خودروهای لاکچری بازار ایران در سال ۹۸

یکشنبه 24 آذر 98 ساعت 11:43
خودروهای لاکچری بازار ایران در سال 98

با وجود این که واردات خودرو به کشور ممنوع است اما همچنان می‌توان خودروهای لوکس وارداتی را حتی در نمونه‌های صفر کیلومتر خریداری کرد.

شاید اگر از شما نام خودروهای لاکچری در بازار ایران را بپرسند به سرعت سراغ مدل‌هایی مثل بنز، ب‌ام‌و یا پورشه بروید. اما در بین خودروهای موجود در بازار ایران یکی از گران‌ترین نمونه‌ها مربوط به لکسوس LX570 است که قیمتی در حدود ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان دارد. در ادامه این گزارش به معرفی بعضی از لوکس‌ترین خودروهای موجود در بازار ایران و مشخصات آن‌ها می‌پردازیم.

لکسوس LX570

خودروهای لاکچری بازار ایران در سال 98

این خودرو هم اکنون یکی از گران‌ترین نمونه‌های موجود در ایران محسوب می‌شود اگرچه که مدل آن جدید نیست و در سال ۲۰۱۳ تولید شده است. لکسوس LX570‌ از موتور ۵.۷ لیتری ۸ سیلندر بهره می‌برد و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها ۷.۵ ثانیه زمان نیاز دارد. اگرچه که به خاطر داشتن چنین موتور حجیم و پرقدرتی مصرف سوخت ترکیبی این خودرو به شدت بالا است و نزدیک به ۱۶ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. با توجه به این که قانون منع واردات خودرهای لوکس بالای ۲۵۰۰ سی‌سی در ایران وضع شد مدل LX570 تنها با سال‌های تولید ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ به ایران وارد شده است. امکاناتی مانند سنسور نور و باران، سیستم پخش Mark Levinson با ۱۹ اسپیکر، مانیتور ۳.۵ اینچی صفحه کیلومتر، سیستم تهویه چهارگانه، صندلی برقی راننده و سرنشین جلو و تریم چوب در این خودرو وجود دارد.

مرسدس‌بنز کلاس E

خودروهای لاکچری بازار ایران در سال 98

پس از لکسوس، مرسدس بنز E200‌ مدل ۲۰۱۸ را می‌توان گران‌ترین مدل این برند در ایران دانست. این خودرو هم اکنون به صورت صفر کیلومتر قابل خرید است که قیمت آن هم نزدیک به ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعلام می‌شود. E200 که مجهز به موتور ۲ لیتری است توانایی تولید حداکثر توان ۱۸۴ اسب ‌بخار را دارد. لازم به ذکر است که شتاب صفر تا صد E200 عدد ۷.۹ ثانیه اعلام شده است. از جمله امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به سیستم صوتی هارمن کاردن، مانیتور لمسی ۵.۷ اینچ جلو و ۷ اینچی برای سرنشینان عقب، سیستم اکو دیسپلی، سنسور نور، سنسور باران، کروزکنترل، سیستم تهویه دوال و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. البته یک سری امکانات را می‌توان به صورت سفارشی هم به این خودرو اضافه کرد که ممکن است در بین خودروهای وارد شده به ایران وجود داشته باشد.

ولوو XC90 اینسکریپشن

خودروهای لاکچری بازار ایران در سال 98

ولوو XC90 از جمله کراس اورهای لوکس و مشهور این خودروساز سوئدی است که در ایران هم با مدل ۲۰۱۷ یافت می‌شود. خاص‌ترین مدل این خودرو در ایران با پسوند اینسکریپشن قیمت ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی دارد. این خودرو از موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر بهره می‌برد که به واسطه بهره‌گیری از آن شتاب صفر تا صد آن به ۶.۹ ثانیه می‌رسد. لازم به ذکر است که این خودرو در سه تیپ مومنتوم، آر دیزاین و اینسکریپشن به کشور راه یافت که البته نسخه اینسکریپشن فول‌ترین نمونه آن است. از جمله تفاوت‌ها نسبت به مدل‌های دیگر را می‌توان به خروجی اگزوز ۴ تایی و جلوپنجره کرومی اشاره کرد. یکی از نکات جالب در این خودرو استفاده همزمان از توربوشارژ و سوپرشارژ است که به واسطه همین تکنولوژی شتابگیری سریع آن رقم می‌خورد. در بخش امکانات رفاهی هم می‌توان به مواردی مانند ۴ حالت رانندگی، سیستم کروز کنترل هوشمند، سیستم صوتی حرفه‌ای ۱۴۰۰ واتی Bowers & Wilkins با ۱۹ اسپیکر، مانیتور ۱۲ اینچی صفحه کیلومتر، سیستم تهویه چهارگانه هوشمند، صندلی راننده ۱۲ حالته برقی، گرمکن صندلی جلو و عقب، چرم صندلی ناپا و .... اشاره کرد.

ب‌ام‌و ۷۳۰LI

خودروهای لاکچری بازار ایران در سال 98

بازار خودروهای لوکس ایران را به طور کلی نمونه‌های آلمانی و ژاپنی تشکیل می‌دهند. سری ۷ ب‌ام‌و به نوعی پرچمدار این خودرو در بین سدان‌های آن محسوب می‌شود که مدل ۷۳۰LI آن در گران‌ترین حالت قیمت ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی دارد. موتور این خودرو از نوع ۲ لیتری است که حداکثر توان ۲۵۸ اسب‌بخار را ارائه می‌دهد. با استفاده از همین موتور، سدان فول‌سایز و لوکس ب‌ام‌و می‌تواند در مدت زمان ۶.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. بنابراین با خودرویی رو به رو خواهید بود که در عین لوکس بودن می‌تواند شتاب قابل قبولی را هم ارائه دهد. ب‌ام‌و ۷۳۰LI به امکاناتی مانند سیستم صوتی هارمن کاردن با ۱۶ اسپیکر، مانیتور لمسی ۱۰.۲ اینچی با کنترلر، سیستم تشخیص حرکات دست، مانیتور و تبلت برای ردیف عقب، چراغ جلو لیزری، نورپردازی داخلی، سیستم تعلیق هوشمند، ریموت لمسی، فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب و ... مجهز است. یک سری امکانات دیگر هم به صورت سفارشی روی بعضی مدل‌ها وجود دارد که همین عامل موجب گران‌تر شدن آن‌ها می‌شود.

لکسوس RX‏ ، ۲۰۰ توربو fsport

خودروهای لاکچری بازار ایران در سال 98

در بین کراس اورهای لکسوس که در ایران موجود هستند پس از LX570، مدل RX را می‌توان جزو لوکس‌ترین‌ها دانست. این خودرو به موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو مجهز است اما شتاب صفر تا صد آن نسبت به دیگر مدل‌های ذکر شده در بالا کمتر است. RX می‌تواند در مدت زمان ۹.۵ ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت برسد؛ اگرچه که با همه این موارد رسیدن به چنین سرعتی برای یک خودروی لوکس، ‌همچنان قابل قبول است. لکسوس برای این خودرو تجهیزاتی نظیر کروز کنترل هوشمند، ۴ حالت رانندگی، سیستم تعلیق هوشمند، سنسور نور و باران، رادار تغییر لاین و تصادف جلو، روکش چرم اف اسپرت، سیستم صوتی پایونیر با ۱۲ اسپیکر، مانیتور ۱۲.۳ اینچی، سیستم تهویه دوال، صندلی راننده ۸ حالت برقی، شارژر وایرلس و ساعت آنالوگ در نظر گرفته است.

پورشه کائن S

خودروهای لاکچری بازار ایران در سال 98

پورشه کائن را می‌توان موفق‌ترین تجربه این خودروساز آلمانی در زمینه ساخت کراس اوور دانست. این خودرو در نسخه‌های گوناگونی به ایران راه یافت که نمونه کائن S  و GTS  هم اکنون جزو گران‌ترین نمونه‌ها محسوب می‌شوند. البته تعداد انگشت‌ شماری از توربو و توربو S‌ هم وارد کشور شد که این ۲ مدل قوی‌ترین نمونه‌های کائن در ایران هستند. هم اکنون مدل کائن S با قیمت ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در بهترین حالت از لحاظ ظاهر و آپشن‌ها فروخته می‌شود. این خودرو که مدل ۲۰۱۳ است از موتور ۴.۸ لیتری ۸ سیلندر با حداکثر توان ۴۰۰ اسب‌بخار بهره می‌برد. این نکته را باید گفت که شتاب صفر تا صد کائن S نزدیک به ۶ ثانیه است. در بخش تجهیزات و امکانات رفاهی مواردی مثل کروزکنترل هوشمند، سنسور نور و باران، رادار نقطه کور و تغییر لاین، نورپردازی داخلی، سیستم صوتی حرفه‌ای Burmester یا BOSE با ۱۰ اسپیکر، مانیتور لمسی ۷ اینچ، قطب‌نما، سیستم تهویه دوال، صندلی راننده و سرنشین جلو ۱۲ حالت برقی و بسیاری از موارد دیگر وجود دارد.

گسترش نیوز

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar