فورد ماشین پلیس هیبریدی می‌سازد

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
فورد ماشین پلیس هیبریدی می‌سازد

یک سیستم هشدار محیطی هم در هنگام تشخیص بیرونی به طوری اتوماتیک شیشه‌ها را بالا برده و درها را قفل می‌کند. در این موقعیت آژیر ویژه هم از خودرو پخش می‌شود.

فورد روی محصولاتی که برای نیروهای پلیس می‌سازد، نام رهگیر می‌گذارد و این بار قصد دارد از ساختار تازه برای این خودروی خود بهره ببرد. ساختار و زیربنایی که در نسل جدید اکسپلوررهای ۲۰۲۰ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از آنجا که یک خودروی مخصوص برای نیروهای اعمال قانون نیاز به قدرت و شتاب بیشتری دارد، فورد این خودروی بزرگ پلیس را سریع و پرشتاب‌تر ساخته است. مجموعه باتری‌های این خودرو هم برای روشن کردن چراغ‌ها، صفحه‌های نمایشگر، گجت‌های الکتریکی و رادیو کفایت می‌کند. از سویی خودرو عملیاتی و اجرایی از آب درآمده و برای پاسخ گویی به بیشینه ویژگی‌های پرفورمنس رسیده است.

یک سامانه هشدار محیطی هم در هنگام تشخیص بیرونی به شکلی اتوماتیک شیشه‌ها را بالا برده و درها را قفل می‌کند. در این موقعیت آژیر ویژه هم از خودرو پخش می‌شود.

تلماتیک یکی دیگراز قابلیت‌های این خودروی فورد پلیس است که به رمز گشایی داده‌های پلیس می‌پردازد. این قابلیت به مدیریت حمل و نقل ناوگان پلیس هم کمک خاصی خواهد کرد.

این کراس اوور در نوع خود بی همتا بوده و پلت فرم آن برای نخستین بار مورد استفاده کمپانی فورد قرار می‌گیرد. استفاده از چنین ساختاری در فورد اکسپلورر تازه موجب صرفه جویی در روند ساخت آن شده و به همین علت نیروهای پلیس امیدوارند هزینه کمتری را برای آن پرداخت کنند.

جالب‌ترین نکته در مورد این خودروی پلیس فورد، هیبریدی بودن آن است. از آنجا که قسمتی از وظیفه انتقال نیرو به خودرو به دست پیشرانه هیبریدی انجام می‌گیرد، کاهش مصرف سوخت در این خودرو خیلی دور از انتظار نیست.

نسخه استاندارد این خودرو با قابلیت محرک چرخ‌های عقب ساخته می‌شود و گزینه‌های "۴ ویل درایو" هم موجود خواهند بود. پیشرانه هیبریدی در نسخه‌های گوناگون این خودرو در کنار یک پیشرانه ۲.۳ لیتری توربوی ۴ سیلندر، یک نسخه ۲.۷ لیتری ۶ سیلندر توئین توربو یا یک پیشرانه ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر توئین توربو همراه می‌شود. مدل‌های پرفورمنس این خودرو در نسخه st نزدیک به ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارند که شاید پر قدرت‌ترین خودروی این مدل خواهد بود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar