جک J7 یا KMC J7 کرمان موتور در راه بازار

بروزرسانی در: سه شنبه 11 مرداد 01 ساعت 01:15
جک J7 یا KMC J۷ کرمان موتور در راه بازار

شنیده ها حاکی از آن است که کرمان موتور مرداد ماه از فست بک جدید KMC J7 رونمایی خواهد کرد و احتمالا در نیمه نخست سال جاری شاهد عرضه این محصول جدید به خیابان ها خواهیم بود.

J7 که در ابتدا قرار بود بر پایه جک J7 به بازار ایران عرضه شود در جدیدترین خبرهای رسیده قرار است یک نسخه ارتقاء پیدا کند و خودرو پریمیوم Sehol A5 plus به جای آن روانه بازار ایران شود. این خودرو در کلاس فست بک ( در و شیشه یکپارچه عقب) با طول ۴۷۸۰ بزرگترین خودرو غیر کراس اوور بازار صفر کیلومتر بازار ایران خواهد شد. J7 کرمان موتور با پیشرانه ۱.۵ لیتری تزریق سوخت مستقیم GDi  توربو و حداکثر توان ۱۷۲ اسب بخار به همراهی گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه و وزن خالص حدود ۱۴۸۵ کیلوگرم شتابی ۷.۶ ثانیه ای دارد که بدون شک آن را به پرشتاب ترین خودرو تازه وارد بازار ایران بدل می کند. منابع خارجی حداکثر توان این خودرو را ۱۸۴ اسب بخار ذکر کرده اند اما احتمال شاهد عرضه این فست بک با قدرتی متفاوت به بازار ایران خواهیم بود که احتمالا به دلیل تنظیم عملکرد فنی آن با سوخت موجود در کشور این تغییر صورت گرفته است.

این خودرو به سیستم کمکی فرمان برقی مجهز است و رینگ های ۱۸ اینچی آلومینیومی برای آن در نظر گرفته شده است. همچنین مخزن سوخت این فست بک تازه کرمان موتور ۵۵ لیتر ظرفیت دارد و برخی منابع مصرف سوخت ترکیبی آن را حدود ۷لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اعلام کرده اند.

KMC J7 در بخش تجهیزات رفاهی به تکنولوژی هایی نظیر کنترل الکترونیکی پایداری ESP، کنترل کشش TCS، ترمز کمکی هیدرولیکی HBA، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی HAC، ترمز اضطراری BOS، کنترل فشار با دتایرها TPMS، اتوهلد و دوربین ۳۶۰ درجه مجهز است. همچنین در بخش امکانات رفاهی این خودرو مواردی همچون کروز کنترل، سنسور باران، ورود و استارت بدون کلید، نمایشگر ۷ اینچی پشت فرمان، نمایشگر ۱۰.۴ اینچی عمودی در میانه کنسول، گرمکن و تنظیم برقی صندلی راننده، تهویه مطبوع اتوماتیک و ... به چشم می خورد.

بازار خودرو ایران طی سال های اخیر مملو از کراس اوور های متنوع شده که در میانه آن جای خالی سدان هایی با طول بیش از ۴.۷ متر همواره احساس می شده است. J7 با طراحی بدنه فست بک، بدون شک در جایگاهی متفاوت در بازار قرار خواهد گرفت و حتی با وجود حضور یک رقیب در بازه قیمتی احتمالی ۱ تا ۱.۵ میلیارد تومان مشتریان خاصی را جذب می کند. طراحی این خودرو بنا بر سنت قدیمی شرکت سازنده در استودیو جک در ایتالیا انجام شده و دنیل کالیونه (طراح بخش خارجی – طراحی سابقه آلفارومئو) و جیان‌کارلو کنسیلیو (طراح بخش داخلی – طراحی سابق لانچیا و مازراتی) مسئولیت شکل دهی به این خودرو متفاوت را بر عهده داشته اند و قرار است دستپخت این طراحان ایتالیایی در بازار ایران به عنوان خودرویی پریمیوم (در مقایسه با خودروهای موجود در بازار و وضعیت اقتصادی کشور) عرضه شود.

عصرخودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar