شورلت کوروت جدید با تغییرات عجیب وارد بازار خواهد شد

سه شنبه 27 فروردین 98 ساعت 02:40
شورلت کوروت جدید با تغییرات عجیب وارد بازار خواهد شد

شورلت هفته پیش به سال‌ها شایعه در خصوص نسل جدید کوروت پایان داد و با نمایش مدلی استتار شده از این خودرو اعلام کرد آن را در مراسمی در ۱۸ ژوییه (۲۷ تیر) رونمایی خواهد کرد.

آمدن مدل جدید کوروت همیشه خبر مهمی در صنعت خودرو بوده است ولی این بار کوروت جدید با بزرگترین تغییر در تاریخ ۶۶ ساله خود به بازار آمده و برای نخستین بار موتورش در وسط خودرو قرار دارد.

کوروت نه تنها اسپرت‌ترین خودروی جنرال موتورز بلکه سفیری برای خودروسازی آمریکا در عرصه جهانی است. با اینکه کوروت با پیشرانه هشت سلیندر بزرگش سرعت زیادی در مسیرهای مستقیم دارد، ولی به خاطر قرار گرفتن پیشرانه در جلوی خودرو هیچ وقت در مسیرهای پرپیچ و خم به چابکی رقیبان اروپایی‌اش نبوده است.

مهندسان جنرال موتورز با آگاهی از این نقص، از دهه پنجاه میلادی و ساخت نخستین مدل‌های کوروت پیشنهاد کرده بودند تا جای پیشرانه عوض شود. چند کانسپت هم به همین منظور ساخته شد. ولی هر بار به دلایلی با این تصمیم مخالفت شد.

با قراردادن پیشرانه در پشت راننده، سنگین‌ترین بخش خودرو به مرکز منتقل می‌شود و در نتیجه فرمان‌گیری خودرو بهتر است. همچنین نزدیک‌تر بودن پیشرانه به محور عقب فشار بر چرخ‌های عقب را بیشتر کرده و موجب شتاب گیری بهتر خودرو می‌شود.

شورلت امیدوار است با نخستین مدل موتور وسط کوروت بتواند با رقیبانش در لامبورگینی، فراری و مک‌لارن رقابت کند.

اطلاعات رسمی زیادی در خصوص کوروت جدید موجود نیست. براساس شایعه‌ها هشتمین نسل از این خودرو اسپرت آمریکایی با پیشرانه ۶۰۰ اسب بخاری و قیمت پایه ۶۰ هزار دلار به بازار خواهد آمد. همچنین گفته می‌شود مدلی گران‌تر با موتوری ۱۰۰۰ اسب بخاری هم در دست تولید است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar