آئودی e-tron رونمایی شد + گالری تصاویر و ویدیو

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
آئودی e-tron رونمایی شد + گالری تصاویر و ویدیو

شرکت آئودی بالاخره از شاسی بلند e-tron رونمایی کرد. این خودرو اولین مدل از مجموعه خودروهای تمام الکتریکی آن‌ها محسوب می‌شود که طی سال‌های آتی رونمایی خواهند شد.

آلمان‌ها می گویند e-tron اولین مدل تمام الکتریکی آن‌هاست و شاید این گونه می‌خواهند مردم مدل ناموفق آئودی R8 e-tron را فراموش کنند. البته، در این شکی نیست که شاسی بلند e-tron اولین خودرو تمام الکتریکی تولید انبوه آئودی است و به عنوان رقیبی مستقیم برای مرسدس بنز EQC و تسلا مدل ایکس محسوب می‌شود.

قدرت آئودی e-tron از دو موتور ناهمگام در کنار یک پک باتری ۹۵ کیلووات ساعتی تأمین می‌شود. آئودی هنوز میزان قدرت و گشتاور آن را اعلام نکرده، ولی گفته که این شاسی بلند صفر تا صد را در ۵.۵ ثانیه پر می‌کند و حداکثر سرعتی برابر با ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت دارد.

آئودی یک سیستم خلاقانه برای آن‌ها طراحی کرده که امکان بازیابی انرژی هنگامی که راننده پدال گاز را رها و ترمز را فشار می‌دهد فراهم کرده است. به طور میانگین، این سیستم مسئول تقریباً ۳۰ درصد ظرفیت پیمایش e-tron، بسته به شرایط رانندگی می‌باشد.

در بیانیه مطبوعاتی آئودی، هیچ اشاره‌ای به ظرفیت پیمایش e-tron با یک بار شارژ نشده است. طبق برخی گزارش‌ها، این عدد برای e-tron تقریباً ۴۰۰ کیلومتر می‌باشد.

آئودی e-tron رونمایی شد + گالری تصاویر و ویدیو

آئودی این خودرو را به سیستم دو دیفرانسیل الکتریکی مجهز کرده است. این سیستم جدید چسبندگی بهینه را در تمامی شرایط رانندگی فراهم کرده و می‌تواند گشتاور موتور را به طور لحظه‌ای در بین محورها تقسیم کند. علاوه بر این، شاسی بلند e-tron از یک سیستم تقسیم گشتاور پیشرفته و سیستم کنترل کشش خلاقانه بهره می‌برد که لغزش چرخ‌ها را در میلی ثانیه مدیریت می‌کند.

این خودرو هفت حالت رانندگی مختلف دارد که از حالت Comfortbale تا کم مصرف و اسپرت متفاوت هستند. بسته به سرعت رانندگی و نوع رانندگی با خودرو، سیستم تعلیق می‌تواند ارتفاع سواری را تا ۷۶ میلی متر کم یا زیاد کند. در سفرهای طولانی، ارتفاع سواری به منظور بهبود جریان هوا کاهش پیدا می‌کند.

پک باتری ۹۵ کیلووات ساعتی این خودرو از شارژ سریع DC تا ۱۵۰ کیلووات در ایستگاه‌های شارژ سریع عمومی پشتیبانی می‌کند. با کمک این تکنولوژی، ۸۰ درصد ظرفیت باتری خودرو فقط ظرف ۳۰ دقیقه شارژ می‌شود. مالکان این خودرو در آمریکا می‌توانند از شبکه ایستگاه‌های شارژ گروه فولکس واگن به نام Electrify America استفاده کنند که شامل تقریباً ۵۰۰ ایستگاه شارژ در سراسر این کشور تا جولای ۲۰۱۹ خواهد بود.

آئودی e-tron رونمایی شد + گالری تصاویر و ویدیو

این خودرو ۴۹۰۰ میلی متر طول، ۱۹۳۰ میلی متر عرض و ۱۶۶۶ میلی متر ارتفاع دارد. آئودی می‌گوید کابین جادار و مملو از تکنولوژی e-tron ظرفیت ۵ سرنشین دارد. یکی از جالب توجه ترین قابلیت‌های مدرن این خودرو، بدون شک آینه‌های مجازی آن است. این سیستم به جای آینه‌های سنتی متشکل از دوربین‌های کوچکی است که تصاویری زنده را روی صفحه نمایش‌های کوچک روی پنل درب‌ها ارسال می‌کنند.

این مدل در آمریکا سه نسخه خواهد داشت. مدل پایه، به نام پرمیوم پلاس قیمت پایه‌ای معادل ۷۴۸۰۰ دلار دارد. نسخه بعدی پرستیژ نام داشته و با ۸۱۸۰۰ دلار می‌توانید آن را خریداری کنید. این مدل به تجهیزاتی اضافی مانند هدآپ دیسپلی، پکیج سیستم‌های کمکی رانندگی، آفتاب گیر پنجره عقب، روکش چرم والکونا و تنظیمات مموری برای صندلی سرنشین جلو مجهز شده است.

قوی‌ترین مدل این خودرو فرست ادیشن نام دارد. با قیمت پایه ۸۶۷۰۰ دلار، این خودرو علاوه بر همه تجهیزات دو مدل قبلی، به رینگ‌های ۲۱ اینچ، کالیپرهای ترمز نارنجی، تزئینات چوبی داخل کابین، دید در شب و بسیاری موارد دیگر مجهز است. فقط ۹۹۹ دستگاه از این نسخه در آمریکا فروخته خواهد شد.

منبع ترجمه: carscoops

ویدیو:

گالری تصاویر:

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar