لندویند خودروی چینی در یک قدمی بازار ایران

یکشنبه 19 اسفند 97 ساعت 14:55
لندویند خودروی چینی در یک قدمی بازار ایران

لندویند نام آخرین اعجوبه چینی در بازار ایران است که با کپی برداری آشکار از رنجروور ایووک نسل قبل، تلاش دارد خودی در بازار نشان دهد. خیلی‌ها به این خودرو لقب متقلب بزرگ داده‌اند چون عجیب‌ترین نوع کپی برداری از یک محصول را در تولید x7 به کار گرفته است. ولی ماجرا از چه قرار است؟

بتازگی یکی از واردکنندگان گمنام اقدام به واردات شمار محدودی خودرو چینی با نام و ظاهر تقلبی کرده! که موجب تعجب خریداران در بازار خودرو شده است. این برند که با نام لندویند، به کپی آشکار محصولات روز جهان می‌پردازد در گونه X7 خط به خط و بخش به بخش کراس آور اسپورت لوکس رنجروور ایووک را کپی کرده و آنقدر در کار خود ماهرانه پیش رفته که اگر با صنعت خودرو روز جهان آشنایی کافی نداشته باشید، بدون تردید در تشخیص این خودرو چینی نسبت به نمونه واقعی و انگلیسی دچار خطا خواهید شد.

لندویند X7 به عنوان یک شاسی بلند کوچک چینی با طول عرض و ارتفاعی معادل ۴٫۴۲، ۱٫۹۱ و ۱٫۶۳ است که قیمتی در محدوده ۳۰۰ میلیون تومان داشته و کیفیت مونتاژ چندان بالایی ندارد. این خودرو به موتور دو لیتری توربو ۱۹۰ اسب بخار با گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر مجهز است که توان آن از طریق یک گیربکس ۸ سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. البته که این خودرو در نمونه‌های دو دیفرانسیل در برخی بازارها دیده شده است، ولی معلوم نیست که X7 با چه مشخصات فنی قطعی به کشور ما می‌آید. سقف پانارومیک، ۶ کیسهٔ هوای ۱۰ نقطه‌ای، صندلی‌های جلوی برقی، گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم تهویه اتوماتیک، کنترل سرعت در سراشیبی، کروز کنترل، فرمان کمکی برقی، سنسور نور، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین‌های دید عقاب جهت سبقت گیری، رادار خطی، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل پایداری، تنظیم حالت رانندگی، نمایشگر لمسی، کامپیوتر سفر، بلوتوث و… از جمله امکانات لندویند X7 به حساب می‌آید.

لندویند خودروی چینی در یک قدمی بازار ایران + تصاویر

این خودرو که گویا لقب سلطان تقلب را در صنعت خودرو چین به واسطه کپی‌کاری حرفه‌ای از رنجروور ایووک یدک می‌کشد، احتمالاً می‌خواهد با چری تیگو ۷ رقابت کند. موردی که بیش از پیش محصول گران اما نه چندان محبوب چری را در موضع ضعف قرار خواهد داد.

هفت صبح

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar