با حاکمان مطلق بازار خودروی کشور آشنا شوید

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
با حاکمان مطلق بازار خودروی کشور آشنا شوید

با افزایش قیمت غیرعادی خودروهای کره‌ای و ژاپنی و نداشتن ارزش خرید این محصولات با نرخ‌های فعلی، چند خودروی بسیار باکیفیت چینی قرار است حاکمان مطلق بازار خودروی کشور لقب بگیرند.

کراس اوور های چینی برتر بازار ایران که در محدوده قیمتی ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان توانسته‌اند بیش از بقیه مورد توجه بازار، رسانه‌ها و کارشناسان قرار گیرند در این گزارش معرفی شده‌اند.

در خصوص کراس اوور های برتر چینی حاضر در بازار کشور حرف و حدیث زیاد است و بعد از یک دهه از ورودشان به ایران هنوز بر سر قبول یا ردشان در جمع خودرو های قابل اعتماد بحث و جدل هست. حتما شما هم بارها لیست‌هایی از بهترین خودروهای کراس اوور ساخت سرزمین اژدها را دیده‌اید که با توجه به ویژگی‌ها و مشخصات فنی و تجربیات خریداران توانسته‌اند قدرت خود را به رخ حریفان بکشند. اینجا سعی کردیم با کنار هم گذاشتن اعداد و ارقام و آمار، فهرستی از ده کراس اوور چینی را که علاوه بر فروش مناسب و قیمت قابل قبول، از کیفیت ساخت و طراحی مناسبی برخوردارند را به شما معرفی کنیم

ارجحیت این گزارش با محصولاتی است در بازار حضور دارند یا در آستانه تحویل به مشتریان قرارگرفته‌اند.

بی وای دی S7

بزرگترین، پرآپشن و خوش استایل ترین کراس اوور چینی و دیفرانسیل جلو موجود در کشور در مقطع فعلی، اخیرا قرار است با بهایی نزدیک به ۱۸۰ میلیون تومان به دست ثبت نام کنندگان برسد (ثبت نام این خودرو بدلیل تکمیل ظرفیت، متوقف شده است). S7 که از پلتفرم نسل لکسوس RX مدل ۲۰۱۰ سود می‌برد که با وزنی نزدیک به ۱.۸ تن، از پیشرانه ای قدرتمند و توربو با حجم ۲ لیتر و نیروی ۲۰۳ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر سود می‌برد و در میدان نبرد خودروهایی نظیر سانتافه، کولیوس و تویوتا راو ۴ را به راحتی کنار خواهد زد. از مهمترین آپشن‌های این خودرو میتوان به صندوق برقی، سقف پاناروما، دوربین ۳۶۰ و ۷ نفره بودن آن اشاره کرد. احتمالا این خودرو در بازار در بازه قیمتی ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون به فروش برسد. حداکثر سرعت این خودرو نزدیک به ۱۰ ثانیه است.

هاوال اچ ۲

با داشتن پیشرانه ای ۱۵۰۰ سی‌سی توربوی ۱۴۰ اسبی که قیمتی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان در کارخانه دارد، محصولی است قابل اعتنا که علاوه بر حضور بسیار موفق در بازار چین، توانسته در استرالیا، کشورهای حوزه خلیج فارس و آمریکای جنوبی هم خوش بدرخشد. تن‌ها کراس اوور حاضر در میان محصولات چهار ستاره کیفی کشور علاوه بر ابعاد مناسب اتاق یک شاسی بلند کامپکت با سطح امکانات عالی است که به طور دیفرانسیل جلو طراحی شده و ظاهر نسبتا جذابی هم دارد. اچ ۲ که وزنی معادل ۱۵۷۵ کیلوگرم دارد، اخیرا به خط تولید بهمن اضافه شده و در بازار قیمتی ۱۴۰ میلیون تومانی دارد.

چری تیگو ۷

سازنده چینی این خودرو ۱۷۷ میلیون تومانی ادعا می‌کند تیگو ۷ همین حالا توان رقابت با کیا اسپورتیج و هیوندای توسان را دارد که البته کمی اغراق آمیز است اما نباید منکر توانایی های تیگو ۷ شد. به لطف زبان جهانی طراحی چری، این کراس اوور کوچک ۱۴۴۰ کیلوگرمی توانسته نظر مثبت خریداران کشور را به خود جلب کند ضمن اینکه پیشرانه توربوی ۱.۵ لیتری ۱۴۷ اسبی در کنار فضای داخلی مدرن و قیمتی کمتر از نصف رقبای کره ای از عناصر افزایش جاذبه تیگو ۷ هستند. خودروی دیفرانسیل جلوی چری را باید یکی از پرآپشن ترین گزینه‌های موجود در بازار محصولات چینی دانست که در بازار قیمتی نزدیک به ۱۸۰ میلیون تومانی دارد.

بورگوارد BX7 نه چینی است نه آلمانی!

خودرویی وارداتی با قیمتی ۴۰۰ میلیون تومانی که ۷ نفر گنجایش داشته و در صندوق بار خود ۵۴۰ لیتر جا برای بارگیری وسایل سرنشینان دارد. BX7 که خودرویی نیمه لوکس است در چین مونتاژ شده و با طول ۴.۷۱ متر، از پیشرانه ای ۲ لیتری و ۲۲۴ اسبی نیرو می‌گیرد. تن‌ها عضو چینی این گروه که به سیستم ۴ چرخ محرک انتخابی الکتریکی مجهز است و با وزن ۱۶۶۰ کیلوگرم، در هر ۱۰۰ کیلومتر نزدیک به ۸ لیتر بنزین می سوزاند.

هایما اس ۷

یکی از معروف ترین چینی بازار کراس اوور ها که بتازگی به شدت پرفروش شده و بازار دست به دست کردن حواله آن داغ داغ است. پیشرانه ۱۸۰۰ سی سی و توربو هایما اس ۷ با داشتن ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور، قادر است این کراس اوور چینی را که ۱۵۴۵ کیلگرم وزن و نزدیک به ۴.۵۳ متر طول دارد، در کمتر از ۱۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ برساند. اس ۷ توربو که ۴ کیسه هوای ایمنی و لیست مناسبی از امکانات را با خود دارد، در بازار مصرف قیمتی نزدیک به ۱۵۰ میلیون تومانی داشته و جنگ سختی را با جک اس ۵ و چری تیگو ۵ در رده خود رقم زده است.

جک اس ۵ توربو

با ظاهری نزدیک به هیوندای توسان ۲۰۱۴، بدون تردید مشهورترین چینی بازار کراس اوور هاست که ضمن داشتن پیشرانه ۲ لیتری ۱۷۴ اسبی، وزنی ۱۵۴۰ کیلوئی داشته و به غیر از لیست مناسب امکانات، ثبات کیفی نسبتا خوبی را پس از پیمایش ۵۰ هزار کیلومتر از خود بروز داده است. خودروی دیفرانسیل جلو کرمان موتور فعلا در بازار قیمتی ۱۶۰ میلیون تومانی دارد.

کوپا تی ۲۱۰

گمنام گمنام ولی جنجالی. اگر چه تن‌ها به تعداد کمتر از ۱۰۰ دستگاه وارد بازار ایران شده ولی مونتاژش در صنایع خودروسازی کرمان موجب شده به موفقیت بیشتر در ایران امیدوار باشد. محصول ۲۰۰ میلیون تومانی زوتی، پیشرانه ۱۵۰۰ سی سی و ۱۵۶ اسبی داشته که در کنار گیر بکس ۶ سرعته اتومات و وزنی ۱۶۶۱ کیلویی، شتابی معمولی را عاید راننده می کند. با این حال کیفیت ساخت اتاق و بدنه این محصول دیفرانسیل جلو بالا بوده و به کمک آپشن‌های گوناگون رفاهی و ایمنی، لذت سواری مناسبی دارد.

منبع: هفت صبح

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar