فونیکس تیگو ۷ پرو E پلاس در ایران

سه شنبه 3 مرداد 02 ساعت 09:44
فونیکس تیگو 7 پرو E پلاس در ایران

پس از معرفی تیگو ۸ پرو e پلاس در ماه پیش به عنوان اولین خودروی پلاگین هیبرید مونتاژی کشور توسط برند فونیکس، شرکت مدیران خودرو حالا قصد دارد تا خودرو جدید چری تیگو ۷ پلاگین هیبرید را نیز به مجموعه محصولات خود اضافه کند.

در تصاویری که به دست ما رسیده است ۲ دستگاه از این محصول در حال حاضر به عنوان نمونه‌های اولیه به کشور وارد شده‌اند و برای دریافت پلاک آزمایشی و انجام سایر مراحل قانونی و تست آن‌ها اقدام شده است. به احتمال فراوان این خودرو با نام تیگو ۷ پرو e پلاس در بازار ایران عرضه خواهد شد.

 

مشخصات فنی تیگو ۷ پرو e پلاس

این کراس‌اوور جدید که به عنوان زیرمجموعه برند فونیکس مدیران خودرو پا به خیابان‌های کشورمان خواهد گذاشت با مشخصات فنی و پیشرانه مشابه محصول فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس عرضه می‌شود. پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو به همراه دو موتور الکتریکی در محور جلو نیروبخش این خودرو هستند که در مجموع ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار رانند قرار می‌دهند.

انتقال این نیرو از طریق گیربکس سه سرعته DHT انجام می‌شود. تیگو ۷ پرو e پلاس به یک بسته باتری با ظرفیت ۱۹.۲۷ کیلووات ساعت مجهز شده است که امکان پیمودن ۸۰ کیلومتر را به صورت کاملاً الکتریکی و بدون نیاز به استفاده از موتور بنزینی فراهم می‌کند. با شارژ کامل باطری و باک پر از بنزین، برد کلی این خودرو حدود ۱۰۰۰ کیلومتر خواهد بود و می‌تواند در حدود هفت ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. این به این معناست که تیگو ۷ پرو e پلاس به دلیل وزن کمتر، حدود ۰.۶ ثانیه سریع‌تر از برادر بزرگ‌تر خود در شتاب صفر تا صد خواهد بود.

 

طراحی ظاهری تیگو ۷ پرو e پلاس

تیگو ۷ پرو e پلاس در نمای جلو با طراحی متفاوتی نسبت به تیگو ۷ پرو معمولی در بازار کشور عرضه می‌شود. این طراحی فیس‌لیفتی همان طراحی است که در سال ۲۰۲۱ با نام تیگو ۷ پلاس در چین معرفی شده است. تغییرات این فیس‌لیفت فقط در بخش جلویی خودرو اتفاق افتاده و شامل جلوپنجره‌ای جدید با فرم چندضلعی تیزتر و طراحی متفاوت از ورودی‌های هوا در سپر است که ظاهری جذاب‌تر به آن می‌بخشد. همچنین قابل کرومی اطراف جلوپنجره با در دوطرف به زیر چراغ‌های جلو امتداد پیدا کرده است و از این لحاظ طراحی دماغه خودرو موزون‌تر و پخته‌تر شده است. اما در نمای عقب خودرو، تغییر خاصی صورت نگرفته و همچنان با نمای پیشین روبرو هستیم.

فضای داخلی تیگو ۷ پرو e پلاس

در داخل خودرو نیز چری به طراحی داشبورد جدیدی برای این خودرو پرداخته است که ویژگی اصلی آن، صفحه نمایشگر دوگانه ۲۴.۶ اینچی برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی است. همچنین چراغ‌های LED ماتریکسی، ۱۸ سیستم کمک‌راننده هوشمند که قابلیت رانندگی خودکار سطح ۲.۵ را فراهم می‌کند، درب صندوق برقی با سنسور پایی و شارژر بی‌سیم گوشی نیز از دیگر ویژگی‌های تیگو ۷ پرو e پلاس محسوب می‌شوند.

البته امکانات و آپشن‌های نهایی این خودرو هنوز به صورت رسمی توسط مدیران خودرو اعلام نشده است و ممکن است در نسخه‌ای که در بازار کشورمان عرضه می‌شود شاهد تغییر در برخی از امکانات و تجهیزات باشیم و تا زمان معرفی این خودرو باید صبر کنیم.

خودروبانک

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar