و استارت بدون کلید، شیشه بالابر های برقی، پوشش ضد خش قسمت بار و…، می باشد.

ابعاد خودرو

راین رپچر دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۵۵۶۰، ۱۹۴۰ و ۱۸۶۰ میلی متر است و فاصله محوری آن ۳۵۰۰ میلی متر اعلام شده است.

مشخصات فنی راین رپچر

برای پیکاپ راین رپچر از یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ با استفاده شده است که این پیشرانه قدرتی در محدوده ۱۷۵ الی ۱۹۰ اسب بخار و گشتاوری در حدود ۲۵۰ الی ۲۸۰ نیوتن متر را ارائه می نماید و یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی قدرت تولیدی توسط پیشرانه را به چرخ های عقب این پیکاپ می رساند.

قیمت پیکاپ رپچر

شنیده ها حاکی از آن است، خودروسازان راین قصد دارد پیکاپ رپچر را با قیمتی در حدود ۸۰۰ میلیون تومان روانه بازار نماید که از این حیث نیز باید گفت قیمت این پیکاپ نسبتا رقابتی تعیین شده است و می تواند با توجه به مشخصات ظاهری و فنی اش، سهم خوبی را از بازار برای خود ایجاد نماید.

خودروبانک

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar