بی ام و i4 سال ۲۰۲۰ می‌آید + تصاویر

بروزرسانی در: سه شنبه 18 آبان 00 ساعت 01:21
بی ام و i4 سال 2020 می‌آید + تصاویر

هارولد کروگر، مدیرعامل بی ام و از فرصت حضور در نمایشگاه خودروی پاریس برای اعلام زمان رونمایی از مدل جدید i4 استفاده کرده است.

این خودرو که خبر تولید آن اولین بار در نمایشگاه ژنو اعلام شده بود، قرار است پنجمین مدل تمام الکتریکی شرکت بی ام و باشد. چار مدل دیگر شامل مدل جدید بی ام و i3، مینی الکتریکی مدل ۲۰۱۹، بی ام و iX3 مدل ۲۰۲۰ و نسخه تولیدی کانسپت iNEXT است که آن هم سال ۲۰۲۱ قرار است وارد بازار شود.

کروگر اطلاعات زیادی در مورد i4 منتشر نکرده، ولی ظاهراً بسیار به این مدل امیدوار است. کمپانی قبلاً اعلام کرده بود که سالانه از این مدل ۱۰۰ هزار دستگاه تولید خواهد کرد. این بدین معنی می‌باشد که هم اکنون بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه مدل الکتریکی و پلاگین هیبریدی تولید شده توسط بی ام و یا مینی در جاده‌ها حضور دارند.

بی ام و i4 سال 2020 می‌آید + تصاویر

در حالی که بی ام و اطلاعات زیادی در مورد i4 منتشر نکرده، ولی ما قبلاً پیش نمایشی از آن را در قالب کانسپت ویژن داینامیکز که سال پیش در فرانکفورت رونمایی شد دیده بودیم. مدل کانسپت با پیشرانه تمام الکتریکی خود شتاب صفر تا صدی معادل ۴ ثانیه داشت و حداکثر سرعت آن معادل ۲۰۰ کیلومتر بود. همچنین مدل کانسپت مذکور با یک بار شارژ می‌توانست مسافتی برابر با ۶۰۰ کیلومتر را طی کند.

اگر بخواهیم i4 را با i3 مقایسه کنیم، بی ام و i3 جدید یک پک باتری ۴۲.۲ کیلووات ساعتی لیتیم یونی و یک موتور الکتریکی با ۱۶۷ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. با این مشخصات فنی صفر تا صد این خودرو ۷.۳ ثانیه بوده و حداکثر سرعتی برابر با ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت دارد. مهم‌تر از همه، این خودرو با یک بار شارژ ۳۶۰ کیلومتر مسافت را می‌تواند مطابق با چرخه جدید رانندگی اروپایی NEDC طی کند.

جزئیات i4 همچنان به صورت یک راز سر به مهر باقی مانده، ولی نقشه راه e-mobility بی ام و اشاره دارد که نسل پنجم مدل‌های الکتریکی این شرکت با پک باتری ماژولار با ظرفیت‌های مختلف ۶۰، ۹۰ و ۱۲۰ کیلووات ساعتی روانه بازار خواهند شد.

منبع ترجمه: carscoops

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar