فروش فراری ۲۵۰ GTO به قیمت ۵۰۰ میلیارد در حراجی

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
فروش فراری 250 GTO به قیمت 500 میلیارد در حراجی

حراجی RM Sotheby's روز گذشته موفق شد با فروش یک دستگاه فراری ۲۵۰ GTO مدل ۱۹۶۲ به قیمت ۴۸.۴ میلیون دلار رکورد گران‌ترین خودروی فروخته شده در یک حراجی را به خود اختصاص دهد. این حراجی از ۳۵ میلیون دلار آغاز شد طی چند دقیقه به ۳۸ میلیون دلار رسید. از این لحظه به بعد با اضافه شدن پیشنهادات تلفنی با سرعتی کمتر مبلغ افزایش می‌یافت و نهایتاً روی عدد ۴۴ میلیون دلار چکش زده شد. با اضافه شدن کمیسیون خریدار قیمت نهایی فروش به ۴۸ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار افزایش یافت.

فروش فراری 250 GTO به قیمت 500 میلیارد در حراجی

فراری ۲۵۰ GTO فروخته شده یکی از ۴۰ دستگاه مدل ساخته شده از این خودرو است و به دلیل داستان جالبی که در طول عمر خود داشته همه از آن به عنوان بهترین و با ارزش‌ترین مدل فراری تاریخ یاد می‌کنند. بدون شک موفقیت‌های کم نظیر آن در مسابقات اتومبیل رانی در این موضوع بی تأثیر نبوده است. از آن جایی که فراری ۲۵۰ GTO برای مسابقه ساخته شده بودند، خیلی از آن‌ها یا تصادف‌های سنگینی تجربه کردند یا پیشرانه‌هایشان تعویض شدند. این خودرو که در اصل یک نمونه سری ۱ بود بعدها به یک بدنه سری ۲ مجهز شد. البته این پروسه در کارخانه فراری انجام شده و بعداً با همین بدنه جدید خودرو توانسته قهرمان مسابقه تارگا فلوریو شود. به طور معجزه آسایی این خودرو همچنان از همان گیربکس و موتور اورجینال خود استفاده می‌کند. همین موضوع یکی از دلایل اصلی افزایش ارزش این خودرو است.

فروش فراری 250 GTO به قیمت 500 میلیارد در حراجی

رکورد گران‌ترین خودروی حراجی نیز توسط یک فراری ۲۵۰ GTO ثبت شده بود که در سال ۲۰۱۴ در بونهامز به قیمت بالای ۳۸ میلیون دلار فروخته شد. به دلیل تعداد کم تولید، فراری ۲۵۰ GTO معمولاً خیلی خرید و فروش نمی‌شود. زمانی هم که بحث فروش یکی از آن‌ها پیش می‌آید، توجه کل دنیا را به خود جلب می‌کند.

منبع ترجمه: motortrend

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar