رونمایی از شاسی بلند پلاگین هیبریدی جدید آئودی + تصاویر

پنج شنبه 2 خرداد 98 ساعت 11:09
رونمایی از شاسی بلند پلاگین هیبریدی جدید آئودی + تصاویر

شرکت آئودی امسال در نمایشگاه خودروی ژنو قدم بزرگی در دنیای پلاگین هیبریدی‌ها برداشت، ولی آن موقع جزئیات زیادی از برنامه‌های شرکت در این زمینه منتشر نشده بود. امروز، آئودی به صورت رسمی از مدل پلاگین هیبریدی Q5 رونمایی کرده که در اروپا آن را ۵۵ TFSI e Quattro نامیده است، نامی که تقریباً همه فراموش کرده بودیم زمانی وجود داشت. در ابتدا شرکت برنامه‌ای برای عرضه آن در بازار امریکا ندارد، ولی بعدها ممکن است شاهد حضور این شاسی بلند دوستدار محیط زیست در ینگه دنیا باشیم. آئودی حتی مشخصات فنی نسخه آمریکایی این کراس آور جدید را اعلام کرده است.

زد فور کار: Q5 پلاگین هیبریدی از یک موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو شارژر و یک موتور الکتریکی تکی استفاده می‌کند. خروجی‌های کلی این سیستم برابر با ۳۶۷ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور است. با کمک این پیشرانه Q5 صفر تا صد را می‌تواند در ۵.۳ ثانیه پر کند و حداکثر سرعتی برابر با ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت دارد. این اعداد برای شاسی بلندی در این سطح واقعاً شگفت انگیز هستند و از نظر شتاب صفر تا صد، این خودرو فقط ۰.۲ ثانیه از SQ5 کندتر است. اگر بخواهیم مقایسه کنیم، Q5 هیبریدی تقریباً ۱۳ اسب بخار قدرت بیشتر در مقایسه با موتور ۳ لیتری شش سیلندر خورجینی SQ5 تولید می‌کند و دقیقاً همان قدر گشتاور دارد. بله، درست شنیده‌اید، آئودی Q5 هیبریدی قدرت بیشتری در مقایسه با نسخه S این خودرو دارد.

بیایید بیشتر در مورد بخش الکتریکی ماجرا صحبت کنیم. آئودی می‌گوید Q5 پلاگین هیبریدی مطابق چرخه WLTP، فقط با اتکا به نیروی الکتریکی خود می‌تواند مسافتی تا ۴۲ کیلومتر را طی کند. البته در محاسبات مطابق با استاندارد اداره حفاظت از محیط زیست آمریکا این عدد قطعاً کم‌تر خواهد بود. باتری ۱۴.۱ کیلووات ساعتی خودرو در قسمت بار آن نصب شده، ولی آئودی تا این لحظه تصویری از پک باتری آن منتشر نکرده است. این موتور الکتریکی با همکاری گیربکس هفت دنده اتومات، گشتاور خود را به سیستم تمام چرخ متحرک خودرو منتقل می‌کند. حداکثر سرعت خودرو در حالت الکتریکی برابر با ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت می‌باشد. آئودی می‌گوید شارژ باتری آن با پریز ۴۰۰ ولتی ۲.۵ ساعت زمان نیاز دارد. با استفاده از پریز استاندارد ۲۲۰ ولتی این عدد به ۶ ساعت افزایش می‌یابد.

آئودی Q5 پلاگین هیبریدی

خودرو سه حالت رانندگی دارد. به هنگام روشن شدن، خودرو به صورت اتوماتیک خود را وارد حالت الکتریکی می‌کند. در این حالت تا زمانی که شما پدال گاز را فشار نداده‌اید موتور بنزینی روشن نخواهد شد. حالت هیبریدی اندکی پیچیده‌تر است. این حالت تنها زمانی که قابلیت Route Guidance را فعال کرده باشید یا در صورت انتخاب دستی فعال خواهد شد. سیستم مذکور از دانش خود نسبت به مسیر شما استفاده کرده و با یک استراتژی جالب، زمان استفاده Q5 از حالت تمام الکتریکی یا هیبریدی را برنامه ریزی می‌کند. به عنوان مثال، اگر در مسیر شما در شروع کار مسیر زیادی را باید در اتوبان سپری کنید، سیستم مقداری انرژی را ذخیره نگه خواهد داشت. بدین صورت که در اتوبان شما بیشتر از قدرت موتور بنزینی بهره خواهید برد و زمانی که داخل شهر هستید، برای رانندگی با سرعت پایین از انرژی باتری‌ها استفاده می‌شود. البته برای بهره مندی از این سیستم باید از سیستم ناوبری خود آئودی استفاده کنید و اپل کارپلی و اندروید اتو را پشتیبانی نمی‌کند. آخرین حالت Battery Hold نام دارد و با فعال شدن آن، سطح شارژ باتری در تمام طول رانندگی ثابت می‌ماند.

در اروپا، Q5 پلاگین هیبریدی با تجهیزات بسیار خوبی به صورت استاندارد عرضه خواهد شد. قیمت این خودرو در آلمان ۶۰ هزار و ۴۵۰ یورو تعیین شده است. آئودی می‌گوید فروش Q5 پلاگین هیبریدی قرار است از سه ماهه سوم امسال در اروپا شروع شود. هنوز تاریخی از سوی شرکت برای عرضه در بازار امریکا اعلام نشده است.

منبع ترجمه: autoblog

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar