تاثیر سایز تایر بر مصرف سوخت و هندلینگ خودرو

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
تاثیر سایز تایر بر مصرف سوخت و هندلینگ خودرو

اغلب مردم بر این فکر هستند که هرچه قطر تایر بیشتر باشد هندلینگ خودرو بهتر می شود، ولی آیا واقعا این گونه است؟ آیا تایرهای بزرگ تر برای خودروها مفید تر هستند؟

افزایش سایز تایر خودروها و نصب کردن آن ها در دهه گذشته به شدت در بین خودرو دوستان شایع شده است ولی تاثیرات این کار چیست؟ آیا هندلینگ خودرو را بهبود می بخشد؟

هر چقدر تایر خودرو بزرگ تر باشد، یعنی عرض آن بیشتر باشد، چسبندگی آن به سطح زمین بیشتر می‌شود و در نتیجه فرمان پذیری و هندلینگ خودرو را بیشتر می‌کند. این کار باعث می شود تا رانندگان با اطمینان بیشتری بتوانند پیچ‌ها را بپیچند و فرمان پذیری بهتری بر سر آن‌ها داشته باشند.

ولی وضوع اصلی اینجا است که چه سایزی از تایرها مجاز به نصب بر روی خودروها هستند؟ چرا خود کمپانی ها از تایرهای بزرگ تر استفاده نمی‌کنند؟

معمولا برای اطمینان از سایز مناسب تایر (به جز سایز استاندارد) باید با یک مکانیک و تعمیرکار با تجربه صحبت کنید ولی معمولا ۱ تا ۲ سایز بزرگ تر از ساز استاندارد برای خودرو مجاز است.

نکته اصلی این جا است که هرچه سایز تایر از شرایط استاندارد بیشتر باشد، باعث افزایش لاستیک سایی و مصرف سوخت می‌شود و همینطور در صورت نصب تایرها با سایز غیر استاندارد جلو بندی خودرو به مرور زمان آسیب خواهد دید.

توصیه می‌شود که از ابعاد استاندارد تایر که به دست کارخانه سازنده پیشنهاد شده است، بر روی خودرو استفاده کنید.

منبع: خودروکار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar