فروش خودروی فرمول یک با ظرفیت ۳ سرنشین!

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
فروش خودروی فرمول یک با ظرفیت ۳ سرنشین!

 خودروی فرمول یک تیم Arrow AX3 با ظرفیت ۳ سرنشین و موتور V10، حدود ۷۰۰ هزار دلار، قیمت‌گذاری شده است.

برخی برندهای خودروساز در بین محصولات مختلف خود، هرزگاهی مدل‌های مختص پیست هم تولید کرده‌اند. اما هیچ کدام از این خودروهای مختص پیست که اصولا یک یا نهایت دو سرنشینه هستند، قدرت رقابت با خودروی فرمول یک و موتور خوش صدای آن را ندارند. همانطور که می‌دانیم، خودروهای فرمول یک تک سرنشینه هستند و در موارد بسیار اندک، تجربهٔ سواری با آن برای همهٔ افراد امکان پذیر است. با این وجود چند مدل خودروی فرمول یک با ظرفیت دو یا حتی سه سرنشین هم تولید شده است که گاهی برای آزمایش و یا در موقعیت های خاص استفاده می‌شوند.

افرادی که موفق به پرداخت حداقل ۶۹۵ هزار دلار هستند، می توانند تجربهٔ یکی از بهترین سواری‌های عمر خود را به همراه دو تن از اعضای خانواده پشت فرمان خودروی فرمول یک سه سرنشینه داشته باشند. تیم فرمول یک بریتانیایی Arrow AX3 که از سال ۱۹۷۸ تا سال ۲۰۰۲ در مسابقات فرمول یک حضور داشته است، دو دستگاه از مدل سه سرنشینه تولید سال ۲۰۰۱ خود را به‌فروش گذاشته است. راننده‌ها و مدیرهای بااستعدادی مانند دیمون هیل، یوس ورشتاپن (پدر مکس ورشتاپن)، راس براون و تام واکینشاو در طول ۲۴ سال حضور Arrow AX3 در مسابقات فرمول یک، عضو این تیم بریتانیایی بوده اند. واکینشاو در کنار تیم مهندسی Arrow AX3 مغز متفکر ساخت دو مدل خودروی فرمول یک سه سرنشینه بود که در سال ۲۰۱۰ و در سن ۶۴ سالگی درگذشت.

فروش خودروی فرمول یک با ظرفیت 3 سرنشین!

البته باید اشاره کرد که خودروهای این تیم، تن‌ها مدل‌های سه سرنشینه نیستند؛ سال ها پیش علاوه بر تیم‌های ردبول، مک‌لارن و جردن؛ تیم فراری نیز یک مدل سه سرنشینه طراحی کرده بود اما جایگاه نشستن دو سرنشین عقب به نحوی بود که نمای مستقیم به پشت سر راننده خلاصه می‌شد. با این که هنوز هم امکان تجربهٔ سرعت و فشار نیروی G در خودروی فراری وجود داشت، اما همانند مدل Arrow AX3 مشاهدهٔ مسیر روبرو و درواقع تماشای جاده از دید راننده امکان پذیر نبود. با پرداخت ۶۹۵ هزار دلار و البته هزینه‌های هنگفت تعمیر و نگه‌داری، خودروی فرمول یک سه سرنشینهٔ این تیم بریتانیایی با موتور ۱۰ سیلندر V شکل ۳.۵ لیتری، قدرت ۷۲۰ اسب بخار، نهایت دور موتور گوش‌نواز ۱۵۰۰۰ دور بر دقیقه و حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت در اختیار دو خریدار خوش‌شانس و ثروتمند قرار می‌گیرد. عملکرد این دو مدل که تقریباً مشابه نمونهٔ اصلی و تک سرنشینه می باشد، کاملاً به‌خوبی محافظت شده است؛ به‌طوری که کارکرد هر کدام از آن‌ها فقط حدود ۱۸۰ کیلومتر است.

فروش خودروی فرمول یک با ظرفیت 3 سرنشین!

هر دو مدل خودروی فرمول یک سه سرنشینهٔ Arrow AX3 با یک موتور کامل اضافی، ابزار ضروری و قطعات یدک همراه هستند. علاوه بر این برای رانندگی با این خودرو در پیست‌هایی که با شرایط محدودیت صدا همراه هستند، ست کامل خفه‌کننده‌های اگزوز هم ارائه می‌شود تا نهایت صدای ۱۵ هزار دور بر دقیقهٔ موتور V10 به ۹۲ دسی‌بل محدود شود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar