تبدیل فراری ۲۵۰ GTO به باارزش‌ترین خودروی جهان + تصاویر

یکشنبه 16 دی 97 ساعت 14:27
تبدیل فراری 250 GTO به باارزش‌ترین خودروی جهان + تصاویر

طلا همیشه و در تمام بازارهای جهانی به عنوان یکی از بهترین و پایدارترین روش‌های سرمایه گذاری مطرح بوده است و در حالی که توانسته برخی‌ها را خیلی ثروتمند کند، ولی هم اکنون برخی خودروهای کلاسیک در بازار وجود دارند که ارزش بالاتری از طلا دارند.

اخیراً گزارشی در وب سایت ردیت منتشر شده بود که اشاره می‌کرد خودروی کلاسیک فراری ۲۵۰ GTO، اکنون بیش‌تر از ارزش طلا به وزن خود، قیمت دارد.

در زمان انتشار این خبر قیمت طلا ۱۲۳۷.۴۸ دلار به ازای هر اونس یا ۳۹.۷۸ دلار به ازای هر گرم بود. روز دوم ژانویه ۲۰۱۹، قیمت طلا ۱۲۸۸.۶۰ دلار به ازای هر اونس یا ۴۱.۴۳ دلار به ازای هر گرم است.

بیایید بیشتر این ادعا که فراری ۲۵۰ GTO باارزش‌تر از طلاست را بررسی کنیم. ماه آگوست در حراجی آرام سوتبیز در مونتری بود که یک دستگاه فراری ۲۵۰ GTO مدل ۱۹۶۲ با فروش به قیمت ۴۸ میلیون و ۴۰۵ هزار دلار، توانست عنوان گران قیمت‌ترین خودروی دنیا را به خود اختصاص بدهد.

فراری ۲۵۰ GTO تقریباً ۸۸۰ کیلوگرم تا ۹۵۰ کیلوگرم وزن دارد. اگر عدد ۸۸۰ کیلوگرم را انتخاب کرده و اندکی محاسبات ریاضی انجام بدهید متوجه خواهید شد که ۲۵۰ GTO به ازای هر گرم ۵۵ دلار ارزش دارد، عددی که بسیار بالاتر از طلا می‌باشد.

البته، همه ۲۵۰ GTO ها تقریباً ۵۰ میلیون دلار قیمت ندارند، ولی با توجه به وضعیت فعلی بازار و افزایش محبوبیت کلاسیک‌ها، اگر در آینده شنیدید که نمونه‌های دیگر این خودرو به قیمتی بالای ۵۰ میلیون دلار هم معامله شدند به هیچ وجه متعجب نشوید. البته این به شرطی است که اوضاع بازار مانند چند باری که اتفاق افتاده خراب نشود و قیمت خودروهای کلاسیک سقوطی آزاد را تجربه نکند. هرچند ما حدس می‌زنیم مدل‌های نایاب‌تر این خودرو همچنان در صورت افت قیمت بازار نیز ارزش خود را حفظ خواهند کرد.

منبع ترجمه: Carscoops

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar