نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۹

بروزرسانی در: جمعه 28 آبان 00 ساعت 13:38
نمایشگاه خودرو ژنو 2019

نمایشگاه خودرو ژنو شاید در یکی از کوچک‌ترین سالن‌های نمایشگاهی صنعت خودروی دنیا میزبانی شود، ولی سالن Palexpo که دقیقاً در نزدیکی فرودگاه بین المللی ژنو قرار گرفته، نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۹ با میزبانی حدوداً ۱۵۰ دستگاه خودروی جدید که برای نخستین بار رونمایی می‌شود یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های خودروی دنیا لقب گرفته است.

در حالی که دیگر نمایشگاه‌های خودروی جهانی این روزها اوضاع خوبی ندارند و بسیاری از خودروسازها از شرکت کردن در آن‌ها امتناع می‌کنند، فقط چهار شرکت‌های خودروسازی فورد، هیوندای، جگوار لندرور و ولوو در ژنو امسال شرکت نکرده‌اند. البته برند پول استار که به نوعی ساب برند ولوو محسوب می‌شود در این نمایشگاه حاضر است.

درهای نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ روز ۵ مارس (۱۴ اسفند) به روی خبرنگاران باز شده و عموم مردم، می‌توانند بین روزهای ۷ تا ۱۷ مارس (۱۶ تا ۲۶ اسفند)، از خودروهای فوق العاده آن بازدید کنند. در کنار رونمایی مدل‌های الکتریکی مختلف در نمایشگاه امسال، از جمله مهم‌ترین رونمایی‌های امسال می‌توان به معرفی جهانی نسل هشتم فولکس واگن گلف و همچنین یک شاسی بلند زیبا از برند لاگوندا که زیرمجموعه استون مارتین می‌باشد اشاره کرد. با زد فور کار همراه باشید تا در سه مطلب، شما را با تمام خودروهای مهمی که در ژنو ۲۰۱۹ حضور دارند آشنا کنیم.

فراری F8 Tributo

نمایشگاه خودروی ژنو 2019 / بخش اول

خودروی جدید فراری F8 Tributo که در ژنو رونمایی شده، قوی‌ترین فراری موتور وسط مجهز به پیشرانه هشت سیلندر خورجینی است که تاکنون توسط این ابرخودروساز ایتالیایی ساخته شده است.

این خودرو که جانشین ۴۸۸ جی تی بی محسوب می‌شود، به نسخه جدید ۷۱۰ اسب بخاری موتور ۸ سیلندر خورجینی ۳.۹ لیتری فراری مجهز شده که در قیاس با ۴۸۸ جی تی بی، ۴۹ اسب بخار افزایش قدرت دارد. خروجی این خودرو با مدل تولید محدود ۴۸۸ پیستا و همچنین مک لارن ۷۲۰ اس یکی می‌باشد.

این موتور توربو دوقلو، که فراری می‌گوید بدون ذره‌ای تأخیر توربو کار می‌کند به فراری F8 Tributo کمک خواهد کرد تا ظرف ۲.۹ ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت افزایش دهد و صفر تا صد را در ۷.۸ ثانیه پر کند. حداکثر سرعت آن ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌باشد.

آلفارومئو Tonale پلاگین هیبریدی

نمایشگاه خودروی ژنو 2019 / بخش اول

آلفارومئو نخستین شاسی بلند کامپکت خود را در قالب مدل پلاگین هیبریدی بسیار زیبای Tonale به ژنو آورده است. Tonale که در خانواده محصولات شرکت جایگاهی پایین‌تر از استلویو دارد، از یک سیستم هیبریدی استفاده خواهد کرد که اخیراً روی جیپ رنگید معرفی شده بود.

این مدل کانسپت نشان می‌دهد که شاسی بلند کوچک آلفا چه شکلی خواهد بود. شرکت همچنین گفته روی این خودرو به منظور بهینه کردن هر چه تمام تجربه سواری از سیستم هیبریدی استفاده خواهد کرد و هدف از پلاگین هیبریدی کردن آن، صرفاً پاس کردن استانداردهای آلایندگی نیست.

آلفارومئو هنوز جزئیاتی در مورد خروجی قدرت و گشتاور این سیستم ارائه نکرده است. رنگید پلاگین هیبریدی که توسط جیپ در همین نمایشگاه رونمایی شده از یک پیشرانه ۲۳۶ اسب بخاری استفاده می‌کند، گرچه با توجه به تاکید زیاد آلفا روی پرفورمنس محصولات خود، می‌توان انتظار خروجی‌های بهتری برای Tonale داشت.

پنین فارینا باتیستا

نمایشگاه خودروی ژنو 2019 / بخش اول

ابرخودروی الکتریکی پنین فارینا باتیستا، که امسال با سروصدایی زیاد در ژنو رونمایی شده، طبق ادعای پنین فارینا قوی‌ترین خودرویی است که تاکنون در کشور ایتالیا تولید شده است.

این خودرو که در نخستین روز کاری نمایشگاه امسال رونمایی شد، روی هر چرخ یک موتور مستقل دارد که همگی روی هم رفته ۱۹۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. پنین فارینا می‌گوید به کمک این سیستم خودرو صفر تا صدی زیر ۲ ثانیه خواهد داشت، صفر تا دویست را زیر ۱۲ ثانیه پر خواهد کرد و حداکثر سرعتش بالای ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

این خودرو که از نظر فنی و مکانیکی اشتراکات زیادی با ریماک سی تو دارد، با توجه به قیمت بالای یک میلیون دلاری که پنین فارینا برایش در نظر گرفته، از ابرخودروی ریماک بسیار گران‌تر است.

آستون مارتین ونکوئیش

نمایشگاه خودروی ژنو 2019 / بخش اول

در میان همه محصولات استون مارتین که در غرفه امسال شرکت در ژنو حضور دارند، شاید مهم‌ترین آن‌ها را بتوان کانسپت ونکوئیش ویژن معرفی کرد. این مدل کانسپت در واقع پیش نمایشی از ابرخودروی جدید موتور وسط شرکت است که از سال ۲۰۲۲ وارد خط تولید خواهد شد.

این خودرو نخستین مدل موتور وسطی است که استون مارتین می‌خواهد وارد خط تولید کند و قرار است با نسل‌های آینده مک لارن ۷۲۰ اس و ۴۸۸ جی تی بی، با قیمتی حول و حوش ۳۵۰ هزار دلار به رقابت بپردازد.

ونکوئیش که پروژه آن داخل شرکت با کد AM9 شناخته می‌شود به یک موتور جدید شش سیلندر خورجینی ساخت استون مارتین مجهز خواهد شد.

لامبورگینی هوراکان Evo Spyder

نمایشگاه خودروی ژنو 2019 / بخش اول

این ابرخودروی کانورتیبل دقیقاً یک سال بعد از معرفی جهانی هوراکان Evo که یک نسخه قوی‌تر و به روزتر از مدل کوپه هوراکان محسوب می‌شد رونمایی شده است. هوراکان Evo Spyder به همان پیشرانه ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی ۱۰ سیلندر خورجینی ۶۳۱ اسب بخاری مجهز شده و صفر تا صد را می‌تواند در ۳.۱ ثانیه پر کند. این عدد در مقایسه با مدل کوپه ۰.۲ ثانیه کندتر است.

برخلاف ۱۲۰ کیلوگرم وزن بیشتر، حداکثر سرعت ۳۲۳ کیلومتر بر ساعت آن مشابه مدل کوپه می‌باشد. علت این وزن سنگین اضافه شدن مکانیسم باز و بسته شدن سقف خودرو است که از جک‌های الکتروهیدرولیکی برای این کار استفاده می‌کند. حداکثر تا سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت، این سقف را می‌توانید ظرف ۱۷ ثانیه باز یا بسته کنید.

آئودی Q4 E-tron

نمایشگاه خودروی ژنو 2019 / بخش اول

خودروی Q4 تقریباً یک سال بعد از رونمایی نخستین مدل الکتریکی تولیدی آئودی در قالب شاسی بلند E-tron در ژنو معرفی جهانی شده است. این خودرو از نظر طراحی ظاهری و همچنین فنی اشتراکات زیادی با برادر نسبتاً جدید خود دارد.

این خودرو که از نظر اندازه و همچنین موقعیت بازار در سگمنت لوکس‌ها قرار می‌گیرد، ۴.۵۹ متر طول و ۱.۹ متر عرض داشته و تقریباً اندکی از آئودی Q5 کوتاه‌تر و کمی از آن پهن‌تر است. همان طور که گفتیم، در طراحی بدنه آن از شاسی بلند E-tron الهام گرفته شده که از آن جمله می‌توان به جلوپنجره تک فریم و طراحی چراغ‌ها اشاره کرد. البته چراغ‌های Q4 E-tron ابعاد کوچک‌تری دارند.

این مدل کانسپت از یک موتور الکتریکی سینکرو برای تأمین نیروی مورد نیاز اکسل عقب در اکثر اوقات استفاده می‌کند و ۲۰۲ اسب بخار و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد. جالب است بدانید آئودی یک موتور الکتریکی کوچک‌تر دیگر روی محور جلو نصب کرده که در مواقع لزوم قدرت بیشتری در اختیار خودرو قرار می‌دهد. با احتساب این موتور، خروجی کلی سیستم ۳۰۲ اسب بخار می‌باشد که تقریباً ۱۰۰ اسب از شاسی بلند بزرگ‌تر E-tron کم‌تر است. مطابق چرخه WLTP، رنج حرکتی این شاسی بلند با یک بار شارژ برابر با ۴۵۰ کیلومتر می‌باشد.

فیات Centoventi

نمایشگاه خودروی ژنو 2019 / بخش اول

در طراحی این خودرو کوچک، که به مناسبت صد و بیستمین سالگرد تأسیس شرکت ایتالیایی فیات Centoventi نام گذاری شده از مدل پاندا و دیگر خودروهای شهری فیات الهام گرفته شده است. فیات می‌گوید این خودرو می‌تواند مثالی بسیار خوب از حمل و نقل بهینه الکتریکی باشد.

کانسپت Centoventi به گونه‌ای طراحی شده که بسیار قابل سفارشی سازی است و راننده می‌تواند به راحتی بخش‌های مختلف آن را ارتقا بدهد. در مدل پایه، خودرو از یک باتری کوچک با رنج حرکتی ۱۰۰ کیلومتری استفاده می‌کند.

کانسپت Imagine by Kia

نمایشگاه خودروی ژنو 2019 / بخش اول

طبق اعلام شرکت کیا، کانسپت Imagine by Kia قرار است سال ۲۰۲۱ در قالب نسخه نهایی خود وارد خط تولید شود و پرچم دار سری خودروهای الکتریکی با پرفورمنس بسیار خوب این برند کره‌ای خواهد بود. رونمایی این کانسپت در واقع بخشی از برنامه الکتریکی سازی کیا بوده است. در راستای اهداف این برنامه کیا به زودی شاهد رونمایی مدل‌هایی مانند e-Niro الکتریکی و نسخه الکتریکی سول و همچنین سید پلاگین هیبریدی خواهیم بود.

این کانسپت چهار در که طبق ادعای کیا، ترکیبی از سبک طراحی یک شاسی بلند، سدانی زیبا و یک مدل کراس آور می‌باشد قرار است رقیبی جدی برای خودروهایی مانند پول استار ۲ باشد.

بوگاتی La Voiture Noire

نمایشگاه خودروی ژنو 2019 / بخش اول

بوگاتی در روز نخست نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ از گران قیمت‌ترین خودروی جدید تاریخ رونمایی کرد. این خودرو که La Voiture Noire نام دارد، در واقع برای گرامیداشت یاد مدل نمادین تیپ ۵۷ SC آتلانتیک ژان بوگاتی ساخته شده است. جالب است بدانید این خودروی ۱۱ میلیون یورویی را شرکت قبل از رونمایی فروخته بود.

در بخش عقب، یک نوار چراغ در طول چیزی شبیه به یک جلوپنجره و دقیقاً به سبک مک لارن P1 به خوبی به چشم می زند. زیر آن، نام شرکت بوگاتی را می‌توانیم ببینیم. زیر همه این‌ها شش سراگزوز خودرو را می‌توانیم که از پیشرانه ۸ لیتری ۱۶ سیلندر W شکل ۱۴۷۹ اسب بخاری خودرو بیرون زده‌اند. با توجه به مشخصات فنی خودرو، این پیشرانه در واقع همان موتوری است که روی مدل شیرون استفاده شده بود.

مرسدس آام‌گ GT R رودستر

شرکت مرسدس بنز در نمایشگاه ژنو امسال از یک نسخه ویژه و تولید محدود R مدل مرسدس آام‌گ GT رودستر رونمایی کرده که در خانواده این مدل، قوی‌ترین نسخه محسوب می‌شود.

در کل فقط ۷۵۰ دستگاه از آن قرار است ساخته شود. این خودرو از همان پیشرانه ۴ لیتری ۸ سیلندر خورجینی توربو دوقلوی GT R کوپه استفاده می‌کند. این پیشرانه ۵۷۷ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و به یک گیربکس هفت دنده دو کلاچه متصل شده است.

خودرو صفر تا صد را در ۳.۶ ثانیه می‌تواند پر کند و حداکثر سرعتی برابر با ۳۱۷ کیلومتر بر ساعت دارد. صفر تا صد GT R رودستر برابر با مدل کوپه بوده، ولی حداکثر سرعت آن تقریباً ۲ کیلومتر بر ساعت کم‌تر از برادر مسقف خود می‌باشد.

فروش مرسدس آام‌گ GT R رودستر از ماه آوریل قرار است شروع شود و تحویل نخستین نمونه‌ها از تابستان سال آینده شروع خواهد شد. قیمت این خودرو در آلمان ۱۵۸ هزار یورو و در آمریکا ۲۱۲ هزار دلار تعیین شده است. هر یک از این ۷۵۰ مدل به یک نشان ویژه روی کنسول مرکزی مجهز خواهند بود که شماره خودرو در تیراژ ۷۵۰ دستگاهی آن را نشان می‌دهد.

بنتلی بنتایگا اسپید

بنتلی امسال با مدل بنتایگا اسپید به ژنو آمده، خودرویی که توانسته رکورد سریع‌ترین شاسی بلند دنیا را با پشت سر گذاشتن لامبورگینی اوروس به خود اختصاص بدهد. بنتایگا اسپید که در واقع نسخه پرفورمنس شاسی بلند لوکس شرکت محسوب می‌شود، حداکثر سرعتی برابر با ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت دارد. از نظر شتاب صفر تا صد، برگ برنده در اختیار اوروس بوده و این گاو وحشی ایتالیایی می‌تواند ظرف ۳.۶ ثانیه سرعتش را از صفر به صد برساند، این عدد برای بنتایگا اسپید برابر با ۳.۹ ثانیه است.

بنتایگا اسپید از یک نسخه شدیداً تیونینگ شده موتور ۶ لیتری W12 توربو دوقلوی مدل استاندارد بنتایگا استفاده می‌کند. خروجی این پیشرانه روی بنتایگا اسپید به ۶۲۶ اسب بخار افزایش یافته است. گشتاور دست نخورده باقی مانده و همان ۹۰۰ نیوتن متر می‌باشد. در مقایسه با بنتایگا استاندارد، مدل اسپید ۰.۲ ثانیه شتاب صفر تا صد بهتری داشته و حداکثر سرعتش ۵ کیلومتر بر ساعت بیشتر است.

ایتال دیزاین داوینچی

شرکت طراحی ایتالیایی ایتال دیزاین به طور رسمی، در ژنو از کانسپت ابرخودروی ۴ سرنشین الکتریکی خود به نام داوینچی رونمایی کرده است. طراحی و ساخت این خودرو به طور کامل در مرکز ایتال دیزاین در مونکالیری ایتالیا انجام شده است.

در شرایطی که معمولاً ایتال دیزاین صرفاً کار طراحی خودرو برای دیگر شرکت‌ها را انجام می‌دهد، ولی اخیراً آن‌ها روی طراحی مدل‌های خود نیز کار می‌کنند که از آن جمله می‌توان به مدل اسپرت زیرونو اشاره کرد. در طراحی داوینچی به طور قابل توجهی از زیرونو نیز الهام گرفته شده است. در طراحی جذاب بخش عقب خودرو یک اسپویلر فعال نصب شده که نقش مهمی در آیرودینامیک خودرو دارد. چراغ‌های عقب خودرو نیز طراحی فوق العاده ای دارند. این خودرو همچنین به درهای گالوینگ مجهز شده که با باز شدن آن‌ها امکان دسترسی به صندلی‌های جلو و عقب به طور همزمان وجود دارد.

هنوز اطلاعات کاملی در مورد پرفورمنس خودرو در دست نیست، گرچه طراحی کلی خودرو و همچنین تاریخچه و اعتبار ایتال دیزاین نشان می‌دهند پلت فرم داوینچی قطعاً قابلیت‌های بسیاری دارد و با مدلی فوق العاده روبرو هستیم.

استون مارتین AM-RB 003

مارک ریچمن، سرطراح استون مارتین در مورد این خودرو گفته: «اگر والکایری بهترین ابرخودرو ما باشد، ۰۰۳ بهترین ابرخودروی یک میلیون دلاری ماست».

این خودرو که در ژنو امسال رونمایی شده از نظر پرفورمنس و جایگاهی که در خانواده استون خواهد داشت، قطعاً مدلی است که می‌توان آن را رقیبی جدی برای نسل بعدی ابرخودروهای مک لارن P1، فراری لافراری و پورشه ۹۱۸ اسپایدر قرار داد. استون مارتین می‌خواهد AM-RB 003 را از سال ۲۰۲۱ وارد خط تولید کند.

این مدل از پیشرانه جدید توربو دوقلوی شش سیلندر خورجینی استون مارتین و یک سیستم هیبریدی استفاده خواهد کرد و به یک شاسی و اتاق فیبر کربنی مجهز شده است.

مرسدس بنز CLA شوتینگ بریک

در ژنو امسال، دقیقاً چهار سال بعد از معرفی جهانی نسل اول CLA، شاهد رونمایی از نسل دوم مرسدس بنز CLA بودیم. این مدل استیشن جدید از سپتامبر امسال و دقیقاً سه ماه بعد از ورود CLA جدید به بازار، در بیشتر بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

این خودرو روی نسخه‌ای به روز شده از پلت فرم MFA ساخته شده است. با تغییرات اعمال شده روی آن، این پلت فرم جدید بسیار بهتر شده و به میزان قابل توجهی میزان سروصدا و لرزش‌های کابین کاهش داشته است. مرسدس بنز تأیید کرده که فقط یک پیشرانه را برای CLA شوتینگ بریک در نظر گرفته، ولی بعدها و نزدیک به زمان ورود خودرو به بازار پیشرانه‌های دیگری نیز برای آن عرضه خواهد کرد. نخستین مدل این خودرو که وارد بازار می‌شود CLA 250 است که از موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر با ۲۱۹ اسب بخار و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند.

کانسپت لاگوندا All-Terrain

کانسپت لاگوندا All-Terrain دومین مدل کانسپتی است که توسط استون مارتین و به عنوان بخشی از برنامه رونمایی دوباره برند تمام الکتریکی لوکس لاگوندا رونمایی می‌شود. نسخه نهایی و تولید این کانسپت قرار است به رقیبی جدی برای امثال رولز رویس کولینان و بنتلی بنتایگا تبدیل شود.

مانند دیگر مدل‌های موتور وسط خود در ژنو، استون مارتین اشاره‌ای به جزئیات فنی کانسپت لاگوندا All-Terrain نکرده است. هرچند، شایعاتی وجود دارند که این خودرو بالای ۶۰۰ کیلومتر ظرفیت پیمایش با یک بار شارژ در مدل تولیدی خود و موارد دیگری مانند تکنولوژی شارژ سریع بی سیم و قابلیت شارژ کامل در ۱۵ دقیقه را خواهد داشت.

فولکس واگن ID باگی

فولکس واگن خودروی معروف بیتل دهه ۶۰ میلادی خود را در نمایشگاه امسال ژنو در قالب مدل الکتریکی ID باگی دوباره زنده کرده است و گفته می‌شود آماده در صورت تمایل شرکت‌های دیگر به ساخت خودرویی در این ابعاد، پلت فرم را در اختیار آن‌ها قرار بدهد.

ID باگی به یک موتور الکتریکی با ۲۰۲ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور مجهز شده و صفر تا صد را می‌توان در ۷.۲ ثانیه پر کند. حداکثر سرعت آن نیز ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت ذکر شده است. این خودرو همچنین به یک پک باتری ۶۲ کیلووات ساعتی مجهز شده و مطابق چرخه WLTP، ظرفیت پیمایشی برابر با ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت دارد.

شیرون اسپرت ۱۱۰ ans بوگاتی

بوگاتی به مناسبت یکصد و دهمین سالگرد تأسیس برند، یک نسخه ویژه و فوق العاده خاص از ابرخودروی شیرون اسپرت را به نمایشگاه ژنو آورده است. این خودروی فوق العاده زیبا که شیرون اسپرت ۱۱۰ ans بوگاتی نام دارد، از یک طراحی فوق العاده خاص بهره می‌برد و در مقایسه با مدل استاندارد شیرون اسپرت، هم روی بدنه و هم داخل کابین به رنگ‌های خاصی مجهز شده است. شرکت فقط ۲۰ دستگاه از آن را می‌خواهد بسازد.

روی طراحی بدنه و رنگ آمیزی این ابرخودروی ۱۴۷۹ اسب بخاری تمرکز ویژه‌ای روی سه رنگ اصلی آبی، سفید و قرمز پرچم کشور فرانسه شده است. نقطه عطف استفاده از این رنگ‌ها را در باله عقب ویژه خودرو می‌بینیم و نوارهای رنگی دیگری نیز روی آینه بغل‌ها و دیگر بخش‌های ۱۱۰ ans وجود دارند. از نظر فنی، خودرو دقیقاً مشابه شیرون اسپرت عادی است، بدین معنی که از یک موتور ۸ لیتری ۱۶ سیلندر W شکل با چهار توربو شارژر استفاده می‌کند. صفر تا صد آن ۲.۵ ثانیه بوده و حداکثر سرعتش روی ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. قیمت این ابرخودروی تولید محدود بوگاتی هنوز معلوم نیست.

جینتا آکولا

شرکت بریتانیایی سازنده خودروهای اسپرت جینتا یک ابرخودروی جدید را با خود به نمایشگاه ژنو آورده است. این ابرخودرو که تقریباً هم قیمت محصولات فراری است و بالای ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت سرعت دارد، تا اینجای کار توانسته نظر خیلی‌ها را در ژنو به خود جلب کند.

این مدل جذاب که آکولا نام دارد، با قیمت ۴۴۰ هزار دلاری خود طراحی فوق العاده جذابی داشته و یکی از بهترین مدل‌های نمایشگاه امسال محسوب می‌شود. شرکت جینتا مدل آکولا را به یک شاسی تمام فیبر کربنی مجهز کرده کل اتاق نیز از جنس فیبر کربن است.

پرفورمنس آیرودینامیکی خودرو فوق العاده بوده و در خودروهای عادی، هیچ شرکتی نمی‌تواند به چنین آمار و ارقامی دست پیدا کند. پیشرانه ۸ سیلندر خورجینی ۹۰ درجه آن که توسط جینتا طراحی شده و ۶ لیتر حجم دارد، حدوداً ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. تولید آن اواخر سال جاری میلادی شروع خواهد شد و تحویل نخستین نمونه‌ها به ژانویه ۲۰۲۰ موکول شده است.

پورشه ۹۱۱ کبریولت

شرکت پورشه از دومین عضو نسل جدید ۹۹۲ خانواده ۹۱۱، در قالب مدل ۹۱۱ کبریولت در نمایشگاه ژنو رونمایی کرد. این خودرو قدرت مورد نیازش را از یک موتور ۳ لیتری توربو دوقلو شش سیلندر خطی با ۴۴۴ اسب بخار قدرت تأمین می‌کند. با خرید آپشن پکیج اسپرت کرونو، مدل کررا اس می‌تواند صفر تا صد را در ۳.۷ ثانیه و مدل کررا ۴S قادر است صفر تا صد را در ۳.۶ ثانیه پر کند.

سقف جمع شونده پارچه‌ای ۹۱۱ کبریولت طراحی جدید داشته و تا سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت، زمانی که خودرو در حال حرکت است می‌توانید آن را باز و بسته کنید. کل پروسه باز و بسته کردن سقف فقط ۱۲ ثانیه زمان می‌برد که در تاریخ ۹۱۱ سریع‌ترین زمان است. پورشه هنوز زمان ورود به بازار این ۹۱۱ جدید را اعلام نکرده، ولی قیمت گذاری آن اعلام شده است. کررا اس کبریولت قیمتی برابر با ۱۰۲ هزار و ۷۵۵ پوند دارد و قیمت کررا ۴S کبریولت از ۱۰۸ هزار پوند شروع می‌شود. در آمریکا قیمت این دو خودرو به ترتیب ۱۲۶ هزار و ۱۳۳ هزار دلار تعیین شده است.

اختصاصی Z4Car

ویدیو ژنو ۲۰۱۹ :

گالری تصاویر ژنو ۲۰۱۹

کلمات کلیدی : نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۹ ، تصاویر ژنو ۲۰۱۹ ، کلیپ های ژنو ۲۰۱۹ ، تصاویر نمایشگاه خودرو ، تصاویر نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ ، گالری تصاویر نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۹ ، 

بیشتر بخوانید : 

نمایشگاه خودرو لوس آنجلس ۲۰۲۱

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۹"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
کوروش وطن خواه
مهمان

پس پراید آشغال ۶۰۰۰دلاری که صادر میشه و لگنهای ***خودرو . ***و ماشینهای چینی . و ماشینهای فرانسوی ۴۰ سال پیش توش نیست

Ali
مهمان

پراید و گذاشتن برای مریخ موتور شو …