آیا نسل جدید نیسان GT-R سریع‌ترین ابرخودرو دنیا خواهد بود؟

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
آیا نسل جدید نیسان GT-R سریع‌ترین ابرخودرو دنیا خواهد بود؟

باور بکنید یا نه، نیسان GT-R نسل R35 اکنون ۱۱ ساله شده است. این خودرو در طول سال‌های مذکور موفقیت‌های بزرگی کسب کرده، ولی بعد از یک دهه، شاید زمان خداحافظی آن فرا رسیده است. نیسان کار روی طراحی و ساخت پلت فرم کاملاً جدید برای نسل بعدی نیسان GT-R را شروع کرده، هر چند، این خودروساز ژاپنی هنوز تصمیم نگرفته که آیا در پیشرانه‌های آن از تکنولوژی‌های الکتریکی سازی می‌خواهد استفاده کند یا نه!

در فستیوال سرعت گودوود، آلفونسو آلبایسا، سرطراح نیسان به نشریه اتوکار بریتانیا گفته که در طراحی R36، شرکت از عناصر طراحی مدل تولید محدود GT-R50 استفاده نخواهد کرد، ولی از نظر او، نسل جدید نیسان GT-R باید حتماً یک مدل کاملاً ویژه باشد و بتواند عنوان سریع‌ترین ابرخودروی جهان را به خود اختصاص داده و در عین حال، در طراحی ظاهری‌اش میراث نیسان را داشته باشد.

در حالی که آلبایسا و تیم او مرتباً در حال طراحی اسکچ های مختلف این ابرخودرو هستند، او گفته که تیم طراحی وی تا زمانی که تصمیمات اساسی در مورد پیشرانه این خودرو و پلت فرم جدید آن نهایی نشده نمی‌توانند به صورت جدی کار خود را روی نسل جدید نیسان GT-R شروع کنند. وی در این مورد می‌گوید: "اگر بخواهیم صادق باشیم، در مورد نسل جدید نیسان GT-R چالش اصلی مربوط به مهندسان است. ما زمانی که همه چیز نهایی شد کار خود را روی طراحی خودرویی کاملاً ویژه آغاز خواهیم کرد. در حال حاضر راه زیادی تا رسیدن به آن نقطه داریم."

نسل جدید نیسان GT-R

آلبایسا همچنین گفته در حالی که نیسان در مورد پیشرانه هنوز مردد است، از نظر او، بحث الکتریکی سازی می‌تواند یک احتمال جدی باشد. وی در این باره گفته: "این که بخواهیم یک پیشرانه تمام الکتریکی برای آن طراحی کنیم یا اصلاً از الکتریکی سازی در این خودرو صرف نظر نماییم، در هر حال ما از نظر قدرت موتور کارهای زیادی می‌توانیم انجام دهیم. در حال حاضر ما روی طراحی یک پلت فرم جدید کار می‌کنیم و هدفمان کاملاً روشن است: نیسان GT-R باید سریع‌ترین مدل از نوع خود در دنیا باشد. این خودرو باید پادشاه پیست لقب بگیرد! نیسان GT-R از نظر تکنولوژی باید بسیار پیشرفته باشد، ولی این صرفاً به معنی تمام الکتریکی بودن آن نیست."

در مدل استاندارد، نسل فعلی نیسان GT-R تقریباً ۵۵۵ اسب بخار نیرو و ۶۳۲ نیوتن متر گشتاور از موتور ۳.۸ لیتری توربو دوقلوی شش سیلندر خورجینی خود تولید می‌کند که در مدل نیسمو، این خروجی‌ها به ۶۰۰ اسب بخار و ۶۵۲ نیوتن متر افزایش پیدا می‌نمایند. نیرو و گشتاور آن به کمک گیربکس شش دنده دوبل کلاچ GR6 اتومات به تمام چهار چرخ خودرو ارسال می‌شود.

از نظر طراحی، آلبایسا گفته که نسل بعدی نیسان GT-R یک شخصیت عضلانی مانند نسل فعلی خواهد داشت تا بتواند آن کاراکتر هیولایی خود را حفظ کند.

هنوز معلوم نیست این مدل جدید چه پیشرانه‌ای خواهد داشت، ولی یک نسخه از موتور ۳ لیتری توربو دوقلوی شش سیلندر V شکل هیبریدی که گفته می‌شود قرار است نخستین بار روی خودروی مسابقه‌ای LMP1 GT-R هیبریدی استفاده شود، برای این مدل در نظر گرفته شده است. خروجی کلی این مدل مسابقه‌ای هیبریدی گفته می‌شود بین ۱۲۵۰ تا ۱۵۰۰ اسب بخار خواهد بود، از این رو اگر نیسان واقعاً می‌خواهد نسل بعدی GT-R سریع‌ترین ابرخودروی دنیا لقب بگیرد، باید پیشرانه آن چیزی در همین حدود خروجی قدرت داشته باشد.

وی در بخش پایانی صحبت‌هایش در این مورد گفته: "ما وظیفه داریم که با طراحی نسل جدید نیسان جی تی آر، رویاهای مردم را به واقعیت تبدیل کنیم. از نظر مردم، رویای بسیاری از مردم در حال حاضر این است که نیسان GT-R بعدی قوی‌ترین و سریع‌ترین ابرخودروی دنیا باشد." آیا شما هم چنین رؤیایی دارید؟ نظرات خود را با در بخش کامنت ها مطرح کنید.

منبع ترجمه: paultan

گالری تصاویر کانسپت نیسان ویژن گرن توریسمو ۲۰۲۰:

گالری تصاویر نیسان GT-R پرمیوم ادیشن ۲۰۱۸:

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar