ایمن‌ترین شاسی بلندهای لوکس سال ۲۰۱۸ را بشناسید

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
ایمن‌ترین شاسی بلندهای لوکس سال 2018 را بشناسید

این شاسی بلندهای لوکس در آزمایش‌های تصادف بیشترین امتیازها را کسب کرده و به صورت استاندارد با سیستم‌های ترمز خودکار عالی عرضه می‌شوند.

هم اکنون شاسی بلندهای لوکسی که شامل نسخه‌های مبتنی بر پیکاپ ها و همچنین کراس اوورها هستند در بحث فروش، خودروهای سدان را پشت سر گذاشته و فرمول موفقیت‌آمیز کاربردی بودن و اشرافیت را با هم نمایش می‌دهند. تعدادی از جدیدترین کراس اوورهای بازار که محصول خودروسازانی مانند جگوار و پورشه هستند دینامیک رانندگی برجسته و سواری چابک و سریعی داشته و جایگزین‌های بالقوه‌ای برای خودروهای اسپورت کم ارتفاع حساب می‌شوند.

اما کدام‌یک از شاسی بلندهای سال ۲۰۱۸ هم از نظر پیشگیری از برخورد و هم از نظر حفاظت سرنشینان جزو ایمن‌ترین‌ها حساب می‌شوند؟ برای پاسخ به این سؤال ما نگاهی به جدیدترین تست‌های تصادف سازمان NHTSA و IIHS انداخته‌ایم و در صورت وجود تست ترمز خودکار به آن نیز دقت کرده‌ایم.

در ادامه ۹ کراس اوور شیک را معرفی می‌کنیم که همگی بر اساس خودروهای سواری بنا شده‌اند و نه تنها در تست‌های تصادف نهادهای یاد شده بالاترین نمرات را دریافت کرده‌اند بلکه به‌صورت استاندارد با سیستم ترمز خودکاری که امتیاز بالایی را به دست آورده ارائه می‌شوند. بدین صورت سیستم خودرو می‌تواند از تصادف پیشگیری کرده یا سرعت آن را حداقل ۷ کیلومتر در ساعت کاهش دهد. این خودروها همچنین بیشترین امکانات ایمنی موردنیاز رانندگان  را دارا بوده که از جمله می‌توان به پایش نقاط کور، هشدار ترافیک عقب و هشدار خروج خودرو از خط اشاره کرد.

از آنجایی که دو سازمان NHTSA و IIHS بیشتر روی خودروهای تولید انبوه و سطح میانی متمرکز شده‌اند در نتیجه محصولات با تولید محدود مانند لندروور رنجروور و مزراتی لوانته آزمایش نشده‌اند.

ولوو XC90

ولوو XC90، خودرویی بزرگ و ایمن که به صورت دو و سه ردیفه ارائه می‌شود دارای صفحه‌نمایش تبلت مانندی در داشبورد بوده و در حالت استاندارد از جدیدترین سیستم‌ها و تجهیزات ایمنی بهره می‌برد. از جمله این آپشن ها می‌توان به سیستم‌های ترمز خودکار در سرعت پایین، هشدار خروج خودرو از خط و هشدار نقاط کور با هشدار ترافیک پشتی اشاره کرد.

ولوو XC60

کراس اوور ولوو XC60 که برای مدل سال ۲۰۱۸ به‌روز شده همچنان در تست‌های تصادف خوش درخشیده و دارای سیستم‌های پیشگیری از برخورد استاندارد است. این سیستم‌ها شامل هشدار تصادف از جلو، سیستم‌های ترمز خودکار در سرعت‌های پایین و بالا و… می‌باشد. این سیستم ترمز خودکار می‌تواند به خودرو در پیشگیری از برخورد با خودرو، عابر پیاده، دوچرخه‌سوار و حیوان بزرگ در جاده کمک کند. سیستم هشدار خروج خودرو از خط با دستیار حفظ آن بین خطوط نیز در XC60 وجود داشته اما هشدار نقاط کور و هشدار ترافیک پشتی قسمتی از پکیج مدل سفارشی هستند.

مرسدس بنز GLE

این خودروی سایز متوسط دارای همان ویژگی‌های مدل کوچک‌تر GLC بوده اما جادارتر از آن است و کابین بهتری نیز دارد. این خودرو به‌صورت استاندارد با ترمز خودکار ارائه شده ولی سیستم هشدار برخورد از جلو به‌صورت سفارشی در دسترس خریدار قرار می‌گیرد. سیستم هشدار نقاط کور نیز یک آپشن جداگانه بوده و هشدار خروج خودرو از خط نیز در گروه‌های سفارشی دیگری جای دارد. البته GLE هنوز توسط NHTSA تست تصادف نشده است.

مرسدس بنز GLC

این خودرو که به‌صورت عادی و نسخه چهار درب کوپه ارائه می‌شود از نظر مدل  طراحی کمی ظریف‌تر است. سیستم ترمز خودکار این خودرو در تست‌ها امتیاز بالایی را کسب کرده و به‌صورت استاندارد در خودرو نصب شده ولی سیستم هشدار برخورد از جلو همچنان به‌صورت سفارشی در دسترس می‌باشد. سیستم هشدار نقاط کور نیز آپشنی جداگانه بوده و سیستم‌های هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط نیز با هزینه اضافی به خودرو اضافه می‌شوند.

لکسوس RX

این شاسی‌بلند لوکس ژاپنی برای اولین بار به‌صورت سه ردیفه نیز ارائه شده است RX. همانند برادر کوچک‌تر خود یعنی NX به‌صورت بنزینی و هیبریدی در دسترس بوده و به‌صورت استاندارد با سیستم هشدار برخورد از جلو ارائه می‌شود. ترمز خودکار این خودرو می‌تواند از برخورد با خودروها یا عابران پیاده پیشگیری کرده و سیستم هشدار خروج از خط نیز شامل دستیار حفظ خودرو بین خطوط است. البته هشدار نقاط کور و هشدار ترافیک پشتی به‌صورت سفارشی ارائه می‌شوند.

لکسوس NX

این شاسی‌بلند جمع‌وجور در سال جاری فیس لیفت شده و مدل NX 200t جای خود را به نسخه NX300 داده و از امکانات ایمنی بیشتر بهره برده است. امکانات ایمنی استاندارد این خودرو عبارت‌اند از هشدار برخورد از جلو به همراه سیستم ترمز خودکار کامل که عابران پیاده را نیز تشخیص می‌دهد. البته سیستم هشدار خروج خودرو از خط هم به‌صورت استاندارد وجود دارد اما هشدار نقاط کور و هشدار ترافیک پشتی به‌صورت سفارشی در ارائه می‌شود.

آئودی Q7

برادر بزرگ‌تر آئودی Q5 یعنی Q7 به‌صورت استاندارد با سیستم ترمز خودکار شهری ارائه می‌شود. این سیستم تا سرعت حدود ۹۰ کیلومتر در ساعت می‌تواند از برخورد خودرو با سایر خودروها و عابران پیاده پیشگیری کند. هشدار نقاط کور با هشدار ترافیک پشتی، هشدار خروج خودرو از خط به همراه دستیار حفظ آن بین خطوط و حتی سیستم دید در شب نیز وجود دارد که می‌تواند حیوانات بزرگ‌تر را تشخیص دهد. البته بخشی از این تجهیزات به‌صورت سفارشی ارائه می‌شوند.

آئودی Q5

این خودروی جمع‌وجور که برای سال ۲۰۱۸ تغییراتی داشته در نسخه QS5 از موتور ۶ سیلندر توئین توربوی قدرتمندی بهره می‌برد. سیستم هشدار برخورد از جلو با امتیاز بالا به همراه سیستم ترمز خودکار به پیشگیری از برخورد با سایر خودروها و عابران پیاده کمک کرده و ترمز خودکار سرعت‌های بالا و هشدار نقاط کور نیز در مدل‌های فول آپشن این خودرو دیده می‌شوند.

آکورا MDX

این شاسی‌بلند سه ردیفه و شیک از نظر پرفورمنس و قابلیت اطمینان انتخاب مناسبی است. تمامی نسخه‌های این خودرو به‌صورت استاندارد دارای سیستم‌های ایمنی پیشرفته‌ای بوده و فقط سیستم هشدار نقاط کور و هشدار ترافیک پشتی به‌صورت سفارشی در پکیج‌های مختلف وجود دارد.

منبع: پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar